Industry Info  
Industry InfoSchneider ElectricЦИЕС
Л-Клас
СПМ Инструмент България ЕООД
8 CELL
Последно от новини

09.09.2024   |   Спейскад представя високотехнологични решения за проектиране и производство на MachTech&InnoTech 2024


05.09.2024   |   Представят възможностите за участие в десетата тръжна процедура на ЕКА за България на събитие в София


05.09.2024   |   Уебинар представя възможности за финансиране на проекти за централизирано отопление


05.09.2024   |   Университетът в Маями ще използва геотермална енергия за постигане на целите за въглеродна неутралност


05.09.2024   |   Производството среща иновациите на Advanced Engineering 2024

CAD PointСПЕЙСКАДМеждународен панаир Пловдив 2024

Представиха първия в България водороден електромобил, предстои решаването на проблема със зарядните станции

06.04.2023   |   Начало»Проекти
Редактор
Мира Станкова
Мира Станкова
Мира Станкова Редактор
Мира Станкова

Институтът по електрохимия и електроенергийни системи при Българската академия на науките (ИЕЕС-БАН) представи първия в България водороден електромобил. Той е разработен в рамките на проекта "Център за компетентност ХИТМОБИЛ".

Електромобилът с марка Hyundai Nexo е доставен чрез обществена поръчка. Той е с двигател с мощност 120 kW и максимален въртящ момент от 395 Nm. Енергията за движение, както и за всички консуматори в автомобила, се произвежда от горивна клетка с мощност 95 kW. Продукт на електрохимичната реакция в нея между водорода, доставен от резервоари на борда на автомобила, и кислорода от околния въздух е само вода.

За осигуряване на необходимата максимална мощност в динамичен режим, автомобилът разчита на литиево-йонна батерия с малък капацитет 1,56 kWh и мощност 40 kW. Зареждането на батерията се осъществява от горивната клетка или в режим на рекуперация при спиране на автомобила. Водородният електромобил с горивни клетки е с нулеви емисии.

Необходимият за Hyundai Nexo водород се съхранява в три резервоара (по 52,2 л всеки), разпределени под втория ред седалки и пода на багажника, като времето на зареждане с водород е съизмеримо с това на автомобилите с конвенционални горива. Каталожният пробег с едно зареждане е до 660 км.

Какво предстои в решаването на проблема с липсата на зарядна инфраструктура

Основен проблем пред широкото разпространение на водородните електромобили е липсата на зарядна инфраструктура. По света развитието на мрежите от водородни зарядни станции е в начален етап, а в България такива все още изобщо няма. Началото на изграждането на такъв тип зарядна инфраструктура ще бъде поставено с изграждането на Лаборатория 6 – Интегрирани енергийни системи като част от проекта "ЦК Хитмобил". Това е най-мащабната и най-сложна лаборатория в рамките на проекта, която ще позволи изследвания в прединдустриални мащаби и осъществяване на силна връзка между науката и бизнеса, посочват от БАН.

Лабораторията ще включва фотоволтаичен парк и емулатор на вятърен генератор, като добитата енергия от възобновяеми източници ще се съхранява, освен в батерии от различен тип, и като водород за захранване на първата в България водородна зарядна станция. Изграждането на площадка за разполагане на първата в страната мобилна водородна зарядна станция вече е в ход.

При представянето на напредъка по проекта неговият ръководител чл.-кор. Евелина Славчева се спря на постигнатото дотук и по изпълнението на трите модула от структурата на проекта:

  • Индустриални изследвания;
  • Експериментално развитие;
  • Разпространение и технологичен трансфер.
     
Източник: БАН

Ключови думи: БАН   ИЕЕС-БАН   електромобилност   зарядни станции   батерии   ВЕИ   водород  

Област: Проекти  

Fanuc
ABB Bulgaria
FANUC
Подобни статии

Производството на електроенергия в ЕС е по-зелено от всякога, сочи доклад на Eurelectric


Инженери от MIT изобретиха батерии с размер на прашинки пясък за захранване на миниатюрни роботи


Водородните иновации превземат Хамбургския панаир през октомври


Стартира процедурата RESTORE с бюджет от близо 1,2 млрд. лева за проекти за съхранение на ВЕИ енергия


Предстои трето издание на "Лаборатория за вятърни идеи" с фокус върху Североизточна България

Schneider Electric
Филкаб
Л-Клас
СПМ Инструмент България ЕООД

АБОНИРАЙТЕ СЕ за единствения у нас тематичен бюлетин
НОВИНИТЕ ОТ БЪЛГАРСКАТА ИНДИСТРИЯ
на специализирания портал IndustryINFO.BG
БЕЗПЛАТНО, професионално, всeки ден на вашия мейл!


Форум 2024
Automotive Cluster
Последно от Проекти

04.09.2024   |   Зоопаркът в Барселона ще използва иновативен метод за регенериране на вода


04.09.2024   |   Възстановяват водното огледало в Павликени по европейски проект


04.09.2024   |   Mitsubishi Chemical Group тества нов метод за рециклиране на стари автомобилни гуми


02.09.2024   |   Електроразпределение Север търси доставчик на електронни електромери


29.08.2024   |   Стартира процедурата RESTORE с бюджет от близо 1,2 млрд. лева за проекти за съхранение на ВЕИ енергия

ABB Bulgaria
 
реклама
Форум 2024Automotive Cluster
8 CELL
Последно от Проекти

04.09.2024   |   Зоопаркът в Барселона ще използва иновативен метод за регенериране на вода


04.09.2024   |   Възстановяват водното огледало в Павликени по европейски проект


04.09.2024   |   Mitsubishi Chemical Group тества нов метод за рециклиране на стари автомобилни гуми


02.09.2024   |   Електроразпределение Север търси доставчик на електронни електромери


29.08.2024   |   Стартира процедурата RESTORE с бюджет от близо 1,2 млрд. лева за проекти за съхранение на ВЕИ енергия

IndustryInfo

Действителни собственици на настоящото издание са Теодора Стоянова Иванова и Любен Георгиев Георгиев

ПОЛИТИКА ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ И ЗАЩИТА НА ЛИЧНИТЕ ДАННИ
Условия за ползване
Изисквания и условия за реклама
Карта на сайта

© Copyright 2010 - 2024 ТИ ЕЛ ЕЛ МЕДИА ООД. Всички права запазени.

  ФИРМЕНА ПУБЛИКАЦИЯОНЛАЙН СЪБИТИЯБизнесИндустриално видеоПредстоящоОбяви за работаПроектиТехнологииОбществени поръчки/ТърговеСъбитияЕкспертноКариери
 

ОЩЕ ПОРТАЛИ ОТ ГРУПАТА

IndustryInfo.BG

ПРЕПОРЪЧВАМ МАТЕРИАЛ


 
 
момент...