Industry Info  
Industry InfoSchneider ElectricЦИЕС
СПМ Инструмент България ЕООД
8CELL
Последно от новини

11.02.2025   |   Строят завод за ремонт и поддръжка на самолети в Бургас


11.02.2025   |   Стартира обиколката на EMO World Tour 2025


11.02.2025   |   Internet of Metrology и квантовите сензори – основни теми на Международния конгрес по метрология 2025


11.02.2025   |   Пазарът на сензори за автомобилостроенето е на път да достигне 14,3 млрд. щатски долара


11.02.2025   |   Подготвя се търговска мисия за представяне на българската хранително-вкусова промишленост в Саудитска Арабия

CAD PointСПЕЙСКАДBulLingua

Кои тенденции ще определят развитието на автомобилния сектор в САЩ и Европа през 2025 г.

05.02.2025   |   Начало»Бизнес
Редактор
Мира Станкова
Мира Станкова
Мира Станкова Редактор
Мира Станкова

В началото на 2025 г. Gartner публикува прогноза за тенденциите, които ще оформят автомобилния сектор през предстоящата година на фона на регулаторния натиск по отношение на емисиите и ръста на сектора в Китай, пред които са изправени западните автомобилни компании.
 
"Софтуерът и електрификацията остават двата основни стимула за трансформацията на автомобилния сектор. Въпреки това обаче през 2025 г. автомобилостроителите ще се сблъскат с несигурност по отношение на регулациите, свързани с емисиите, и растящото търговско напрежение между Китай и Запада, особено на пазара на електромобили", коментира Педро Пачеко от Gartner.
 
Променящият се политически пейзаж в САЩ и Европейския съюз отново повдига въпроса за регулациите за емисиите на автомобилите, създавайки несигурност за автомобилната индустрия. В резултат някои производители на оригинално оборудване може неохотно да поставят електромобилите в центъра на стратегиите си.
 
Според прогнозата на Gartner доставките на електромобили, в това число леки автомобили, автобуси, ванове и тежкотоварни камиони, ще нараснат със 17% през 2025 г. До 2030 г. повече от 50% от всички модели автомобили, предлагани от автомобилните компании, ще са електрически.

Влиянието на геополитическите фактори

Търговските бариери, наложени от САЩ и ЕС на китайските електромобили, ще забавят навлизането на свързаността, автономността, софтуера и електрификацията в тези региони, тъй като китайските електромобили като цяло са от много по-усъвършенстван тип от превозните средства в тези региони.
 
Производителите на дронове и китайските телекомуникационни компании вече усещат влиянието на международните санкции, а вероятно това ще се случи и с производителите на роботи. Широкото разпространение на интелигентния, обновяем софтуер, камерите с отдалечен достъп и интеграцията на събирането на данни в автомобилния бизнес модел неизбежно ще доведе до това геополитиката да фрагментира пазара и следователно да забави навлизането на тези технологии.
 
Според Gartner китайските автомобилостроители имат конкурентно предимство в сферата на софтуера и електрификацията, подкрепени от вертикалната интеграция и ефективното развитие, позволяващи им да предложат усъвършенствани, достъпни електромобили. Въпреки това, увеличаващите се търговски бариери може да смалят това предимство, ограничавайки разнообразието от конкурентни продукти за потребителите.

Разширяване на партньорствата с китайски производители на оригинално оборудване

Традиционните производители на оригинално оборудване трудно усъвършенстват собствения си софтуерен капацитет. В резултат на това мнозина сключиха споразумения с китайски производители на оригинално оборудване, за да придобият тяхната електрическа/електронна автомобилна архитектура, засилвайки зависимостта си от софтуерния и хардуерния капацитет на китайските производители на електромобили.

Свръхпроизводството води до затваряне на заводи

От години производственият капацитет е предизвикателство за редица европейски и северноамерикански автомобилни заводи. Скорошното увеличаване на тарифите за внос на китайски електромобили, наложени от САЩ и ЕС, вероятно ще изостри проблема. В отговор китайските автомобилостроители може да отворят заводи в Европа и САЩ или в свободни търговски зони като Мароко или Турция, за да запазят конкурентните цени.
 
Gartner прогнозира, че ситуацията е много вероятно да доведе до затварянето или продажбата на автомобилни заводи с ниска утилизация. Това може да предизвика и домино ефект, което да доведе до затваряне на заводи на доставчици. Това ще промени производствената карта в САЩ и Европа, превръщайки държави с ниски разходи в големи хъбове в автомобилостроенето и снабдителната верига.

     
Източник: Gartner; Снимка: Dreamstime

Ключови думи: Gartner   автомобилна индустрия   електромобили  

Област: Бизнес  

Fanuc
ABB Bulgaria
FANUC
Подобни статии

Пазарът на сензори за автомобилостроенето е на път да достигне 14,3 млрд. щатски долара


Над 10 млн. нови електромобила са продадени в света през 2024 г.


Световният пазар на зарядни кабели за електромобили расте с над 40% на година


Брюксел подготвя план за действие за бъдещето на европейската автомобилна индустрия


Кои са ключовите тенденции на пазара на системи за бързо зареждане на електромобили

Schneider Electric
ЦИЕС
СПМ Инструмент България ЕООД

АБОНИРАЙТЕ СЕ за единствения у нас тематичен бюлетин
НОВИНИТЕ ОТ БЪЛГАРСКАТА ИНДИСТРИЯ
на специализирания портал IndustryINFO.BG
БЕЗПЛАТНО, професионално, всeки ден на вашия мейл!


Automotive Cluster
Последно от Бизнес
IndustryInfo

Действителни собственици на настоящото издание са Теодора Стоянова Иванова и Любен Георгиев Георгиев

ПОЛИТИКА ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ И ЗАЩИТА НА ЛИЧНИТЕ ДАННИ
Условия за ползване
Изисквания и условия за реклама
Карта на сайта

© Copyright 2010 - 2025 ТИ ЕЛ ЕЛ МЕДИА ООД. Всички права запазени.

  ФИРМЕНА ПУБЛИКАЦИЯОНЛАЙН СЪБИТИЯБизнесИндустриално видеоПредстоящоОбяви за работаПроектиТехнологииОбществени поръчки/ТърговеСъбитияЕкспертноКариери
 

ОЩЕ ПОРТАЛИ ОТ ГРУПАТА

IndustryInfo.BG

ПРЕПОРЪЧВАМ МАТЕРИАЛ


 
 
момент...