

ПОСЕТЕТЕ ОЩЕ СПЕЦИАЛИЗИРАНИ ПОРТАЛИ ОТ ГРУПАТА

14.11.2025 | В Габрово се проведе първата работна среща по проект Net Zero SMEs
13.11.2025 | Проучване на DIHK определя германската икономика като стабилна и отворена за международни партньорства
13.11.2025 | Стартира важен воден проект за Габрово и Севлиево
13.11.2025 | АЕЦ Козлодуй ще партнира на четири български университета при подготовката на кадри за ядрения сектор
13.11.2025 | Стартира подготовката за годишния алманах Енерджи Инфо БГ 2026




Редица корабостроителни компании по света търсят начин да направят електрическите лодки по-ефективни и не толкова скъпи, за да могат успешно да се конкурират с традиционните плавателни съдове, задвижвани с изкопаеми горива. Новозеландската компания Vessev наскоро обяви, че е постигнала пробив в постигането на тази цел.
Компанията представи изцяло електрическа лодка, която използва технологията на подводните криле, за да редуцира енергопотреблението с до 90%. Деветметровата лодка е проектирана да транспортира до 10 пътници със скорост от 25 възела.
Технологията на подводните криле спомага за намаляване на съпротивлението и подобряване на ефективността, което води до редуциране на енергопотреблението с 90%, като така пробегът с едно зареждане достига до 50 морски мили.
Плавателният съд може да се зарежда на съществуващите електрически зарядни станции, което прокарва пътя за бързото му навлизане, тъй като не е необходима специална инфраструктура.
"Целта ни е да отстраним пречките пред навлизането на електрическите плавателни средства", заяви главният изпълнителен директор на Vessev Ерик Лакман.
Ефективността на технологията на подводните криле позволява на плавателния съд да се възползва от иновативни електрически задвижващи системи и батерии, за да се зарежда по-бързо и да редуцира оперативните разходи, посочват създателите на лодката.
Компанията провежда тестове, в които сравнява представянето на новата лодка с това на задвижвана с бензин лодка. Те показват, че разходите за тока, използван за захранване на електрическата лодка, струва 25 пъти по-малко от горивото, необходимо на бензиновата лодка за изминаването на същото разстояние. Сензори,свързани към система от подводни клапи, постоянно се адаптират към морските условия, позволявайки на плавателния съд да остане стабилен дори при лошо време.
Проектирана за приложения в морския транспорт и туризма, лодката може да открие нови маршрути, труднодостъпни за традиционните фериботи, благодарение на своя рационализиран дизайн, посочват от Vessev.
Тестовете на новия електрически плавателен съд продължават в сътрудничество с най-големия фериботен оператор в Нова Зеландия Fullers360.
Ключови думи: Vessev морски транспорт електрификация
Област: Технологии
Електрификацията може да пести годишно по 250 млрд. евро на Европа
Годишното търсене на батерии за електромобили може да нарасне пет пъти до 2035 г.
Siemens представи актуалното си портфолио от иновативни решения за чиста енергия и устойчива електрификация
EK ускорява електрификацията на Европа с тристранни договори за офшорни вятърни мощности
ЕИБ увеличава финансирането за производство на вятърни компоненти, мрежи и електрификация
АБОНИРАЙТЕ СЕ за единствения у нас тематичен бюлетин
НОВИНИТЕ ОТ БЪЛГАРСКАТА ИНДИСТРИЯ
на специализирания портал IndustryINFO.BG.
БЕЗПЛАТНО, професионално, всeки ден на вашия мейл!
12.11.2025 | Започна кандидатстването за годишната докторантска стипендия на фондация Карол Знание
12.11.2025 | INSAIT и Сметната палата представиха платформа за одит на обществени поръчки с изкуствен интелект
06.11.2025 | Разработиха ефективни и компактни системи за фотокаталитично пречистване на вода
04.11.2025 | Quantum Motion обяви първия квантов компютър със силициева CMOS технология
30.10.2025 | Авангардна разработка на БАН с потенциал да революционизира производството на ядрена енергия
12.11.2025 | Започна кандидатстването за годишната докторантска стипендия на фондация Карол Знание
12.11.2025 | INSAIT и Сметната палата представиха платформа за одит на обществени поръчки с изкуствен интелект
06.11.2025 | Разработиха ефективни и компактни системи за фотокаталитично пречистване на вода
04.11.2025 | Quantum Motion обяви първия квантов компютър със силициева CMOS технология
30.10.2025 | Авангардна разработка на БАН с потенциал да революционизира производството на ядрена енергия
Действителни собственици на настоящото издание са Теодора Стоянова Иванова и Любен Георгиев Георгиев
ПОЛИТИКА ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ И ЗАЩИТА НА ЛИЧНИТЕ ДАННИ
Условия за ползване
Изисквания и условия за реклама
Карта на сайта
© Copyright 2010 - 2025 ТИ ЕЛ ЕЛ МЕДИА ООД. Всички права запазени.