ПОСЕТЕТЕ ОЩЕ СПЕЦИАЛИЗИРАНИ ПОРТАЛИ ОТ ГРУПАТА
10.02.2025 | Световният пазар на зарядни кабели за електромобили расте с над 40% на година
10.02.2025 | Международен консорциум създаде първата в света дреха, изработена само от рециклирани текстилни отпадъци
10.02.2025 | Българо-гръцки бизнес форум с B2B срещи предстои в София
10.02.2025 | REHVA напомня за ролята на ОВК системите за пожарната безопасност
07.02.2025 | Над 3000 изложители от 61 държави показват новостите в производството на пластмаси на K 2025
Институтът по електрохимия и електроенергийни системи при Българската академия на науките (ИЕЕС-БАН) представи първия в България водороден електромобил. Той е разработен в рамките на проекта "Център за компетентност ХИТМОБИЛ".
Електромобилът с марка Hyundai Nexo е доставен чрез обществена поръчка. Той е с двигател с мощност 120 kW и максимален въртящ момент от 395 Nm. Енергията за движение, както и за всички консуматори в автомобила, се произвежда от горивна клетка с мощност 95 kW. Продукт на електрохимичната реакция в нея между водорода, доставен от резервоари на борда на автомобила, и кислорода от околния въздух е само вода.
За осигуряване на необходимата максимална мощност в динамичен режим, автомобилът разчита на литиево-йонна батерия с малък капацитет 1,56 kWh и мощност 40 kW. Зареждането на батерията се осъществява от горивната клетка или в режим на рекуперация при спиране на автомобила. Водородният електромобил с горивни клетки е с нулеви емисии.
Необходимият за Hyundai Nexo водород се съхранява в три резервоара (по 52,2 л всеки), разпределени под втория ред седалки и пода на багажника, като времето на зареждане с водород е съизмеримо с това на автомобилите с конвенционални горива. Каталожният пробег с едно зареждане е до 660 км.
Основен проблем пред широкото разпространение на водородните електромобили е липсата на зарядна инфраструктура. По света развитието на мрежите от водородни зарядни станции е в начален етап, а в България такива все още изобщо няма. Началото на изграждането на такъв тип зарядна инфраструктура ще бъде поставено с изграждането на Лаборатория 6 – Интегрирани енергийни системи като част от проекта "ЦК Хитмобил". Това е най-мащабната и най-сложна лаборатория в рамките на проекта, която ще позволи изследвания в прединдустриални мащаби и осъществяване на силна връзка между науката и бизнеса, посочват от БАН.
Лабораторията ще включва фотоволтаичен парк и емулатор на вятърен генератор, като добитата енергия от възобновяеми източници ще се съхранява, освен в батерии от различен тип, и като водород за захранване на първата в България водородна зарядна станция. Изграждането на площадка за разполагане на първата в страната мобилна водородна зарядна станция вече е в ход.
При представянето на напредъка по проекта неговият ръководител чл.-кор. Евелина Славчева се спря на постигнатото дотук и по изпълнението на трите модула от структурата на проекта:
Ключови думи: БАН ИЕЕС-БАН електромобилност зарядни станции батерии ВЕИ водород
Област: Проекти
Световният пазар на зарядни кабели за електромобили расте с над 40% на година
Отворена е покана за финансиране на прехода към климатична неутралност на МСП във въглищните региони
София отново става ВЕИ център на Югоизточна Европа с конференцията RE-Source Southeast 2025 през май
ЕК публикува независимо проучване за производството на чисти технологии в ЕС
Кои са ключовите тенденции на пазара на системи за бързо зареждане на електромобили
АБОНИРАЙТЕ СЕ за единствения у нас тематичен бюлетин
НОВИНИТЕ ОТ БЪЛГАРСКАТА ИНДИСТРИЯ
на специализирания портал IndustryINFO.BG.
БЕЗПЛАТНО, професионално, всeки ден на вашия мейл!
06.02.2025 | ЕС отпуска над 1,2 млрд. евро за енергийна инфраструктура по МСЕ, включително за проект с българско участие
06.02.2025 | Институт GATE се включва в нов европейски проект в сферата на изкуствения интелект
05.02.2025 | Отворена е покана за финансиране на прехода към климатична неутралност на МСП във въглищните региони
04.02.2025 | В ТИЗ официално бе даден старт на проекта за първия в Европа въглеродно неутрален индустриален парк
03.02.2025 | Британски стартъп изгражда първо по рода си комбинирано съоръжение за зареждане на беземисионни камиони и ванове
06.02.2025 | ЕС отпуска над 1,2 млрд. евро за енергийна инфраструктура по МСЕ, включително за проект с българско участие
06.02.2025 | Институт GATE се включва в нов европейски проект в сферата на изкуствения интелект
05.02.2025 | Отворена е покана за финансиране на прехода към климатична неутралност на МСП във въглищните региони
04.02.2025 | В ТИЗ официално бе даден старт на проекта за първия в Европа въглеродно неутрален индустриален парк
03.02.2025 | Британски стартъп изгражда първо по рода си комбинирано съоръжение за зареждане на беземисионни камиони и ванове
Действителни собственици на настоящото издание са Теодора Стоянова Иванова и Любен Георгиев Георгиев
ПОЛИТИКА ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ И ЗАЩИТА НА ЛИЧНИТЕ ДАННИ
Условия за ползване
Изисквания и условия за реклама
Карта на сайта
© Copyright 2010 - 2025 ТИ ЕЛ ЕЛ МЕДИА ООД. Всички права запазени.