ПОСЕТЕТЕ ОЩЕ СПЕЦИАЛИЗИРАНИ ПОРТАЛИ ОТ ГРУПАТА
15.01.2025 | Община Габрово изгражда зарядна инфраструктура за новите електробуси на обществения транспорт
15.01.2025 | MECSPE 2025 показва решения за екологичния преход на производствените компании
15.01.2025 | Изследователи от MIT предлагат нов начин за намаляване на екологичния отпечатък на добива на алуминий
15.01.2025 | В сила влезе новият Регламент на ЕС за строителните продукти
15.01.2025 | Обявиха за обществено обсъждане третата покана по процедурата за модернизиране на уличното осветление по НПВУ
Световното производство на леки автомобили през 2024 г. се очаква да достигне 89,1 млн. бройки, което е с 1,6% по-малко в сравнение с предходната година, като спад се отчита във всички региони с изключение на Китай и Южна Америка, сочи нов доклад на S&P Global Mobility.
Прогнозите за обема на производството през 2025 г. се основават на предположението, че новата президентска администрация в САЩ ще наложи нов широкообхватен митнически режим, създавайки универсално мито от 10% върху всички стоки, внасяни в САЩ с изключение на стоките от Канада и Мексико, като за стоките от континентален Китай митото ще бъде 30%.
За 2025 г. S&P Global Mobility прогнозира, че световното производство на леки автомобили ще спадне с 0,4% до 88,7 млн. броя. Ефектите от митата е трудно да бъдат изолирани за всеки регион особено като се имат предвид актуалните предизвикателства, свръзани с управлението на инвентара и с промените, които производителите на оригинално оборудване продължават да правят в стратегическите си продуктови планове.
Според S&P Global Mobility автомобилната индустрия продължава да се сблъсква с несигурност и през 2025 г. производственият сектор ще се промени драстично, тъй като световната търговия се забавя и се очаква въвеждането на нови регулаторни мерки.
В континентален Китай S&P Global Mobility прогнозира стабилни производствени нива през 2025 г. с ръст от 0,1% до 29,6 млн. броя. Производствените нива ще бъдат подкрепени от комбинацията от голямо вътрешно търсене на леки автомобили, използващи нов вид енергия (NEV) и стабилен износ, макар и смекчен от тарифите за внос на Европейския съюз за произведени в Китай батерийни електромобили (BEV).
За региона на Северна Америка общото производство през 2025 г. се очаква да спадне с 2,4% до 15,1 млн. броя. Идването на власт на новата администрация на новоизбрания президент Доналд Тръмп ще ознаменува завръщането на предсказуемо непредсказуемите условия с политики, които се очаква да повлияят на цялостното търсене и да затруднят правенето на прогнози за автомобилния микс. От друга страна, дерегулацията би могла да създаде попътен вятър за развитието на северноамериканската автомобилна индустрия на по-късен етап от втория мандат на президента Тръмп.
Европа се очаква да произведе 16,6 млн. броя автомобили през 2025 г., което ще бъде с 2,6% по-малко от очакваните 17 млн. броя през 2024 г. Прогнозата отразява фината настройка, необходима в микса от типове автомобили с различни задвижвания с оглед на задаващите се през 2025 г. промени в правилата на ЕС за емисиите, заедно с очакваните нови митнически тарифи от страна на администрацията на президента Тръмп, като луксозният клас автомобили са изложени на най-голям риск.
Ключови думи: автомобилна индустрия
Област: Бизнес
ARA настоява за ясна пътна карта за устойчив преход на европейския автомобилен сектор
imec кани автомобилната екосистема да се включи в съвместни проучвания в сферата на chiplet технологията
Колко могат да спечелят автомобилостроителите от използването на софтуер на трети компании
Недшрьоф България получи сертификат за инвестиция клас Б
Закриват завода за кабелни комплекти в Мездра
АБОНИРАЙТЕ СЕ за единствения у нас тематичен бюлетин
НОВИНИТЕ ОТ БЪЛГАРСКАТА ИНДИСТРИЯ
на специализирания портал IndustryINFO.BG.
БЕЗПЛАТНО, професионално, всeки ден на вашия мейл!
14.01.2025 | Може ли AI да се превърне в трамплин за производството в развиващите се европейски икономики
14.01.2025 | Търсенето на SCADA системи продължава да расте, но киберсигурността остава предизвикателство
14.01.2025 | Френска фирма търси подизпълнители за производство на месингови детайли чрез горещо формоване
14.01.2025 | Тайванският търговски център с подкрепа за участие на български фирми на TIMTOS 2025
14.01.2025 | u-blox представи нов миниатюрен GNSS чип със свръхниско енергопотребление
14.01.2025 | Може ли AI да се превърне в трамплин за производството в развиващите се европейски икономики
14.01.2025 | Търсенето на SCADA системи продължава да расте, но киберсигурността остава предизвикателство
14.01.2025 | Френска фирма търси подизпълнители за производство на месингови детайли чрез горещо формоване
14.01.2025 | Тайванският търговски център с подкрепа за участие на български фирми на TIMTOS 2025
14.01.2025 | u-blox представи нов миниатюрен GNSS чип със свръхниско енергопотребление
Действителни собственици на настоящото издание са Теодора Стоянова Иванова и Любен Георгиев Георгиев
ПОЛИТИКА ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ И ЗАЩИТА НА ЛИЧНИТЕ ДАННИ
Условия за ползване
Изисквания и условия за реклама
Карта на сайта
© Copyright 2010 - 2025 ТИ ЕЛ ЕЛ МЕДИА ООД. Всички права запазени.