Industry Info  
Industry InfoSchneider ElectricЦИЕС
СПМ Инструмент България ЕООД
8CELL
Последно от новини

11.02.2025   |   Строят завод за ремонт и поддръжка на самолети в Бургас


11.02.2025   |   Стартира обиколката на EMO World Tour 2025


11.02.2025   |   Internet of Metrology и квантовите сензори – основни теми на Международния конгрес по метрология 2025


11.02.2025   |   Пазарът на сензори за автомобилостроенето е на път да достигне 14,3 млрд. щатски долара


11.02.2025   |   Подготвя се търговска мисия за представяне на българската хранително-вкусова промишленост в Саудитска Арабия

CAD PointСПЕЙСКАДBulLingua

През 2012 г. инвестирахме близо 20 млн. лева

04.06.2013   |   Начало»Експертно
Редактор
Пепа Петрунова
Пепа Петрунова
Пепа Петрунова Редактор
Пепа Петрунова

Компанията има трайно установени практики за оползотворяването на т.нар. отпадъчни, или по-скоро странични продукти при производството на пиво. Стремим се да предприемаме конкретни стъпки на всеки етап на производството, за да бъдем максимално ефективни, като непрекъснато търсим нови начини и възможности, разказва Драган Радивоевич, генерален директор „Каменица” АД, в специално интервю за сп. Инженеринг ревю и портала IndustryInfo.bg

„Каменица” АД e водеща пивоварна компания в България. Дружеството оперира с две пивоварни - в Пловдив и Хасково. Общият брой на заетите в компанията възлиза на около 700 работници и служители и с това компанията е най-големият работодател в бирената индустрия. За последните пет години „Каменица” АД е инвестирала повече от 90 млн. лева, по-голямата част от които са вложени в пивоварните в Хасково и Пловдив. 
От средата на 2012 г. „Каменица” АД е част от Molson Coors Brewing Company - водеща глобална пивоварна компания, която предлага изключителни брандове на почитателите на бирата в целия свят. Компанията произвежда и продава портфолио от водещи примиум марки като Coors Light, Molson Canadian, Carling, Staropramen, Blue Moon и Cobra - в Северна и Южна Америка, Европа и Азия. Molson Coors е включена в Индекса за устойчиво развитие на Dow Jones (Dow Jones Sustainability Index), като непрекъснато търси нови възможности за оптимимизиране в сферата на корпоративната отговорност.

Какви са основните приоритети в управлението на компанията?
„Каменица” АД е водеща пивоварна компания в България, с основна дейност производството и търговия с бира. Въпреки това, като част от един изключително динамичен свят, се стремим да бъдем не просто пивопроизводител, а социално отговорна компания. Затова следваме множество и различни приоритети, чрез които съвместяваме всички тези аспекти. Разбира се, като производител, на първо място, ключов приоритет за нас е да предлагаме продукти с изключително високо, безкомпромисно качество. Приоритет за „Каменица” АД са и иновациите - през последните няколко години предложихме редица такива на българския потребител.

Като част от функционирането на компанията постоянен приоритет за нас е и социалната отговорност. Тя е в унисон и с глобалните ценности на Molson Coors Brewing Company. Компанията ни има и изпълнява дългогодишни политики, свързани с опазване на околната среда, подпомагане на местните общности, социално отговорно отношение към служителите и работниците ни. Вярваме, че съвкупността от всички тези приоритети е важна предпоставка за доверието на консуматорите и за това една компания да бъде успешна. Стремим се да сме такава и през последните години успяхме да затвърдим положителна тенденция на развитие. По данни на AC Nielsen пазарният дял на компанията за м. февруари т. г. е 34,5%, което ни прави лидери на пазара и е с 1,3% по-голям спрямо същия период на м. г.

Къде е разположено производството и каква площ заема то?
„Каменица” АД оперира с два пивоварни завода - в Пловдив и Хасково. Пивоварната в Пловдив е с площ 34 095 м2, а тази в Хасково – 54 500 м2.

Коя е най-мащабната ви инвестиция в рамките на предходната 2012 година?
И през 2012 г. продължихме с политиката си на инвестиции, като общата им стойност е близо 20 млн. лева. Трудно ми е да посоча само една конкретна инвестиция, тъй като, за да бъдем успешна компания, по традиция вложенията ни са съсредоточени в различни направления. Инвестираме в разширяване и оптимизиране на производството, въвеждането в експлоатация на различни технологични иновации, в човешкия капитал, в иновативни продукти. Т. е. инвестициите ни са разпределени в различни аспекти, чиято съвкупност допринася за още по-високо качество на предлаганите от нас продукти, за разширяване на портфолиото ни и за по-доброто ни представяне пред консуматорите.

Приоритет в иновациите през м. г. бяха нискоалкохолните бирени миксове. След като през 2011 г. „Каменица” АД първа пусна българска нискоалкохолна бира – Kamenitza Fresh Лимон, и така поставихме началото на нова категория на пазара, през 2012 г. продължихме с надграждането й. Разширихме портфолиото си и предложихме нов вкус на консуматорите  - Kamenitza Fresh Грейпфрут. В допълнение – компанията влага и значителни ресурси в различни социално-отговорни проекти, като например „Алкохолът е лош шофьор” и „Моят Град – Моят Дом”.

Какви са последните технологични придобивки от компанията и какво наложи тяхното внедряване?
През 2012 г. такива бяха направени и в двете пивоварни. В Хасково е пусната в експлоатация нова ПЕТ линия. Инвестицията ни е продиктувана и от желанието ни непрекъснато да оптимизираме  производствения процес. Тя кореспондира и с една от тенденциите на пазара през последните години – все по-високата консумация на бира в ПЕТ опаковки. В допълнение, инсталирахме и ново оборудване - моноблок (издувна и пълначна машина) Krones и нов палетизатор Transpak/Atlanta.

Нововъдения са и КЕН линия, инсталиран е нов мултипакер DIMAC, който дава възможност за различна конфигурация от брой кенове в пакет. В Пловдив е инсталирана нова издувна машина KOSME на ПЕТ линията и нов мултипакер TWIN PACK.

Какво е оборудването, внедрено в производството? Какви са критериите при избор на доставчици на технологично оборудване?
Оборудването и в двата завода е на водещи в пивоварната и пакетиращата индустрии фирми. Основен критерий за избор е съотношението цена-качество, и, разбира се, изискванията ни за иновации и постоянното оптимизиране на производствените показатели.

Кои ваши технологични достижения ви правят конкурентни на пазара?
„Каменица” АД винаги е била компания, която се стреми да изпреварва очакванията на потребителите и да предлага иновации. Тази политика може да се определи и като историческа предопределеност – Kamenitza е първата бира на България, с която през 1881 г. на практика започва развитието на пивоварната индустрия в страната. През последните години компанията е особено активна и предложи редица иновативни за пазара решения. През 2011 г. например „Каменица” АД пусна 4 нови продукта. Астика, друга водеща марка от портфолиото ни, е единствената българска бира, която предлага стъклена бутилка от 0,6 л вместо стандартните за пазара 0,5 л.

Какво е мястото на политиките по повишаване на енергийната ефективност и опазването на околната среда в цялостното управление на компанията? Какви конкретни действия сте предприели в тази посока?
Опазването на околната среда е един от общо четирите стратегически стълба на социално отговорните политики на компанията ни. Отговорното отношение и „еко” мисленето ни се основават на убеждението, че като отговорен производител ние трябва да поемем своя ангажимент и към опазване на околната среда. 

В тази насока имаме редица политики в различни аспекти – оптимизиране и преминаване към все по-енергоспестяващо производство, намаляване разхода на енергии, разделно събиране на отпадъци и рециклиране, повишаване информираността на служителите. Прилагаме добри практики на управление и работим в съответствие с действащите изисквания.

Търсим начини да използваме все по-ефективно енергията, водата, да намаляваме отпадъците, да рециклираме опаковките. За производството на пара и в двата завода в Пловдив и Хасово използваме природен газ. Имаме собствени станции за рекуперация и повторно използване на възстановения и пречистен въглероден диоксид. Това намалява и дори елиминира нуждата от закупуването, респективно производството на СО2. И двата завода имат изградени системи за събиране, пречистване и повторно влагане на СО2, произведен от пивните дрожди в процеса на ферментация.

„Каменица” АД има трайно установени практики за оползотворяването на т.нар. отпадъчни, или по-скоро странични продукти при производството на пиво, т. е. стремим се да предприемаме конкретни стъпки на всеки етап на производството, за да бъдем максимално ефективни, като непрекъснато търсим нови начини и възможности и това е непрекъснат процес. 

Какви са непосредствените ви инвестиционни намерения за 2013 година?
Инвестициите и иновациите винаги са били ключови за развитието на „Каменица” АД и ще продължват да бъдат такива и през настоящата година. Фокус ще продължат да бъдат вложенията в разширяване на производството, иновациите, както и, успоредно с това, инвестиции в развитието на човешкия капитал и реализирането на редица социалноотговорни инициативи.

     
Източник: Инженеринг ревю

Ключови думи: Каменица   пивоварна промишленост   пивопроизводство   енергоспестяване   рециклиране   природен газ  

Област: Експертно  

Fanuc
ABB Bulgaria
FANUC
Подобни статии
Schneider Electric
ЦИЕС
СПМ Инструмент България ЕООД

АБОНИРАЙТЕ СЕ за единствения у нас тематичен бюлетин
НОВИНИТЕ ОТ БЪЛГАРСКАТА ИНДИСТРИЯ
на специализирания портал IndustryINFO.BG
БЕЗПЛАТНО, професионално, всeки ден на вашия мейл!


Automotive Cluster
Последно от Експертно
IndustryInfo

Действителни собственици на настоящото издание са Теодора Стоянова Иванова и Любен Георгиев Георгиев

ПОЛИТИКА ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ И ЗАЩИТА НА ЛИЧНИТЕ ДАННИ
Условия за ползване
Изисквания и условия за реклама
Карта на сайта

© Copyright 2010 - 2025 ТИ ЕЛ ЕЛ МЕДИА ООД. Всички права запазени.

  ФИРМЕНА ПУБЛИКАЦИЯОНЛАЙН СЪБИТИЯБизнесИндустриално видеоПредстоящоОбяви за работаПроектиТехнологииОбществени поръчки/ТърговеСъбитияЕкспертноКариери
 

ОЩЕ ПОРТАЛИ ОТ ГРУПАТА

IndustryInfo.BG

ПРЕПОРЪЧВАМ МАТЕРИАЛ


 
 
момент...