Industry Info  
Industry InfoSchneider ElectricФилкаб
Л-Клас
Последно от новини

13.12.2023   |   Walter Tools разработи нова сплав за инструменти за нарязване на канали


05.12.2023   |   Глобалният пазар на серводвигатели и сервозадвижвания се удвоява за десетилетие


05.12.2023   |   Германският машиностроителен сектор отбелязва сериозен ръст на инвестициите в научни изследвания


05.12.2023   |   Balluff представи иновативна система с радарна технология за детекция в опаковъчния сектор


05.12.2023   |   Конференция за кръговата икономика в строителния сектор предстои в София

CAD PointСПЕЙСКАДАдара ИнженерингАмер Спортс
Festo
Festo

Представиха първия в България водороден електромобил, предстои решаването на проблема със зарядните станции

06.04.2023   |   Начало»Проекти
Редактор
Мира Станкова
Мира Станкова
Мира Станкова Редактор
Мира Станкова

Институтът по електрохимия и електроенергийни системи при Българската академия на науките (ИЕЕС-БАН) представи първия в България водороден електромобил. Той е разработен в рамките на проекта "Център за компетентност ХИТМОБИЛ".

Електромобилът с марка Hyundai Nexo е доставен чрез обществена поръчка. Той е с двигател с мощност 120 kW и максимален въртящ момент от 395 Nm. Енергията за движение, както и за всички консуматори в автомобила, се произвежда от горивна клетка с мощност 95 kW. Продукт на електрохимичната реакция в нея между водорода, доставен от резервоари на борда на автомобила, и кислорода от околния въздух е само вода.

За осигуряване на необходимата максимална мощност в динамичен режим, автомобилът разчита на литиево-йонна батерия с малък капацитет 1,56 kWh и мощност 40 kW. Зареждането на батерията се осъществява от горивната клетка или в режим на рекуперация при спиране на автомобила. Водородният електромобил с горивни клетки е с нулеви емисии.

Необходимият за Hyundai Nexo водород се съхранява в три резервоара (по 52,2 л всеки), разпределени под втория ред седалки и пода на багажника, като времето на зареждане с водород е съизмеримо с това на автомобилите с конвенционални горива. Каталожният пробег с едно зареждане е до 660 км.

Какво предстои в решаването на проблема с липсата на зарядна инфраструктура

Основен проблем пред широкото разпространение на водородните електромобили е липсата на зарядна инфраструктура. По света развитието на мрежите от водородни зарядни станции е в начален етап, а в България такива все още изобщо няма. Началото на изграждането на такъв тип зарядна инфраструктура ще бъде поставено с изграждането на Лаборатория 6 – Интегрирани енергийни системи като част от проекта "ЦК Хитмобил". Това е най-мащабната и най-сложна лаборатория в рамките на проекта, която ще позволи изследвания в прединдустриални мащаби и осъществяване на силна връзка между науката и бизнеса, посочват от БАН.

Лабораторията ще включва фотоволтаичен парк и емулатор на вятърен генератор, като добитата енергия от възобновяеми източници ще се съхранява, освен в батерии от различен тип, и като водород за захранване на първата в България водородна зарядна станция. Изграждането на площадка за разполагане на първата в страната мобилна водородна зарядна станция вече е в ход.

При представянето на напредъка по проекта неговият ръководител чл.-кор. Евелина Славчева се спря на постигнатото дотук и по изпълнението на трите модула от структурата на проекта:

  • Индустриални изследвания;
  • Експериментално развитие;
  • Разпространение и технологичен трансфер.
     
Източник: БАН

Ключови думи: БАН   ИЕЕС-БАН   електромобилност   зарядни станции   батерии   ВЕИ   водород  

Област: Проекти  

Fanuc
FANUC
Подобни статии

Phoenix Contact представи нов AC разпределителен модул за 19" зарядни станции


Alfa Laval разширява бизнеса си в областта на водородните технологии


Концепцията за водородопреносна инфраструктура в България е сред 166-те проекта от общ и взаимен интерес за ЕС


Варна достави 60 нови електробуса и зарядни станции за тях


European Energy и TotalEnergies ще си сътрудничат в реализацията на ВЕИ проекти в множество региони на света

Schneider Electric
ЦИЕС
Л-Клас

АБОНИРАЙТЕ СЕ за единствения у нас тематичен бюлетин
НОВИНИТЕ ОТ БЪЛГАРСКАТА ИНДИСТРИЯ
на специализирания портал IndustryINFO.BG
БЕЗПЛАТНО, професионално, всeки ден на вашия мейл!


LD
Learn Valley
Последно от Проекти

30.11.2023   |   Концепцията за водородопреносна инфраструктура в България е сред 166-те проекта от общ и взаимен интерес за ЕС


30.11.2023   |   Завърши мащабна реконструкция на ВиК мрежата на Чирпан


30.11.2023   |   Започна изграждането на новия офис и складова база на Каммартон България в София


29.11.2023   |   Варна достави 60 нови електробуса и зарядни станции за тях


29.11.2023   |   Разградско предприятие автоматизира преработката на месо с европейско финансиране

 
реклама
LDLearn Valley
Последно от Проекти

30.11.2023   |   Концепцията за водородопреносна инфраструктура в България е сред 166-те проекта от общ и взаимен интерес за ЕС


30.11.2023   |   Завърши мащабна реконструкция на ВиК мрежата на Чирпан


30.11.2023   |   Започна изграждането на новия офис и складова база на Каммартон България в София


29.11.2023   |   Варна достави 60 нови електробуса и зарядни станции за тях


29.11.2023   |   Разградско предприятие автоматизира преработката на месо с европейско финансиране

IndustryInfo

Действителни собственици на настоящото издание са Теодора Стоянова Иванова и Любен Георгиев Георгиев

ПОЛИТИКА ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ И ЗАЩИТА НА ЛИЧНИТЕ ДАННИ
Условия за ползване
Изисквания и условия за реклама
Карта на сайта

© Copyright 2010 - 2023 ТИ ЕЛ ЕЛ МЕДИА ООД. Всички права запазени.

  ФИРМЕНА ПУБЛИКАЦИЯОНЛАЙН СЪБИТИЯБизнесИндустриално видеоПредстоящоОбяви за работаПроектиТехнологииОбществени поръчки/ТърговеСъбитияЕкспертноКариери
 

ОЩЕ ПОРТАЛИ ОТ ГРУПАТА

IndustryInfo.BG

ПРЕПОРЪЧВАМ МАТЕРИАЛ


 
 
момент...