ПОСЕТЕТЕ ОЩЕ СПЕЦИАЛИЗИРАНИ ПОРТАЛИ ОТ ГРУПАТА
16.05.2025 | Европейско събитие на Mazak демонстрира най-новото в лазерната обработка
16.05.2025 | Infineon Technologies придобива автомобилния Ethernet бизнес на Marvell Technology
16.05.2025 | Конгресът EHP 2025 се фокусира върху трансформацията на отоплението в Европа
16.05.2025 | Промени в ЗНИ облекчават процедурите и условията за сертифициране и подкрепа на инвеститорите у нас
16.05.2025 | ТУ – Варна ще бъде домакин на международна конференция за осигуряване на качество в промишлеността
Въпреки глобалните предизвикателства като геополитическото напрежение, икономическите проблеми и зараждащата се виртуална мобилност, през последните няколко години местенето в чужбина с цел работа остава мечта за много работници по света, като 23% от професионалистите активно търсят работа в други държави, а 63% са готови да направят това. По-младите хора и хората от страните с бързо растящо население са най-мобилни. Англоговорящите географски региони със силни икономики оглавяват списъка с дестинациите, като Австралия, САЩ, Канада и Обединеното кралство са най-желаните страни, а Лондон е най-предпочитаният град. Ню Йорк също се нарежда в първата петица.
Това са някои от резултатите от ново проучване на Boston Consulting Group (BCG), The Newtrok и The Stepstone Group. Проучването е проведено сред над 150 000 работещи в 188 държави. Предходните му издания са публикувани през 2014, 2018 и 2021 г.
Хората от региони с излишък на работна ръка, дължащ се на по-високата раждаемост, са по-склонни да бъдат мобилни от онези, които живеят в региони с намаляваща работна ръка. Така например, 64% от работниците в Близкия Изток и Африка активно търсят възможности да се преместят и повече от половината от респондентите в Южна Азия – 58%, и Субсахарска Африка – 52%, активно искат да направят това. Ситуацията е доста различна в Северна Америка и Европа, където делът на работниците, търсещи работа в чужбина е съответно 16 и 10%.
"Най-важните икономики в света се сблъскват с огромно предизвикателство – голям недостиг на хора. Този растящ недостиг в световния пазар на труда се дължи главно на намаляващата раждаемост и разминаването между предлагането и търсенето на работа", коментира главният изпълнителен директор на The Stepstone Group Себастиан Детмерс. "Трудовата миграция представлява основна възможност за справяне с този недостиг. Ние трябва да пригодим нашите пазари на труда, за да бъдат по-гъвкави, позволявайки на работниците да се местят, където са най-необходими и където могат да намерят най-добрите позиции спрямо своите умения и желания."
Резултатите от проучването показват, че в световен мащаб талантите се местят в чужбина главно за да напреднат професионално, като тези, които искат да го направят, посочват финансови и икономически причини – 64%, и кариерни съображения като опит – 56%, като основна причина за решението им. За респондентите, които посочват конкретна причина да изберат определена държава, качеството на възможностите за работа е най-важният фактор при взимане на решението – 65%, следван от качеството на живот и климата – 45%. Други специфични за държавата характеристики като възможностите за получаване на гражданство – 18%, и здравеопазването – 15%, също играят роля, но са второстепенни фактори.
"Хората не свързват държавите с определени общо приписвани предимства и не ги избират на тази база", коментира Сача Кнор, съуправялващ директор в The Network. "Вместо това, те избират дестинацията, която в най-голяма степен отговаря на персоналните им критерии за бъдещия им избор на работа. Компаниите трябва да се възползват от това, тъй като могат да наберат точки с предложения за работа, които отговарят на очакванията на талантите."
Проучването също така подчертава факта, че работниците, които се местят в чужбина, очакват работодателите да поемат водеща роля при пренасянето им и вписването им в новата компания, и съответно да изградят международна, включваща култура. Близо осем от десет респонденти очакват да получат помощ с намирането на жилище – 79%, с получаването на виза и разрешително за работа – 78%, а повече от половината разчитат на подкрепа при преместването – 69%, и помощ с езика и обучение – 54%.
"Другите държави биха могли да бъдат прекрасен източник на таланти. Но установяването на канал за работници от чужбина изисква от работодателите фундаментално да преразгледат начина, по който наемат, местят и интегрират талантите", заяви Дженс Байер, управляващ директор, старши партньор в BCG. "Те може би ще трябва да предизвикат собствената си база и да потърсят таланти на пазари и региони, които не са имали предвид преди. Правителствата също играят важна роля в този процес. Те трябва да приемат политики, стимули и рамки, които помагат на работодателите да доведат талантите, от които се нуждаят. Работодателите и нациите, които се докосват до такава положителна енергия от милиони работници с желание да се преместят, ще спечелят голямо конкурентно предимство и източник на растеж."
Ключови думи: BCG пазар на труда
Област: Бизнес
Конференция в Пловдив ще търси решение на проблема с недостига на кадри
Кои са водещите тенденции на пазара на труда у нас през първата половина на 2025 г.
БТПП представи резултатите от годишното проучване за нуждата от кадри и качеството на подготовката им
Оптимизацията на разходите остава приоритет номер едно за бизнеса и през 2025 г.
Една трета от компаниите по света планират да похарчат 25 млн. щатски долара за изкуствен интелект през 2025 г.
АБОНИРАЙТЕ СЕ за единствения у нас тематичен бюлетин
НОВИНИТЕ ОТ БЪЛГАРСКАТА ИНДИСТРИЯ
на специализирания портал IndustryINFO.BG.
БЕЗПЛАТНО, професионално, всeки ден на вашия мейл!
14.05.2025 | Какви са перспективите за растеж на пазара на биодинамично осветление
14.05.2025 | Осигурете видимост на своя бизнес чрез юбилейното издание на Български технически каталог
13.05.2025 | ИАНМСП и МБВР сключиха споразумение за подпомагане на МСП в Северна България
13.05.2025 | БТПП организира бизнес посещение на български фирми в Мавриций
12.05.2025 | Иновативни технологии за ОВК приложения са сред наградените в конкурса The smarter E AWARD
14.05.2025 | Какви са перспективите за растеж на пазара на биодинамично осветление
14.05.2025 | Осигурете видимост на своя бизнес чрез юбилейното издание на Български технически каталог
13.05.2025 | ИАНМСП и МБВР сключиха споразумение за подпомагане на МСП в Северна България
13.05.2025 | БТПП организира бизнес посещение на български фирми в Мавриций
12.05.2025 | Иновативни технологии за ОВК приложения са сред наградените в конкурса The smarter E AWARD
Действителни собственици на настоящото издание са Теодора Стоянова Иванова и Любен Георгиев Георгиев
ПОЛИТИКА ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ И ЗАЩИТА НА ЛИЧНИТЕ ДАННИ
Условия за ползване
Изисквания и условия за реклама
Карта на сайта
© Copyright 2010 - 2025 ТИ ЕЛ ЕЛ МЕДИА ООД. Всички права запазени.