Industry Info  
Industry InfoSchneider ElectricЦИЕС
СПМ Инструмент България ЕООД
8CELL
Последно от новини

11.02.2025   |   Строят завод за ремонт и поддръжка на самолети в Бургас


11.02.2025   |   Стартира обиколката на EMO World Tour 2025


11.02.2025   |   Internet of Metrology и квантовите сензори – основни теми на Международния конгрес по метрология 2025


11.02.2025   |   Пазарът на сензори за автомобилостроенето е на път да достигне 14,3 млрд. щатски долара


11.02.2025   |   Подготвя се търговска мисия за представяне на българската хранително-вкусова промишленост в Саудитска Арабия

CAD PointСПЕЙСКАДBulLingua

В момента работим по изграждането на изцяло нова РЕТ линия

27.05.2013   |   Начало»Експертно
Редактор
Пепа Петрунова
Пепа Петрунова
Пепа Петрунова Редактор
Пепа Петрунова

Развитието на технологията и машините е в непосредствена връзка с повишаване на енергийната ефективност. Предприели сме редица мерки и можем да споменем някои от големите ни успехи, като снижаване на разхода на пара с 21% в производството на малц чрез реконструкция на сушилнята и изграждане на система за утилизация на димните газове от котела. Това сподели Димитър Драголов, търговски директор на Болярка ВТ, в специално интервю за сп. Инженеринг ревю и IndustryInfo.bg

Какви са основните приоритети в управлението на компанията?
Ние в Болярка ВТ АД работим за постоянното повишаване и поддържане на висока удовлетвореност на своите клиенти, като им предлагаме продукти с доказано качество и репутация, което е обезпечено с професионализъм, 120-годишна история и опит, амбиция за иновативност и прилагането на висок стандарт във всички наши дейности. Развиваме съвременен тип дистрибуция на пиво, което чрез икономическата си ефективност позволява поддържане на високотехнологично производство, реинвестиции в продуктово ноу-хау и държи компанията в съзнанието на потребителя като символ за благонадежден производител, работодател и партньор. Болярка ВТ АД следва фирмената стратегия, ясно дефинирана от динамично променящите се нужди на пазара на бира в и извън България.

Фундаментът на фирмената стратегия е производството и продажбата на продукти във всички обособени сегменти на бирения пазар в страната с цел приобщаване и задържане на максимален брой лоялни към портфолиото на Болярка клиенти. За да реализира своята политика за високо качество на продуктите, комплектност на доставките и кратки срокове на изпълнение и за да поддържа високото доверие между клиента и Болярка, оперативното ръководство на фирмата въвежда система за управление на качеството, която изпълнява изискванията на международните стандарти ISO 9001:2008, система за безопасност на хранителните продукти НАССР и стандарт IFS, световно признати модели за управление на качеството в организациите.

Зад доброто име на Болярка стои непрекъснато развитие на съществуващите техники и технологии за производство на пиво, планово усъвършенстване, разработване и внедряване на нови собствени производствени технологии, повишаване капацитета на производствените и складови мощности на пивоварната, както и системно повишане на компетентността на кадрите на всички нива. Така Болярка се превръща в пример за социално отговорна компания с ефективно управление, която не просто спазва изискванията на законодателството, регулиращо хранително-вкусовата промишленост и изискванията на международните стандарти, но е и конкурентноспособна спрямо всички пивоварни на българския и европейския пазар.

Къде се е разположено производството и каква площ заема то?
Производствените мощности на Болярка ВТ АД са разположени в гр. Велико Търново и са на обща площ от 32 000 м2. Можем да отбележим две съществени предимства на месторазположението на пивоварната. От логистична гледна точка това е приблизително географския център на България и имаме възможност за осъществяване на бързи доставки до нашите дистрибутори, а от там и до крайния потребител. Второто голямо предимство е близостта на пивоварната до яз. Йовковци, от където черпим най-добрата планинска вода, която се отличава с оптимални показатели за производство на висококачествено пиво.
 
Коя е най-мащабната ви инвестиция в рамките на предходната 2012 година?
През 2012 г. насочихме усилията си в подобряване на инфраструктурата за експедиция на готовата продукция. Инвестирахме в изграждането на отделен подход за камионите, навес за товарене с площ от 580 м2, както и в изграждане на разширение на логистичния склад с площ от 1800 м2.

В технологична насока работихме за цялостно автоматизиране на процесите на приемане, съхранение, кондициониране и смилане на малца. С тази автоматизация и съвременни технологични решения постигнахме повишаване на качеството и сигурността на производството. Изградихме нова лаборатория оборудвана с най-съвременните апарати и методи за анализ, чрез които гарантираме спазването на високите стандарти и изискванията на нашите клиенти.

Не на последно място, инвестирахме в закупуването на нова 4-етажна сграда, която ще превърнем в логистичен, маркетингов и търговски център, което от своя страна ще доведе до изграждането на отлична работна среда за нашите висококвалифицирани специалисти.

Какви са последните технологични придобивки от компанията и какво наложи тяхното внедряване?
Технологията е връзка между науката и реалното производсто и ние отдаваме огромно значение на иновациите, като двигател за развитие на продукта. С внедряване на принципно нова система за кондиционира на малца повишихме рандемана и подобрихме качеството на пивото. Това бе свързано с изграждане на нова производствена линия и закупуването на допълнително оборудване.

Какво е оборудването, внедрено в производството? Какви са критериите при избор на доставчици на технологично оборудване?
Пивоварството е с вековни традиции в Германия и това обуславя развитието на производство на машини и оборудване за тази индустрия. В момента първите три водещите световни фирми производители на оборудване в областа на пивоварството са немски. С гордост можем да заявим, че работим с оборудване на световно ниво. Пример за това е нашата система за тънкослоино варене, която при внедряването и имаше само още 4 системи в целия свят. Затова може да се каже, че при избора на доставчици на оборудване, винаги сме се водили на първо място от предлагането на висококачествени и иновативни решения.

Кои ваши технологични достижения ви правят конкурентни на пазара?
Нашата пивоварна е единствената, която произвежда пшенична бира (Вайс) по класическа технология и с гордост предоставяме на българския потребител възможността да се докосне до един различен продукт.

Какво е мястото на политиките по повишаване на енергийната ефективност и опазването на околната среда в цялостното управление на компанията? Какви конкретни действия сте предприели в тази посока?
Развитието на технологията и машините е в непосредствена връзка с повишаване на енергийната ефективност. Чрез въвеждане на новите системи се стремим към понижаване разхода на енергия и повишаване грижата за опазване на околната среда. Предприели сме редица мерки и можем да споменем някои от големите ни успехи, като снижаване на разхода на пара с 21% в производството на малц чрез реконструкция на сушилнята и изграждане на система за утилизация на димните газове от котела.

Какви са непосредствените ви инвестиционни намерения за 2013 година?
В момента работим върху един от най-големите ни проекти за изграждане на изцяло нова РЕТ линия. След приключване на работите ще внедрим съвременно оборудване на водещата немска фирма. Тази автоматизирана линия ще включва всички процеси от производството на бутилката, през пълненето до складирането на готова продукция. Целта ни е повишаване на качеството на крайния продукт и удовлетвореността на нашите потребители.

     
Източник: Инженеринг ревю

Ключови думи: пивоварна индустрия   Болярка   автоматизация   енергийна ефективност   технологично оборудване   PET линия  

Област: Експертно  

Fanuc
ABB Bulgaria
FANUC
Подобни статии

Европейският пазар на интелигентно осветление ще расте с над 17% на година до 2033 г.


Над 500 изложители от повече от 30 държави са заявили участие в automatica 2025


Асоциацията за усъвършенстване на автоматизацията назначи нов изпълнителен вицепрезидент


Кои ще са седемте мегатенденции в индустриалната автоматизация през 2025 г.


ВУТП, МГУ и ТУ-Варна създават съвременно докторантско училище с фокус върху Индустрия 5.0

Schneider Electric
ЦИЕС
СПМ Инструмент България ЕООД

АБОНИРАЙТЕ СЕ за единствения у нас тематичен бюлетин
НОВИНИТЕ ОТ БЪЛГАРСКАТА ИНДИСТРИЯ
на специализирания портал IndustryINFO.BG
БЕЗПЛАТНО, професионално, всeки ден на вашия мейл!


Automotive Cluster
Последно от Експертно
IndustryInfo

Действителни собственици на настоящото издание са Теодора Стоянова Иванова и Любен Георгиев Георгиев

ПОЛИТИКА ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ И ЗАЩИТА НА ЛИЧНИТЕ ДАННИ
Условия за ползване
Изисквания и условия за реклама
Карта на сайта

© Copyright 2010 - 2025 ТИ ЕЛ ЕЛ МЕДИА ООД. Всички права запазени.

  ФИРМЕНА ПУБЛИКАЦИЯОНЛАЙН СЪБИТИЯБизнесИндустриално видеоПредстоящоОбяви за работаПроектиТехнологииОбществени поръчки/ТърговеСъбитияЕкспертноКариери
 

ОЩЕ ПОРТАЛИ ОТ ГРУПАТА

IndustryInfo.BG

ПРЕПОРЪЧВАМ МАТЕРИАЛ


 
 
момент...