Industry Info  

Заводът за биодизел в Русе ще заработи до края на годината

26.09.2013   |   Начало»Експертно
Редактор
Пепа Петрунова
Пепа Петрунова
Пепа Петрунова Редактор
Пепа Петрунова

Независимо от доставките на масло от България и оптимизациите, които направихме в Австрия, разчетите не бяха в полза на оставане на производството на австрийска територия, сподели инж. Димитър Баев, заместник-управител на Булмаркет ДМ, в специално интервю за сп. Енерджи ревю и Renewables-Bulgaria.com

В момента тече преместването на завода за биодизел на Булмаркет ДМ от Австрия у нас. На какъв етап е то? Кога се очаква да заработи заводът?
Към настоящия момент преместването е завършено на 65%. Всички демонтажни действия в Австрия приключиха успешно, там бе пренаправена част от MCC частта с оглед на оставащото оборудване и бъдещо разширение на резервоарния парк там.

Оборудването е преместено в България и е разположено на складова площадка от 25 000 кв. м. Същото се почиства преди монтажа още веднъж и се сглобява на по-големи възли и детайли с оглед по-бърз монтаж и скъсяване сроковете на монтажа.

Съгласно договора, който имаме с фирмата изпълнител на преместването, хидравлични проби на монтираното оборудване трябва да бъдат извършени през 45-та календарна седмица, като след това ще последват и парни, вакуумни и други проби преди пристъпване към тестове за пуск и наладка. Очакваме заводът да заработи до края на годината.

Какво наложи това ваше решение?
Решението по преместването на завода се взе по няколко причини. Първо, заводът е проектиран да работи предимно с местна суровина, добивана от фермерите в Австрия и малки маслобойни в района. По-късно снабдяването със суровина е поето от завода на Некерман в Хале, Германия, като до затварянето му е разчитал изключително на местна суровина и доставки.

След като го купихме през 2010 г., ние организирахме доставка на растителни масла по р. Дунав и създадохме устойчива логистика за ритмично снабдяване със суровина, като успяхме да натоварим мощностите на 100%.

Второ, наличието на ограничен ресурс на растителни масла в Австрия е другата причина за преместването. В тази държава хората основно ползват рапично масло за хранителни цели. За тях слънчогледовото масло е по-непознато, но това е нормално, тъй като там не се отглежда слънчоглед.

Ползвайки големи количества рапично масло за хранителната индустрия, остават малко количества за биодизел.
Другата основна причина е, че страни като Германия, Чехия и Полша дотират производството на биодизел, с което конкурентността не е реална.

Независимо от доставките на масло от България и оптимизациите, които направихме в Австрия, разчетите не бяха в полза на оставане на производството на австрийска територия. Пък и източникът на суровини е тук.

Бихте ли споделили някои от най-интересните моменти и предизвикателства от целия процес? Какви бяха основните специфики, с които се наложи да се съобразите?
Най-интересно бе намирането на фирми-подизпълнители за формиране на качествен екип, с оглед добра организация на преместването. Предизвикателство за нас бе намирането на подходящ терен на територията на бившия КТМ в Русе, тъй като на тази площадка се намира и новият ни завод за маслодобив, който се явява и захранващ със суровина това производство.

Най-специфичното в това мероприятие бе да се запознаем в изключително кратки срокове с дейностите по изграждането на завода и да намерим най-бързия начин за неговото разглобяване (не нарязване). Друга специфика бе да разделим оборудването по транспортни съоръжения с цел избягване на извънгабаритни превози през половин Европа.

Но най-важното бе да съхраним „сърцата” на двете инсталации – метанолова дестилационна колона и глицеринова вакуум колона.
Също от голямо значение бе и прекрасната документация и проектиране от страна на немската фирма. Удоволствие е да се работи с такава документация, тъй като всичко е изпипано в най-малки детайли.

Как се осъществи транспортирането на основните съоръжения? Какви трудности срещнахте?
Транспортирането бе извършено с помощта на 4 открити баржи на наши партньори – БРП, Рубишипс и ТТС. Допълнително 25 камиона пренесоха по-малки и чувствителни детайли като ел.табла, PLC, лабораторно оборудване, специални инструменти, електрооборудване и обзавеждане.

Основната трудност, която имахме, бе да си разтоварим баржите на нашето пристанище в Русе – Порт Булмаркет, км 485 на р. Дунав. На това пристанище, което от чисто заводско, ние превърнахме в оперативно търговско, разполагаме с 3 крана, но за съжаление и трите са с различни характеристики, тъй като са купувани в различни периоди от време.

Това бе и основната пречка при разтоварване на големите 25-30-метрови съдове и съоръжения, тъй като те трябваше да бъдат вдигани от баржите на камионите с 2 крана едновременно. Използвахме услугите на колегите от Пристанище Русе Изток и това наложи затваряне на пътя около Дунав мост 16 пъти за преминаване на извънгабаритните товари.

Какви са основните технологични решения, заложени в производствената мощност?
Решенията, използвани в този завод, са най-добрите за времето 2006-2007 г. По това време бе и бумът на такива инсталации и същите се проектираха от изключително добри екипи, като не се жалеха ресурси.

Заводът е автоматизиран на 100%, което го прави изключително рентабилен. Ремонтопригоден е, тъй като са използвани и най-добрите доставчици на съоръжения и оборудване и лесно се намират резервни части за профилактика и ремонти.

Налагат ли се някакви промени в производствените процеси с оглед преместването на завода?
Към момента ние няма да правим основни изменения на технологията на завода, а ще се обърнем към спомагателни дейности и странични продукти от завода. Така например този завод е проектиран да изхвърля готовия соапщок към утилизираща компания, докато ние предвиждаме малка инсталация за неговото оползотворяване на място и получаване на странични продукти.

Също така смятаме да увеличим и съхранението на фарма глицерин, тъй като пазарът е сезонен и в търсенето има голяма периодика.
По-нататък ще мислим и върху подобряването на други процеси и извличането на максимална полза.

     
Източник: Енерджи ревю

Ключови думи: Булмаркет ДМ   биодизел   ВЕИ  

Област: ВЕИ  

Fanuc
ABB Bulgaria
FANUC
Подобни статии

Инсталация за намаляване на енергийните разходи в предприятие от хранително-вкусовата промишленост


Очаквайте интервю с новия търговски представител на ETI за България в предстоящия брой на сп. Енерджи ревю


Перпетуум Мобиле изгради биогазoва централа в Балчик


Новият брой на сп. Енерджи ревю с фокус върху обследването за енергийна ефективност на промишлени системи


Енерджи ревю подготвя пазарен преглед на съвременни защити за електроразпределителни системи

Schneider Electric
ЦИЕС
СПМ Инструмент България ЕООД

АБОНИРАЙТЕ СЕ за единствения у нас тематичен бюлетин
НОВИНИТЕ ОТ БЪЛГАРСКАТА ИНДИСТРИЯ
на специализирания портал IndustryINFO.BG
БЕЗПЛАТНО, професионално, всeки ден на вашия мейл!


Automotive Cluster
Последно от Експертно
IndustryInfo

Действителни собственици на настоящото издание са Теодора Стоянова Иванова и Любен Георгиев Георгиев

ПОЛИТИКА ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ И ЗАЩИТА НА ЛИЧНИТЕ ДАННИ
Условия за ползване
Изисквания и условия за реклама
Карта на сайта

© Copyright 2010 - 2025 ТИ ЕЛ ЕЛ МЕДИА ООД. Всички права запазени.

  ФИРМЕНА ПУБЛИКАЦИЯОНЛАЙН СЪБИТИЯБизнесИндустриално видеоПредстоящоОбяви за работаПроектиТехнологииОбществени поръчки/ТърговеСъбитияЕкспертноКариери
 

ОЩЕ ПОРТАЛИ ОТ ГРУПАТА

IndustryInfo.BG

ПРЕПОРЪЧВАМ МАТЕРИАЛ


 
 
момент...