ПОСЕТЕТЕ ОЩЕ СПЕЦИАЛИЗИРАНИ ПОРТАЛИ ОТ ГРУПАТА
23.05.2025 | Най-голямото съоръжение за съхранение на енергия в ЕС заработи край Ловеч
23.05.2025 | Solar Academy с участие в събитие от европейската обиколка на Huawei C&I Truck
23.05.2025 | Реализираха проект за проучване на водните екосистеми в трансгранични райони на България и Турция
23.05.2025 | Община Омуртаг изгражда система за разделно събиране и рециклиране на биоразградими отпадъци
23.05.2025 | Управлението на човешкия капитал в условията на зелен и дигитален преход обсъдиха на научна конференция в София
Световните продажби на нови автомобили през 2025 г. ще достигнат 90,6 млн. броя, отбелязвайки ръст от 2,4% спрямо предходната година. Според нова прогноза на TrendForce Китай ще продължи да държи най-голям дял от пазара – 29% (ръст от 2% спрямо 2024 г.), следван от САЩ с 18% (ръст от 1%) и Западна Европа с 15% (ръст от 1%). Индия се нарежда шеста с 6% пазарен дял (ръст от 6%) и Япония с 5% (ръст от 4%).
Пазарът в САЩ се сблъсква с голяма несигурност заради митата, а конкуренцията с високотехнологичните автомобили от Китай се засилва. На 18 февруари 2025 г. президентът на САЩ Доналд Тръмп обяви плановете си да наложи мита в размер на 25% на всички вносни автомобили. По-рано той предложи въвеждането на мита от 25% за всички стоки, внесени от Мексико и Канада, което бе отложено с 30 дни на 3 февруари. Освен това, допълнителни мита в размер на 10% за вноса от Китай влязоха в сила на 4 февруари т. г., а мита от 25% за стоманата и алуминия ще влязат в сила от 12 март. Тези фактори могат да доведат до бързи и неочаквани промени в продажбите на нови коли в САЩ през 2025 г.
TrendForce обръща внимание, че автомобилната снабдителна верига между САЩ, Канада и Мексико е дълбоко взаимосвързана. С оглед на географските преимущества, производствените разходи и споразумението между САЩ, Мексико и Канада USMCA, над 10 световни автомобилостроители отвориха заводи в Мексико, като в региона оперират над 30 съоръжения за асемблиране и стотици доставчици на компоненти.
Докато автомобилостроителите може да се опитат да преместят производството, за да ограничат влиянието на митата на САЩ, пълното им изтегляне от Мексико е проблематично. Освен това, митата на авточастите и корекциите по веригите за доставки допълнително повишават разходите, което може да накара производителите да прехвърлят тези разходи върху потребителите чрез по-високи цени на автомобилите.
Според TrendForce, ако САЩ наложат мито от 25% на мексиканския и канадския внос, растящите цени на автомобилите може да принудят потребителите да отложат покупката на автомобил или да се насочат към пазара на лизингови и използвани автомобили. Впоследствие продажбите на коли в САЩ може вместо да нараснат с 1%, да спаднат с 3%.
Все пак, митата не са единственият фактор, който влияе на продажбите на нови автомобили. Митата и сроковете на прилагането им, намаляването на лихвите, инфлационните тенденции и стратегиите на автомобилостроителите – всички тези фактори влияят на пазара.
Междувременно, Китай – най-големият автомобилен пазар в света, се очаква да отчете стабилен растеж през 2025 г., стимулиран от правителствени политики като очакваните субсидии за подмяна на автомобилите, чийто обхват ще бъде разширен. TrendForce прогнозира, че продажбите на леки автомобили, използващи нов вид енергия (NEV) ще достигнат 50% от общите продажби на автомобили през 2025 г. в Китай.
Като цяло автомобилостроителите няма да се конкурират само по отношение на цената, но и с интелигентни функции, за да привлекат клиенти, тъй като конкуренцията се ожесточава. Така например, BYD залага на идеята за "интелигентно шофиране за всички", интегрирайки усъвършенствани функции за асистиране на водача в масови модели. Този ход се очаква да ускори широкото навлизане на смарт технологиите за шофиране в Китай, като същевременно допълнително ще засили конкуренцията на местния пазар на интелигентни автомобили.
Ключови думи: TrendForce автомобилостроене автомобилна индустрия
Област: Бизнес
Финансовата среда в автомобилния сектор в ЦИЕ продължава да се усложнява
Европейски проект създава нови материали за автомобилната индустрия от стари фарове
Вносът на автомобили от Китай в ЕС е нараснал с над 1500% за пет години
Automotive Forum Bulgaria 2025 очертава възможностите и предизвикателствата пред автомобилния сектор през юни в София
ЕК представи План за действие за автомобилната индустрия
АБОНИРАЙТЕ СЕ за единствения у нас тематичен бюлетин
НОВИНИТЕ ОТ БЪЛГАРСКАТА ИНДИСТРИЯ
на специализирания портал IndustryINFO.BG.
БЕЗПЛАТНО, професионално, всeки ден на вашия мейл!
21.05.2025 | ЕП прие препоръки по Европейската стратегия за устойчивост на водите
20.05.2025 | Регионът на Евразия като ключов двигател на глобалните иновации в индустриалната автоматизация
20.05.2025 | Финансовата среда в автомобилния сектор в ЦИЕ продължава да се усложнява
20.05.2025 | Български технически каталог актуализира картата на индустриалния бизнес у нас в предстоящото си юбилейно издание
20.05.2025 | Икономиката на ЕС ще расте с умерен темп през 2025 г.
21.05.2025 | ЕП прие препоръки по Европейската стратегия за устойчивост на водите
20.05.2025 | Регионът на Евразия като ключов двигател на глобалните иновации в индустриалната автоматизация
20.05.2025 | Финансовата среда в автомобилния сектор в ЦИЕ продължава да се усложнява
20.05.2025 | Български технически каталог актуализира картата на индустриалния бизнес у нас в предстоящото си юбилейно издание
20.05.2025 | Икономиката на ЕС ще расте с умерен темп през 2025 г.
Действителни собственици на настоящото издание са Теодора Стоянова Иванова и Любен Георгиев Георгиев
ПОЛИТИКА ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ И ЗАЩИТА НА ЛИЧНИТЕ ДАННИ
Условия за ползване
Изисквания и условия за реклама
Карта на сайта
© Copyright 2010 - 2025 ТИ ЕЛ ЕЛ МЕДИА ООД. Всички права запазени.