Industry Info  
Industry InfoSchneider ElectricФилкаб
Л-Клас
СПМ Инструмент България ЕООД
8 CELL
Последно от новини

20.05.2024   |   Студенти от Казанлък гостуваха в машиностроителната компания РАИС


20.05.2024   |   Lapp разширява и модернизира логистичния център в Лудвигсбург


20.05.2024   |   Добри практики в миннодобивния сектор представиха на национална научно-техническа конференция в Етрополе


17.05.2024   |   Ще се проведе уебинар за декарбонизация на централизираното отопление и охлаждане


17.05.2024   |   Осигурено е финансирането на втората фаза на проекта за подмяна на отоплителни уреди в община Смолян

CAD PointСПЕЙСКАДАмер Спортс
Дебулко
Дебулко

Представиха първия в България водороден електромобил, предстои решаването на проблема със зарядните станции

06.04.2023   |   Начало»Проекти
Редактор
Мира Станкова
Мира Станкова
Мира Станкова Редактор
Мира Станкова

Институтът по електрохимия и електроенергийни системи при Българската академия на науките (ИЕЕС-БАН) представи първия в България водороден електромобил. Той е разработен в рамките на проекта "Център за компетентност ХИТМОБИЛ".

Електромобилът с марка Hyundai Nexo е доставен чрез обществена поръчка. Той е с двигател с мощност 120 kW и максимален въртящ момент от 395 Nm. Енергията за движение, както и за всички консуматори в автомобила, се произвежда от горивна клетка с мощност 95 kW. Продукт на електрохимичната реакция в нея между водорода, доставен от резервоари на борда на автомобила, и кислорода от околния въздух е само вода.

За осигуряване на необходимата максимална мощност в динамичен режим, автомобилът разчита на литиево-йонна батерия с малък капацитет 1,56 kWh и мощност 40 kW. Зареждането на батерията се осъществява от горивната клетка или в режим на рекуперация при спиране на автомобила. Водородният електромобил с горивни клетки е с нулеви емисии.

Необходимият за Hyundai Nexo водород се съхранява в три резервоара (по 52,2 л всеки), разпределени под втория ред седалки и пода на багажника, като времето на зареждане с водород е съизмеримо с това на автомобилите с конвенционални горива. Каталожният пробег с едно зареждане е до 660 км.

Какво предстои в решаването на проблема с липсата на зарядна инфраструктура

Основен проблем пред широкото разпространение на водородните електромобили е липсата на зарядна инфраструктура. По света развитието на мрежите от водородни зарядни станции е в начален етап, а в България такива все още изобщо няма. Началото на изграждането на такъв тип зарядна инфраструктура ще бъде поставено с изграждането на Лаборатория 6 – Интегрирани енергийни системи като част от проекта "ЦК Хитмобил". Това е най-мащабната и най-сложна лаборатория в рамките на проекта, която ще позволи изследвания в прединдустриални мащаби и осъществяване на силна връзка между науката и бизнеса, посочват от БАН.

Лабораторията ще включва фотоволтаичен парк и емулатор на вятърен генератор, като добитата енергия от възобновяеми източници ще се съхранява, освен в батерии от различен тип, и като водород за захранване на първата в България водородна зарядна станция. Изграждането на площадка за разполагане на първата в страната мобилна водородна зарядна станция вече е в ход.

При представянето на напредъка по проекта неговият ръководител чл.-кор. Евелина Славчева се спря на постигнатото дотук и по изпълнението на трите модула от структурата на проекта:

  • Индустриални изследвания;
  • Експериментално развитие;
  • Разпространение и технологичен трансфер.
     
Източник: БАН

Ключови думи: БАН   ИЕЕС-БАН   електромобилност   зарядни станции   батерии   ВЕИ   водород  

Област: Проекти  

Fanuc
ABB Bulgaria
FANUC
Подобни статии

Готови са критериите по процедурата за изграждане на зарядни станции по ТЕН-Т мрежата


Re-Source Southeast 2024 очертава потенциала и проблемите пред корпоративната търговия с ВЕИ енергия в региона


Двудневната международна конференция за корпоративни доставки на ВЕИ енергия RE-Source Southeast 2024 стартира утре


TTI Europe показва модерни решения за електромобилния сектор на EHVT 2024 в Щутгарт


Кръгла маса с участие на представители на електроиндустрията и ИКТ сектора предстои в Стара Загора

Schneider Electric
Филкаб
Л-Клас
СПМ Инструмент България ЕООД

АБОНИРАЙТЕ СЕ за единствения у нас тематичен бюлетин
НОВИНИТЕ ОТ БЪЛГАРСКАТА ИНДИСТРИЯ
на специализирания портал IndustryINFO.BG
БЕЗПЛАТНО, професионално, всeки ден на вашия мейл!


е-книга Декарбонизация, април 2024
Последно от Проекти

17.05.2024   |   Готови са критериите по процедурата за изграждане на зарядни станции по ТЕН-Т мрежата


16.05.2024   |   Стартира рехабилитацията на довеждащия водопровод на с. Брестовица, община Родопи


16.05.2024   |   Отворена е нова покана за проекти за повишаване на устойчивостта на производствени МСП


13.05.2024   |   LyondellBasell строи мащабен интегриран хъб за рециклиране на пластмаса в Германия


13.05.2024   |   EIT Manufacturing набира проекти за надграждане на уменията на работната сила в производството

ABB Bulgaria
 
реклама
е-книга Декарбонизация, април 2024
8 CELL
Последно от Проекти

17.05.2024   |   Готови са критериите по процедурата за изграждане на зарядни станции по ТЕН-Т мрежата


16.05.2024   |   Стартира рехабилитацията на довеждащия водопровод на с. Брестовица, община Родопи


16.05.2024   |   Отворена е нова покана за проекти за повишаване на устойчивостта на производствени МСП


13.05.2024   |   LyondellBasell строи мащабен интегриран хъб за рециклиране на пластмаса в Германия


13.05.2024   |   EIT Manufacturing набира проекти за надграждане на уменията на работната сила в производството

IndustryInfo

Действителни собственици на настоящото издание са Теодора Стоянова Иванова и Любен Георгиев Георгиев

ПОЛИТИКА ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ И ЗАЩИТА НА ЛИЧНИТЕ ДАННИ
Условия за ползване
Изисквания и условия за реклама
Карта на сайта

© Copyright 2010 - 2024 ТИ ЕЛ ЕЛ МЕДИА ООД. Всички права запазени.

  ФИРМЕНА ПУБЛИКАЦИЯОНЛАЙН СЪБИТИЯБизнесИндустриално видеоПредстоящоОбяви за работаПроектиТехнологииОбществени поръчки/ТърговеСъбитияЕкспертноКариери
 

ОЩЕ ПОРТАЛИ ОТ ГРУПАТА

IndustryInfo.BG

ПРЕПОРЪЧВАМ МАТЕРИАЛ


 
 
момент...