ПОСЕТЕТЕ ОЩЕ СПЕЦИАЛИЗИРАНИ ПОРТАЛИ ОТ ГРУПАТА
29.04.2025 | Възможност за участие в проучване на ЕК относно изясняване на правилата за ИИ моделите с общо предназначение
29.04.2025 | Advanced Factories 2025 събра Industry 4.0 визионери от Южна Европа и цял свят
29.04.2025 | Нова разработка проправя пътя за формоване на по-устойчиви стоманени детайли
29.04.2025 | ТУ-Варна приема докторанти в сферата на ИИ, автоматизацията и мехатрониката по проекта Смарт PHD Lab 5.0
29.04.2025 | От роботи и IoT устройства до реализации на квантови алгоритми впечатлиха посетителите на TUES Fest 2025
На 5 март 2025 г. Европейската комисия представи План за действие за автомобилната индустрия, който се опира на стартирания в началото на годината Стратегически диалог за бъдещето на европейската автомобилна индустрия. Планът включва конкретни действия, които се очаква да допринесат за изграждането на стабилен и устойчив автомобилен сектор в Европейския съюз и ускоряването на иновациите. С цел да запази голямата европейска производствена база и да избегне стратегически зависимости, Комисията ще осигури 1,8 млрд. евро за създаването на сигурна и конкурентна верига на доставките за суровини за батерии, което според ЕК ще спомогне за растежа на европейската автомобилна индустрия.
"Когато става дума за иновации и чисти решения, на световния пазар има огромен неизползван потенциал. Искам да видя как европейската автомобилна индустрия поема водачеството. Ще насърчим местното производство, за да избегнем стратегическите зависимости, особено за производството на батерии. Ще се придържаме към договорените строги цели за емисиите, но с прагматичен и гъвкав подход. Общата ни цел е устойчива, конкурентна и иновативна автомобилна индустрия в Европа, която е в полза на нашите граждани, нашата икономика и нашата околна среда", коментира председателят на ЕК Урсула фон дер Лайен.
Автомобилните компании в ЕС изостават по отношение на ключови технологии, посочват от ЕК и допълват, че, за да им помогне в прехода към задвижвани с помощта на изкуствен интелект, свързани и автоматизирани превозни средства, Планът за действие предлага смяна на скоростите.
Специален Европейски алианс за свързани и автономни превозни средства ще събере представителите на сектора в Европа, за да подготвят развитието на следващото поколение превозни средства и да помогнат за създаването на споделения софтуер и дигитален хардуер, необходими за реализирането на тази технология. Мащабни тестови платформи и регулаторни "пясъчници" ще осигурят на новаторите свободата да тестват и усъвършенстват своите технологии за автономни превозни средства. Комисията също така ще продължи да развива нормативната рамка за този тип превозни средства. Действията в тази сфера ще бъдат подкрепени от публично-частни инвестиции от около 1 млрд. евро, подкрепени от програма "Хоризонт Европа" през периода 2025 – 2027 г.
Към представения План за действие ще бъде добавен и документ за декарбонизация на корпоративните автопаркове, включващ примери за добри практики и насърчаващ страните членки да продължат да работят за зеления преход на корпоративните автопаркове, на които се падат около 60% от новорегистрираните автомобили.
ЕК отбелязва, че отчита настояването за по-голяма гъвкавост по отношение на целите за въглеродните емисии и ще търси балансирано и справедливо решение на въпроса. Още този месец Комисията ще предложи поправка в регулаторната рамка за стандартите за въглеродните емисии за леки коли и ванове. Поправката, ако бъде приета, ще позволи на автомобилните производители да постигнат целите за съответствие чрез осредняване на резултатите им за тригодишен период (2025 – 2027 г.), което ще им позволи да компенсират спад през една или две години с подобрение през друга година/и. ЕК също така ще ускори работата по подготовката на предвиденото преразглеждане на Регламента за стандартите за въглеродния диоксид за леки и лекотоварни автомобили.
Същевременно, Комисията работи и по намирането на начини да се стимулира търсенето на европейските беземисионни превозни средства. Планът за действие включва мерки, които ще осигурят стимули за преминаване към беземисионни автомобили и засилване на доверието на потребителите чрез конкретни мерки, като подобряване на състоянието и възможностите за поправка на батериите. Комисията активно ще работи със страните членки,за да оптимизира програмите за стимулиране на потребителите.
Според ЕК е изключително важно Европа да постигне рентабилно производство на батерии в ЕС, което да покрие голяма част от нуждите на Стария континент. В този смисъл ЕК ще продължи да подкрепя европейското производство на батерии с финансиране от Фонда за иновации. Комисията също така ще разгледа пряката производствена подкрепа за компаниите, произвеждащи батерии, и неценови критерии за компоненти, като изисквания за устойчивост.
За да помогне на европейския автомобилен сектор да се справи с проблемите, свързани с недостига на умения, разминаването между търсене и предлагане на пазара на труда и застаряването на работната ръка, Европейската обсерватория за справедлив преход, стартирана заедно с Пакта за чиста промишленост, ще идентифицира очаквани бъдещи "горещи точки" с дислокации в заетостта и липса на умения.
ЕК ще разшири подкрепата от Европейски фонд за приспособяване към глобализацията за съкратени работници, за да бъде тя по-своевременна и с по-голям обхват, позволявайки на компаниите да отключат подкрепа и да се помогне на работниците, заплашени от съкращения. Освен това, Комисията ще работи със социалните партньори и страните членки, за да увеличи финансирането по Европейския социален фонд Плюс (ESF+) за автомобилния сектор, подкрепяйки работниците, които искат да се преквалифицират и търсят нови възможности за работа. Комисията ще използва предстоящата ревизия на ESF+, за да насърчи страните членки да заложат по-голямо финансиране за автомобилния сектор.
Освен това, както бе обявено в Пакта за уменията, Комисията ще предложи подкрепа за работниците в стратегически сектори като автомобилната индустрия с фокус върху програмите за повишаване на квалификацията и преквалифициране.
За да се укрепят позициите на автомобилната индустрия в ЕС в ожесточената конкуренция отвъд океана, Комисията ще използва инструменти за търговска защита като антисубсидийни мерки, за да защити европейските компании от нечестна конкуренция. В същото време, преговорите с партньорските страни ще продължат, за да се подобри достъпът до пазара и възможностите за снабдяване за автомобилната индустрия.
Освен това, Комисията ще предложи мерки, за да гарантира, че чуждестранните инвестиции в автомобилния сектор в ЕС допринасят за дългосрочната конкурентоспособност на индустрията, същевременно работейки за намаляване на административната тежест върху европейските автомобилостроители чрез опростяване на нормативните изисквания.
Ключови думи: ЕК автомобилостроене автомобилна индустрия ЕС
Област: Бизнес
Възможност за участие в проучване на ЕК относно изясняване на правилата за ИИ моделите с общо предназначение
Нова разработка проправя пътя за формоване на по-устойчиви стоманени детайли
ТУ-Варна приема докторанти в сферата на ИИ, автоматизацията и мехатрониката по проекта Смарт PHD Lab 5.0
От роботи и IoT устройства до реализации на квантови алгоритми впечатлиха посетителите на TUES Fest 2025
Австрийска фирма търси спешно производител на голяма партида винтове и гайки
АБОНИРАЙТЕ СЕ за единствения у нас тематичен бюлетин
НОВИНИТЕ ОТ БЪЛГАРСКАТА ИНДИСТРИЯ
на специализирания портал IndustryINFO.BG.
БЕЗПЛАТНО, професионално, всeки ден на вашия мейл!
28.04.2025 | Как ще се отразят евентуални нови мита на американските технологични компании
28.04.2025 | Cummins Power Generation разширява портфолиото си с батерийни системи за съхранение на енергия
28.04.2025 | Lapp представи нов кабел от фамилията ÖLFLEX® за индустриални приложения с екстремно високи температури
28.04.2025 | Потребителите търсят все повече персонализирани осветителни решения, съчетаващи дизайн, функционалност и устойчивост
25.04.2025 | Festo официално откри новото разширение на Техническия инженерен център в София
28.04.2025 | Как ще се отразят евентуални нови мита на американските технологични компании
28.04.2025 | Cummins Power Generation разширява портфолиото си с батерийни системи за съхранение на енергия
28.04.2025 | Lapp представи нов кабел от фамилията ÖLFLEX® за индустриални приложения с екстремно високи температури
28.04.2025 | Потребителите търсят все повече персонализирани осветителни решения, съчетаващи дизайн, функционалност и устойчивост
25.04.2025 | Festo официално откри новото разширение на Техническия инженерен център в София
Действителни собственици на настоящото издание са Теодора Стоянова Иванова и Любен Георгиев Георгиев
ПОЛИТИКА ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ И ЗАЩИТА НА ЛИЧНИТЕ ДАННИ
Условия за ползване
Изисквания и условия за реклама
Карта на сайта
© Copyright 2010 - 2025 ТИ ЕЛ ЕЛ МЕДИА ООД. Всички права запазени.