

ПОСЕТЕТЕ ОЩЕ СПЕЦИАЛИЗИРАНИ ПОРТАЛИ ОТ ГРУПАТА

14.11.2025 | В Габрово се проведе първата работна среща по проект Net Zero SMEs
13.11.2025 | Проучване на DIHK определя германската икономика като стабилна и отворена за международни партньорства
13.11.2025 | Стартира важен воден проект за Габрово и Севлиево
13.11.2025 | АЕЦ Козлодуй ще партнира на четири български университета при подготовката на кадри за ядрения сектор
13.11.2025 | Стартира подготовката за годишния алманах Енерджи Инфо БГ 2026




Световното производство на леки автомобили през 2024 г. се очаква да достигне 89,1 млн. бройки, което е с 1,6% по-малко в сравнение с предходната година, като спад се отчита във всички региони с изключение на Китай и Южна Америка, сочи нов доклад на S&P Global Mobility.
Прогнозите за обема на производството през 2025 г. се основават на предположението, че новата президентска администрация в САЩ ще наложи нов широкообхватен митнически режим, създавайки универсално мито от 10% върху всички стоки, внасяни в САЩ с изключение на стоките от Канада и Мексико, като за стоките от континентален Китай митото ще бъде 30%.
За 2025 г. S&P Global Mobility прогнозира, че световното производство на леки автомобили ще спадне с 0,4% до 88,7 млн. броя. Ефектите от митата е трудно да бъдат изолирани за всеки регион особено като се имат предвид актуалните предизвикателства, свръзани с управлението на инвентара и с промените, които производителите на оригинално оборудване продължават да правят в стратегическите си продуктови планове.
Според S&P Global Mobility автомобилната индустрия продължава да се сблъсква с несигурност и през 2025 г. производственият сектор ще се промени драстично, тъй като световната търговия се забавя и се очаква въвеждането на нови регулаторни мерки.
В континентален Китай S&P Global Mobility прогнозира стабилни производствени нива през 2025 г. с ръст от 0,1% до 29,6 млн. броя. Производствените нива ще бъдат подкрепени от комбинацията от голямо вътрешно търсене на леки автомобили, използващи нов вид енергия (NEV) и стабилен износ, макар и смекчен от тарифите за внос на Европейския съюз за произведени в Китай батерийни електромобили (BEV).
За региона на Северна Америка общото производство през 2025 г. се очаква да спадне с 2,4% до 15,1 млн. броя. Идването на власт на новата администрация на новоизбрания президент Доналд Тръмп ще ознаменува завръщането на предсказуемо непредсказуемите условия с политики, които се очаква да повлияят на цялостното търсене и да затруднят правенето на прогнози за автомобилния микс. От друга страна, дерегулацията би могла да създаде попътен вятър за развитието на северноамериканската автомобилна индустрия на по-късен етап от втория мандат на президента Тръмп.
Европа се очаква да произведе 16,6 млн. броя автомобили през 2025 г., което ще бъде с 2,6% по-малко от очакваните 17 млн. броя през 2024 г. Прогнозата отразява фината настройка, необходима в микса от типове автомобили с различни задвижвания с оглед на задаващите се през 2025 г. промени в правилата на ЕС за емисиите, заедно с очакваните нови митнически тарифи от страна на администрацията на президента Тръмп, като луксозният клас автомобили са изложени на най-голям риск.
Ключови думи: автомобилна индустрия
Област: Бизнес
ИАНМСП организира участието на български фирми в бизнес форум в Кайро
Китайски производител на авточасти откри първия си завод в България
FANUC обяви нов робот с товароносимост от 550 кг и свръхголям обсег от 4,6 м
Пазарът на полупроводникови компоненти за автомобилостроенето расте пет пъти по-бързо от пазара на автомобили
FANUC доставя 50 робота за боядисване на европейски производител на луксозни автомобили
АБОНИРАЙТЕ СЕ за единствения у нас тематичен бюлетин
НОВИНИТЕ ОТ БЪЛГАРСКАТА ИНДИСТРИЯ
на специализирания портал IndustryINFO.BG.
БЕЗПЛАТНО, професионално, всeки ден на вашия мейл!
12.11.2025 | Норвежка минна компания разширява сътрудничеството със SPM Instrument за мониторинг на състоянието на критично важно оборудване
12.11.2025 | Започна набирането на кандидатури за наградата за иновативни продукти на Light + Building 2026
11.11.2025 | HANZA придобива BMK, създавайки най-големия котиран на борсата производител на системи в Европа
10.11.2025 | Световният пазар на ел. прекъсвачи ще надхвърли 28 млрд. щатски долара до 2030 г.
10.11.2025 | Lapp разширява портфолиото си от продукти за индустрията на бъдещето
12.11.2025 | Норвежка минна компания разширява сътрудничеството със SPM Instrument за мониторинг на състоянието на критично важно оборудване
12.11.2025 | Започна набирането на кандидатури за наградата за иновативни продукти на Light + Building 2026
11.11.2025 | HANZA придобива BMK, създавайки най-големия котиран на борсата производител на системи в Европа
10.11.2025 | Световният пазар на ел. прекъсвачи ще надхвърли 28 млрд. щатски долара до 2030 г.
10.11.2025 | Lapp разширява портфолиото си от продукти за индустрията на бъдещето
Действителни собственици на настоящото издание са Теодора Стоянова Иванова и Любен Георгиев Георгиев
ПОЛИТИКА ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ И ЗАЩИТА НА ЛИЧНИТЕ ДАННИ
Условия за ползване
Изисквания и условия за реклама
Карта на сайта
© Copyright 2010 - 2025 ТИ ЕЛ ЕЛ МЕДИА ООД. Всички права запазени.