ПОСЕТЕТЕ ОЩЕ СПЕЦИАЛИЗИРАНИ ПОРТАЛИ ОТ ГРУПАТА
11.02.2025 | Строят завод за ремонт и поддръжка на самолети в Бургас
11.02.2025 | Стартира обиколката на EMO World Tour 2025
11.02.2025 | Internet of Metrology и квантовите сензори – основни теми на Международния конгрес по метрология 2025
11.02.2025 | Пазарът на сензори за автомобилостроенето е на път да достигне 14,3 млрд. щатски долара
11.02.2025 | Подготвя се търговска мисия за представяне на българската хранително-вкусова промишленост в Саудитска Арабия
Бизнесът и образователните институции често приемат, че младежите от поколението Z (родени между 1997 и 2012 г.) са наясно с изкуствения интелект по природа и съответно трябва да внимават със свръхувереността им по отношение на познанията им за технологията. Това сочи ново проучване на EY, проведено с подкрепата на Microsoft и TeachAI сред 5000 представители на поколението Z в 16 държави. Докладът разкрива още, че макар поколението Z да разбира кои продукти и задачи могат да се възползват от изкуствения интелект, се затруднява критично да оцени технологията.
По отношение на навлизането на изкуствения интелект проучването установява, че мнозинството от представителите на поколението Z използва технологията, като 61% я използват с различна честота за различни цели, 24% я използват рядко, а 15% я използват редовно. Що се отнася до способностите, представителите на поколение Z постигат най-добри резултати по въпроси относно разбирането на изкуствения интелект, като например избора на кои задачи и продукти обикновено използват изкуствен интелект (69% от 100). Те обаче са по-малко уверени по отношение на въпросите, които обхващат как да напишат най-добрите насоки за изкуствен интелект (56% от 100) и имат най-слаб резултат при критична оценка и идентифициране на недостатъци, като например дали системите с изкуствен интелект могат да измислят факти (44% от 100).
Резултатите показват, че младежите разбират колко важни са твърдите и меките умения, изисквани за използване на изкуствен интелект, нареждайки креативността и любознателността като на-важните умения, необходими за доброто използване на изкуствения интелект – 52%, следвани от критичното мислене – 47%, и кодирането/компютърното програмиране – 46%. Това поставя основите на възприятието на поколението Z за рисковете и ползите от изкуствения интелект. Според участниците в проучването най-големите ползи от изкуствения интелект са пестенето на време при извършване на повторяеми задачи, анализирането на големи количества данни и намаляване на човешките грешки, а най-големите рискове – увеличаване на безработицата, намаляване на човешкото обучение и креативност и генериране на фалшива информация.
Докато голям брой представители на поколението Z използват изкуствения интелект като инструмент, който им помага в ученето, начинът, по който се гледа на използването на изкуствен интелект на работното място и в образованието, се разминава. 42% от респондентите вярват, че учителите им не биха насърчили използването на изкуствен интелект за извършването на определени задачи, като само 15% казват същото за работодателя си. Това може да е свързано с начина, по който технологията може понякога да се възприеме като причина за плагиатство в училище, принуждавайки учителите да балансират нуждата да подготвят учениците за работа с гарантирането, че те няма да станат свръхзависими от новата технология.
Резултатите от проучването сочат, че образованието и бизнесът се опитват да догонят бързо развиващата се технология. Но те също така чертаят път напред за идентифицирането на начини бизнесът да помогне за преодоляване на тази празнина в образованието и ангажираността на поколението Z, което гледа оптимистично на изкуствения интелект, но може да е прекалено уверено в способността си да оценява технологията за оптимално използване. Компаниите имат възможността да оценят как повишават уменията на представителите на поколението Z сред собствените си служители.
"Поколението Z са лидерите на утрешния ден и някои от водещите ползватели на технологиите днес. С по-голямото излагане на изкуствения интелект в началото на кариерата си от всяко друго поколение в работната сила, те са и в най-голяма степен изложени на влиянието на изкуствения интелект. Учителите и работодателите трябва да си поставят като приоритет обучението на това поколение в сферата на изкуствения интелект не само по отношение на използването му за конкретни задачи, но и във връзка с по-задълбочената оценка и критично мислене за по-широки и по-възвишени цели", коментира Дан Блек от EY.
Отразявайки широкия мащаб на трансформацията, пред която са изправени бизнесът и обществото не само за овладяването на силата на изкуствения интелект, но и за справянето с усложненията за хората и планетата, докладът показва, че организациите трябва да подготвят поколението Z с правилните умения, за да разберат, използват и оценяват изкуствения интелект за иновации и отговорно развитие. Докладът предлага няколко препоръки за работодателите и учителите, включително подобряване на обучението в сферата на изкуствения интелект чрез публично-частни партньорства и мобилизиране на достоверна информация за изкуствения интелект в социалните медии.
Ключови думи: EY изкуствен интелект пазар на труда образование
Област: Бизнес
Една трета от компаниите по света планират да похарчат 25 млн. щатски долара за изкуствен интелект през 2025 г.
Институт GATE се включва в нов европейски проект в сферата на изкуствения интелект
Над 500 изложители от повече от 30 държави са заявили участие в automatica 2025
Вече са в сила първите правила по Законодателния акт за изкуствения интелект
Светът навлиза в нова ера на дигитализация, в която изкуственият интелект носи безпрецедентна автономност за бизнеса
АБОНИРАЙТЕ СЕ за единствения у нас тематичен бюлетин
НОВИНИТЕ ОТ БЪЛГАРСКАТА ИНДИСТРИЯ
на специализирания портал IndustryINFO.BG.
БЕЗПЛАТНО, професионално, всeки ден на вашия мейл!
10.02.2025 | Световният пазар на зарядни кабели за електромобили расте с над 40% на година
10.02.2025 | REHVA напомня за ролята на ОВК системите за пожарната безопасност
07.02.2025 | Една трета от компаниите по света планират да похарчат 25 млн. щатски долара за изкуствен интелект през 2025 г.
06.02.2025 | Брюксел подготвя план за действие за бъдещето на европейската автомобилна индустрия
05.02.2025 | Първата екологична продуктова декларация, изготвена от ЦИЕС, вече е публикувана в EPD Hub
10.02.2025 | Световният пазар на зарядни кабели за електромобили расте с над 40% на година
10.02.2025 | REHVA напомня за ролята на ОВК системите за пожарната безопасност
07.02.2025 | Една трета от компаниите по света планират да похарчат 25 млн. щатски долара за изкуствен интелект през 2025 г.
06.02.2025 | Брюксел подготвя план за действие за бъдещето на европейската автомобилна индустрия
05.02.2025 | Първата екологична продуктова декларация, изготвена от ЦИЕС, вече е публикувана в EPD Hub
Действителни собственици на настоящото издание са Теодора Стоянова Иванова и Любен Георгиев Георгиев
ПОЛИТИКА ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ И ЗАЩИТА НА ЛИЧНИТЕ ДАННИ
Условия за ползване
Изисквания и условия за реклама
Карта на сайта
© Copyright 2010 - 2025 ТИ ЕЛ ЕЛ МЕДИА ООД. Всички права запазени.