Industry Info  

Кои тенденции ще определят развитието на автомобилния сектор в САЩ и Европа през 2025 г.

05.02.2025   |   Начало»Бизнес
Редактор
Мира Станкова
Мира Станкова
Мира Станкова Редактор
Мира Станкова

В началото на 2025 г. Gartner публикува прогноза за тенденциите, които ще оформят автомобилния сектор през предстоящата година на фона на регулаторния натиск по отношение на емисиите и ръста на сектора в Китай, пред които са изправени западните автомобилни компании.
 
"Софтуерът и електрификацията остават двата основни стимула за трансформацията на автомобилния сектор. Въпреки това обаче през 2025 г. автомобилостроителите ще се сблъскат с несигурност по отношение на регулациите, свързани с емисиите, и растящото търговско напрежение между Китай и Запада, особено на пазара на електромобили", коментира Педро Пачеко от Gartner.
 
Променящият се политически пейзаж в САЩ и Европейския съюз отново повдига въпроса за регулациите за емисиите на автомобилите, създавайки несигурност за автомобилната индустрия. В резултат някои производители на оригинално оборудване може неохотно да поставят електромобилите в центъра на стратегиите си.
 
Според прогнозата на Gartner доставките на електромобили, в това число леки автомобили, автобуси, ванове и тежкотоварни камиони, ще нараснат със 17% през 2025 г. До 2030 г. повече от 50% от всички модели автомобили, предлагани от автомобилните компании, ще са електрически.

Влиянието на геополитическите фактори

Търговските бариери, наложени от САЩ и ЕС на китайските електромобили, ще забавят навлизането на свързаността, автономността, софтуера и електрификацията в тези региони, тъй като китайските електромобили като цяло са от много по-усъвършенстван тип от превозните средства в тези региони.
 
Производителите на дронове и китайските телекомуникационни компании вече усещат влиянието на международните санкции, а вероятно това ще се случи и с производителите на роботи. Широкото разпространение на интелигентния, обновяем софтуер, камерите с отдалечен достъп и интеграцията на събирането на данни в автомобилния бизнес модел неизбежно ще доведе до това геополитиката да фрагментира пазара и следователно да забави навлизането на тези технологии.
 
Според Gartner китайските автомобилостроители имат конкурентно предимство в сферата на софтуера и електрификацията, подкрепени от вертикалната интеграция и ефективното развитие, позволяващи им да предложат усъвършенствани, достъпни електромобили. Въпреки това, увеличаващите се търговски бариери може да смалят това предимство, ограничавайки разнообразието от конкурентни продукти за потребителите.

Разширяване на партньорствата с китайски производители на оригинално оборудване

Традиционните производители на оригинално оборудване трудно усъвършенстват собствения си софтуерен капацитет. В резултат на това мнозина сключиха споразумения с китайски производители на оригинално оборудване, за да придобият тяхната електрическа/електронна автомобилна архитектура, засилвайки зависимостта си от софтуерния и хардуерния капацитет на китайските производители на електромобили.

Свръхпроизводството води до затваряне на заводи

От години производственият капацитет е предизвикателство за редица европейски и северноамерикански автомобилни заводи. Скорошното увеличаване на тарифите за внос на китайски електромобили, наложени от САЩ и ЕС, вероятно ще изостри проблема. В отговор китайските автомобилостроители може да отворят заводи в Европа и САЩ или в свободни търговски зони като Мароко или Турция, за да запазят конкурентните цени.
 
Gartner прогнозира, че ситуацията е много вероятно да доведе до затварянето или продажбата на автомобилни заводи с ниска утилизация. Това може да предизвика и домино ефект, което да доведе до затваряне на заводи на доставчици. Това ще промени производствената карта в САЩ и Европа, превръщайки държави с ниски разходи в големи хъбове в автомобилостроенето и снабдителната верига.

     
Източник: Gartner; Снимка: Dreamstime

Ключови думи: Gartner   автомобилна индустрия   електромобили  

Област: Бизнес  

Fanuc
ABB Bulgaria
FANUC
Подобни статии
Schneider Electric
ЦИЕС
Български технически каталог
СПМ Инструмент България ЕООД

АБОНИРАЙТЕ СЕ за единствения у нас тематичен бюлетин
НОВИНИТЕ ОТ БЪЛГАРСКАТА ИНДИСТРИЯ
на специализирания портал IndustryINFO.BG
БЕЗПЛАТНО, професионално, всeки ден на вашия мейл!


Automotive Cluster
Последно от Бизнес

12.06.2025   |   WindEurope представя хората зад вятърната енергия с глобална кампания по повод световния ден на вятъра


12.06.2025   |   Индустриален парк Шумен отчита увеличение на печалбите през 2024 г.


11.06.2025   |   ЕАОС разработи интерактивна карта на застрашени от суша територии


11.06.2025   |   Renesas се отказва от плановете за навлизане на пазара на SiC компоненти


11.06.2025   |   Ecobat продаде подразделението за дистрибуция на батерии в Европа

ABB Bulgaria
 
реклама
Automotive Cluster
8CELL
Последно от Бизнес

12.06.2025   |   WindEurope представя хората зад вятърната енергия с глобална кампания по повод световния ден на вятъра


12.06.2025   |   Индустриален парк Шумен отчита увеличение на печалбите през 2024 г.


11.06.2025   |   ЕАОС разработи интерактивна карта на застрашени от суша територии


11.06.2025   |   Renesas се отказва от плановете за навлизане на пазара на SiC компоненти


11.06.2025   |   Ecobat продаде подразделението за дистрибуция на батерии в Европа

IndustryInfo

Действителни собственици на настоящото издание са Теодора Стоянова Иванова и Любен Георгиев Георгиев

ПОЛИТИКА ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ И ЗАЩИТА НА ЛИЧНИТЕ ДАННИ
Условия за ползване
Изисквания и условия за реклама
Карта на сайта

© Copyright 2010 - 2025 ТИ ЕЛ ЕЛ МЕДИА ООД. Всички права запазени.

  ФИРМЕНА ПУБЛИКАЦИЯОНЛАЙН СЪБИТИЯБизнесИндустриално видеоПредстоящоОбяви за работаПроектиТехнологииОбществени поръчки/ТърговеСъбитияЕкспертноКариери
 

ОЩЕ ПОРТАЛИ ОТ ГРУПАТА

IndustryInfo.BG

ПРЕПОРЪЧВАМ МАТЕРИАЛ


 
 
момент...