ПОСЕТЕТЕ ОЩЕ СПЕЦИАЛИЗИРАНИ ПОРТАЛИ ОТ ГРУПАТА
13.06.2025 | Стартира мащабен проект на община Русе за подмяна на стари отоплителни уреди с екологични
13.06.2025 | Liebherr планира ново производствено съоръжение в Пловдив
13.06.2025 | Агрополихим изгражда нов цех за производство на калциев нитрат
13.06.2025 | Шумен и Нови пазар заедно изграждат компостираща инсталация за биоргазградими отпадъци
13.06.2025 | Villeroy & Boch Group откри нова PVD производствена линия в Севлиево
В началото на 2025 г. Gartner публикува прогноза за тенденциите, които ще оформят автомобилния сектор през предстоящата година на фона на регулаторния натиск по отношение на емисиите и ръста на сектора в Китай, пред които са изправени западните автомобилни компании.
"Софтуерът и електрификацията остават двата основни стимула за трансформацията на автомобилния сектор. Въпреки това обаче през 2025 г. автомобилостроителите ще се сблъскат с несигурност по отношение на регулациите, свързани с емисиите, и растящото търговско напрежение между Китай и Запада, особено на пазара на електромобили", коментира Педро Пачеко от Gartner.
Променящият се политически пейзаж в САЩ и Европейския съюз отново повдига въпроса за регулациите за емисиите на автомобилите, създавайки несигурност за автомобилната индустрия. В резултат някои производители на оригинално оборудване може неохотно да поставят електромобилите в центъра на стратегиите си.
Според прогнозата на Gartner доставките на електромобили, в това число леки автомобили, автобуси, ванове и тежкотоварни камиони, ще нараснат със 17% през 2025 г. До 2030 г. повече от 50% от всички модели автомобили, предлагани от автомобилните компании, ще са електрически.
Търговските бариери, наложени от САЩ и ЕС на китайските електромобили, ще забавят навлизането на свързаността, автономността, софтуера и електрификацията в тези региони, тъй като китайските електромобили като цяло са от много по-усъвършенстван тип от превозните средства в тези региони.
Производителите на дронове и китайските телекомуникационни компании вече усещат влиянието на международните санкции, а вероятно това ще се случи и с производителите на роботи. Широкото разпространение на интелигентния, обновяем софтуер, камерите с отдалечен достъп и интеграцията на събирането на данни в автомобилния бизнес модел неизбежно ще доведе до това геополитиката да фрагментира пазара и следователно да забави навлизането на тези технологии.
Според Gartner китайските автомобилостроители имат конкурентно предимство в сферата на софтуера и електрификацията, подкрепени от вертикалната интеграция и ефективното развитие, позволяващи им да предложат усъвършенствани, достъпни електромобили. Въпреки това, увеличаващите се търговски бариери може да смалят това предимство, ограничавайки разнообразието от конкурентни продукти за потребителите.
Традиционните производители на оригинално оборудване трудно усъвършенстват собствения си софтуерен капацитет. В резултат на това мнозина сключиха споразумения с китайски производители на оригинално оборудване, за да придобият тяхната електрическа/електронна автомобилна архитектура, засилвайки зависимостта си от софтуерния и хардуерния капацитет на китайските производители на електромобили.
От години производственият капацитет е предизвикателство за редица европейски и северноамерикански автомобилни заводи. Скорошното увеличаване на тарифите за внос на китайски електромобили, наложени от САЩ и ЕС, вероятно ще изостри проблема. В отговор китайските автомобилостроители може да отворят заводи в Европа и САЩ или в свободни търговски зони като Мароко или Турция, за да запазят конкурентните цени.
Gartner прогнозира, че ситуацията е много вероятно да доведе до затварянето или продажбата на автомобилни заводи с ниска утилизация. Това може да предизвика и домино ефект, което да доведе до затваряне на заводи на доставчици. Това ще промени производствената карта в САЩ и Европа, превръщайки държави с ниски разходи в големи хъбове в автомобилостроенето и снабдителната верига.
Ключови думи: Gartner автомобилна индустрия електромобили
Област: Бизнес
Automotive Forum Bulgaria 2025 посреща лидерите в автомобилния сектор за задълбочена дискусия за бъдещето
BYD изгражда мрежа от станции за ултрабързо зареждане на електромобили в Европа
Антонио Филоса застава начело на Stellantis
Automotive Forum Bulgaria 2025 ще предложи задълбочена дискусия за бъдещето на автомобилната индустрия
Финансовата среда в автомобилния сектор в ЦИЕ продължава да се усложнява
АБОНИРАЙТЕ СЕ за единствения у нас тематичен бюлетин
НОВИНИТЕ ОТ БЪЛГАРСКАТА ИНДИСТРИЯ
на специализирания портал IndustryINFO.BG.
БЕЗПЛАТНО, професионално, всeки ден на вашия мейл!
12.06.2025 | WindEurope представя хората зад вятърната енергия с глобална кампания по повод световния ден на вятъра
12.06.2025 | Индустриален парк Шумен отчита увеличение на печалбите през 2024 г.
11.06.2025 | ЕАОС разработи интерактивна карта на застрашени от суша територии
11.06.2025 | Renesas се отказва от плановете за навлизане на пазара на SiC компоненти
11.06.2025 | Ecobat продаде подразделението за дистрибуция на батерии в Европа
12.06.2025 | WindEurope представя хората зад вятърната енергия с глобална кампания по повод световния ден на вятъра
12.06.2025 | Индустриален парк Шумен отчита увеличение на печалбите през 2024 г.
11.06.2025 | ЕАОС разработи интерактивна карта на застрашени от суша територии
11.06.2025 | Renesas се отказва от плановете за навлизане на пазара на SiC компоненти
11.06.2025 | Ecobat продаде подразделението за дистрибуция на батерии в Европа
Действителни собственици на настоящото издание са Теодора Стоянова Иванова и Любен Георгиев Георгиев
ПОЛИТИКА ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ И ЗАЩИТА НА ЛИЧНИТЕ ДАННИ
Условия за ползване
Изисквания и условия за реклама
Карта на сайта
© Copyright 2010 - 2025 ТИ ЕЛ ЕЛ МЕДИА ООД. Всички права запазени.