Industry Info  
Industry InfoSchneider ElectricЦИЕС
СПМ Инструмент България ЕООД
8CELL
Последно от новини

11.02.2025   |   Строят завод за ремонт и поддръжка на самолети в Бургас


11.02.2025   |   Стартира обиколката на EMO World Tour 2025


11.02.2025   |   Internet of Metrology и квантовите сензори – основни теми на Международния конгрес по метрология 2025


11.02.2025   |   Пазарът на сензори за автомобилостроенето е на път да достигне 14,3 млрд. щатски долара


11.02.2025   |   Подготвя се търговска мисия за представяне на българската хранително-вкусова промишленост в Саудитска Арабия

CAD PointСПЕЙСКАДBulLingua

Предстои сертифицирането на новия ни склад по международния стандарт BREEAM

03.06.2013   |   Начало»Експертно
Редактор
Пепа Петрунова
Пепа Петрунова
Пепа Петрунова Редактор
Пепа Петрунова

Важна цел, която си поставяме като социално отговорна компания, е да насърчаваме всички наши бизнес партньори да бъдат отговорни към природата и да прилагаме практики на устойчиво развитие в съвместната ни работа, споделя Невен Маджаров, мениджър Верига на доставките в Загорка АД, в специално интервю за сп. Инженеринг ревю и портала IndustryInfo.bg

Историята на Загорка АД започва през 1902 г. с основаването на първата пивоварна в Стара Загора. През 1994 г., след най-успешната приватизационна сделка в бранша, компанията е закупена от HEINEKEN и CCHBC. Оттогава са инвестирани над 110 млн. евро за модернизации в производството. „Днес Загорка АД притежава най-модерната пивоварна в България, включително и „зелен“ склад, изграден по стандарта BREEAM. През 1998 г. Загорка АД е първата пивоварна в Централна и Източна Европа, сертифицирана по ISO 9002”, споделят от производителя.
Компанията е сред лидерите на българския бирен пазар с балансирано портфолио от марки, като Загорка, Ариана, Хайнекен, Амстел, Старобърно, Десперадос, Кайзер и Столично. Фокус на компанията са иновациите, висококачествените продукти и корпоративната социална отговорност.

Какви са основните приоритети в управлението на компанията?
Фокусът ни е върху развитието на успешното ни портфолио и марките в него, на пивоварната и хората в компанията. Горди сме, че сме водещи в иновациите и че продуктите, които предлагаме на пазара, спомагат за разширяването на категорията. В този смисъл иновациите също са приоритет за компанията ни. Във всичко, което правим, сме водени от това да отговаряме на нуждите на консуматорите и сме ориентирани към нашите клиенти.

Къде е разположено производството и каква площ заема то?
Пивоварна Загорка e разположена на около 91 дка площ в северната част на град Стара Загора.

Коя е най-мащабната ви инвестиция в рамките на предходната 2012 година?
Изградихме нов склад за готова продукция с обща площ близо 3000 кв. м с включена административна сграда към него. Това увеличи ефективността на производствения и логистичния процес благодарение на възможността по-добре да управляваме наличностите и да съхраняваме по-големи обеми готова продукция. Освен това, новият склад предстои да бъде сертифициран по международния стандарт BREEAM, което ни прави притежател на първата зелена сграда в мрежата на HEINEKEN в цял свят.

Какви са последните технологични придобивки от компанията и какво наложи тяхното внедряване?
Последните технологични придобивки за компанията са нов филтър за филтрация и стабилизация на пивото, матрица за автоматично обслужване на производствените линии, нова чукова мелница, ново оборудване на оптимизиране варенето на пивна мъст и нов пълначен моноблок. Внедряването на новото оборудване бе наложено с цел повишаване производствените мощности, за да можем да бъдем гъвкави и да отговаряме адекватно на търсенето на нашите продукти на пазара. Освен това новото поколение оборудване е насочено към по-високо ниво на контрол на енергийните разходи и разходите на вода, което ни помага в нашите амбиции да бъдем „зелен“ пивовар.

Какво е оборудването, внедрено в производството? Какви са критериите при избор на доставчици на технологично оборудване?
Оборудването в „Загорка“ АД е високотехнологично и съобразено с всички европейски директиви за енергийна ефективност и безопасни условия на труд. Важна цел, която си поставяме като социално отговорна компания, е да насърчаваме всички наши бизнес партньори да бъдат отговорни към природата и да прилагаме практики на устойчиво развитие в съвместната ни работа. Държим, разбира се, на качеството и финансовите условия.

Кои ваши технологични достижения ви правят конкурентни на пазара?
Целият процес по създаването на бирата е високо технологичен. Това в съчетание с висококвалифицирания персонал на пивоварната прави възможно производството на продукт с високо качество. Успешното реализиране на иновациите ни прави отличителни на пазара – Zagorka Rezerva, Ариана Радлер, Zagorka Fusion ни донесоха лидерска позиция в сегмента на бирените миксове.

Какво е мястото на политиките по повишаване на енергийната ефективност и опазването на околната среда в цялостното управление на компанията? Какви конкретни действия сте предприели в тази посока?
Опазването на околната среда и повишаване на енергийната ефективност е един от водещите приоритети на компанията ни и е част от глобалната платформа за устойчиво развитие „Създаваме по-добро бъдеще“. Всяка година „Загорка“ отделя значителни средства в тази посока. От една страна те са директно свързани с интегрирането на технически решения за енергийната ефективност. От друга страна, правим инвестиции, концентрирани върху оптимизация на производствените процеси, които пряко рефлектират върху намаляване разходите на вода и енергия. Част от зелените ни активности са насочена към дистрибуцията. Благодарение на оптимизирането на логистиката и въвеждането на практиката на еднопосочни курсове през изминалата година например сме спестили 262 т емисии CO2 в околната среда.
Друг важен аспект, свързан с оптимизиране на енергийната ефективност, намаляване консумацията на вода и на емисиите CO2, е непрекъснатата комуникация за повишаване информираността и ангажираността на служителите на компанията и тези на външните фирми работещи на територията на пивоварната. Затова основен принос има системата за енергиен мониторинг, която от години е внедрена във пивоварната и чрез която ежедневно всеки служител има възможност да следи и контролира  ефективността на процесите, за които отговаря. Освен това, в израз на амбицията си да бъде зелен пивовар и отговорен корпоративен гражданин, който развива местната общност, „Загорка“ АД от години дарява средства чрез провеждането на публичен конкурс, за различни зелени проекти в Старозагорска област.

Какви са непосредствените ви инвестиционни намерения за 2013 година?
Фокусът ни остава върху поддържането на високотехнологичните процеси в пивоварната и конкретно онези, които влияят върху намаляване на консумацията на вода и енергия. Предстои ни да реализираме мащабен проект, свързан с обновяването на външната архитектурна визия на сградите в пивоварна Загорка. В тази връзка ще проведем конкурс, чрез който искаме да привлечем млади и креативни архитекти, които да ни помогнат в изграждането на модерния архитектурен облик на производството ни.

     
Източник: Инженеринг ревю

Ключови думи: Загорка   пивоварна промишленост   енергийна ефективност   производствени мощности  

Област: Експертно  

Fanuc
ABB Bulgaria
FANUC
Подобни статии
Schneider Electric
ЦИЕС
СПМ Инструмент България ЕООД

АБОНИРАЙТЕ СЕ за единствения у нас тематичен бюлетин
НОВИНИТЕ ОТ БЪЛГАРСКАТА ИНДИСТРИЯ
на специализирания портал IndustryINFO.BG
БЕЗПЛАТНО, професионално, всeки ден на вашия мейл!


Automotive Cluster
Последно от Експертно
IndustryInfo

Действителни собственици на настоящото издание са Теодора Стоянова Иванова и Любен Георгиев Георгиев

ПОЛИТИКА ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ И ЗАЩИТА НА ЛИЧНИТЕ ДАННИ
Условия за ползване
Изисквания и условия за реклама
Карта на сайта

© Copyright 2010 - 2025 ТИ ЕЛ ЕЛ МЕДИА ООД. Всички права запазени.

  ФИРМЕНА ПУБЛИКАЦИЯОНЛАЙН СЪБИТИЯБизнесИндустриално видеоПредстоящоОбяви за работаПроектиТехнологииОбществени поръчки/ТърговеСъбитияЕкспертноКариери
 

ОЩЕ ПОРТАЛИ ОТ ГРУПАТА

IndustryInfo.BG

ПРЕПОРЪЧВАМ МАТЕРИАЛ


 
 
момент...