Industry Info  
Industry InfoSchneider ElectricЦИЕС
Български технически каталог
СПМ Инструмент България ЕООД
8CELL
Последно от новини

16.05.2025   |   Европейско събитие на Mazak демонстрира най-новото в лазерната обработка


16.05.2025   |   Infineon Technologies придобива автомобилния Ethernet бизнес на Marvell Technology


16.05.2025   |   Конгресът EHP 2025 се фокусира върху трансформацията на отоплението в Европа


16.05.2025   |   Промени в ЗНИ облекчават процедурите и условията за сертифициране и подкрепа на инвеститорите у нас


16.05.2025   |   ТУ – Варна ще бъде домакин на международна конференция за осигуряване на качество в промишлеността

CAD PointСПЕЙСКАДBulLingua

Доколко подготвено всъщност е поколението Z да използва отговорно изкуствения интелект

31.01.2025   |   Начало»Бизнес
Редактор
Мира Станкова
Мира Станкова
Мира Станкова Редактор
Мира Станкова

Бизнесът и образователните институции често приемат, че младежите от поколението Z (родени между 1997 и 2012 г.) са наясно с изкуствения интелект по природа и съответно трябва да внимават със свръхувереността им по отношение на познанията им за технологията. Това сочи ново проучване на EY, проведено с подкрепата на Microsoft и TeachAI сред 5000 представители на поколението Z в 16 държави. Докладът разкрива още, че макар поколението Z да разбира кои продукти и задачи могат да се възползват от изкуствения интелект, се затруднява критично да оцени технологията.
 
По отношение на навлизането на изкуствения интелект проучването установява, че мнозинството от представителите на поколението Z използва технологията, като 61% я използват с различна честота за различни цели, 24% я използват рядко, а 15% я използват редовно. Що се отнася до способностите, представителите на поколение Z постигат най-добри резултати по въпроси относно разбирането на изкуствения интелект, като например избора на кои задачи и продукти обикновено използват изкуствен интелект (69% от 100). Те обаче са по-малко уверени по отношение на въпросите, които обхващат как да напишат най-добрите насоки за изкуствен интелект (56% от 100) и имат най-слаб резултат при критична оценка и идентифициране на недостатъци, като например дали системите с изкуствен интелект могат да измислят факти (44% от 100).
 
Резултатите показват, че младежите разбират колко важни са твърдите и меките умения, изисквани за използване на изкуствен интелект, нареждайки креативността и любознателността като на-важните умения, необходими за доброто използване на изкуствения интелект – 52%, следвани от критичното мислене – 47%, и кодирането/компютърното програмиране – 46%. Това поставя основите на възприятието на поколението Z за рисковете и ползите от изкуствения интелект. Според участниците в проучването най-големите ползи от изкуствения интелект са пестенето на време при извършване на повторяеми задачи, анализирането на големи количества данни и намаляване на човешките грешки, а най-големите рискове – увеличаване на безработицата, намаляване на човешкото обучение и креативност и генериране на фалшива информация.

В училище vs. на работното място

Докато голям брой представители на поколението Z използват изкуствения интелект като инструмент, който им помага в ученето, начинът, по който се гледа на използването на изкуствен интелект на работното място и в образованието, се разминава. 42% от респондентите вярват, че учителите им не биха насърчили използването на изкуствен интелект за извършването на определени задачи, като само 15% казват същото за работодателя си. Това може да е свързано с начина, по който технологията може понякога да се възприеме като причина за плагиатство в училище, принуждавайки учителите да балансират нуждата да подготвят учениците за работа с гарантирането, че те няма да станат свръхзависими от новата технология.
 
Резултатите от проучването сочат, че образованието и бизнесът се опитват да догонят бързо развиващата се технология. Но те също така чертаят път напред за идентифицирането на начини бизнесът да помогне за преодоляване на тази празнина в образованието и ангажираността на поколението Z, което гледа оптимистично на изкуствения интелект, но може да е прекалено уверено в способността си да оценява технологията за оптимално използване. Компаниите имат възможността да оценят как повишават уменията на представителите на поколението Z сред собствените си служители.

Подготовка за отговорно използване на изкуствения интелект

"Поколението Z са лидерите на утрешния ден и някои от водещите ползватели на технологиите днес. С по-голямото излагане на изкуствения интелект в началото на кариерата си от всяко друго поколение в работната сила, те са и в най-голяма степен изложени на влиянието на изкуствения интелект. Учителите и работодателите трябва да си поставят като приоритет обучението на това поколение в сферата на изкуствения интелект не само по отношение на използването му за конкретни задачи, но и във връзка с по-задълбочената оценка и критично мислене за по-широки и по-възвишени цели", коментира Дан Блек от EY.
 
Отразявайки широкия мащаб на трансформацията, пред която са изправени бизнесът и обществото не само за овладяването на силата на изкуствения интелект, но и за справянето с усложненията за хората и планетата, докладът показва, че организациите трябва да подготвят поколението Z с правилните умения, за да разберат, използват и оценяват изкуствения интелект за иновации и отговорно развитие. Докладът предлага няколко препоръки за работодателите и учителите, включително подобряване на обучението в сферата на изкуствения интелект чрез публично-частни партньорства и мобилизиране на достоверна информация за изкуствения интелект в социалните медии.

     
Източник: EY; Снимка: Dreamstime

Ключови думи: EY   изкуствен интелект   пазар на труда   образование  

Област: Бизнес  

Fanuc
ABB Bulgaria
FANUC
Подобни статии
Schneider Electric
ЦИЕС
Български технически каталог
СПМ Инструмент България ЕООД

АБОНИРАЙТЕ СЕ за единствения у нас тематичен бюлетин
НОВИНИТЕ ОТ БЪЛГАРСКАТА ИНДИСТРИЯ
на специализирания портал IndustryINFO.BG
БЕЗПЛАТНО, професионално, всeки ден на вашия мейл!


Тайвански Търговски Център ТП
Automotive Cluster
Последно от Бизнес

14.05.2025   |   Какви са перспективите за растеж на пазара на биодинамично осветление


14.05.2025   |   Осигурете видимост на своя бизнес чрез юбилейното издание на Български технически каталог


13.05.2025   |   ИАНМСП и МБВР сключиха споразумение за подпомагане на МСП в Северна България


13.05.2025   |   БТПП организира бизнес посещение на български фирми в Мавриций


12.05.2025   |   Иновативни технологии за ОВК приложения са сред наградените в конкурса The smarter E AWARD

ABB Bulgaria
 
реклама
Тайвански Търговски Център ТПAutomotive Cluster
8CELL
Последно от Бизнес

14.05.2025   |   Какви са перспективите за растеж на пазара на биодинамично осветление


14.05.2025   |   Осигурете видимост на своя бизнес чрез юбилейното издание на Български технически каталог


13.05.2025   |   ИАНМСП и МБВР сключиха споразумение за подпомагане на МСП в Северна България


13.05.2025   |   БТПП организира бизнес посещение на български фирми в Мавриций


12.05.2025   |   Иновативни технологии за ОВК приложения са сред наградените в конкурса The smarter E AWARD

IndustryInfo

Действителни собственици на настоящото издание са Теодора Стоянова Иванова и Любен Георгиев Георгиев

ПОЛИТИКА ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ И ЗАЩИТА НА ЛИЧНИТЕ ДАННИ
Условия за ползване
Изисквания и условия за реклама
Карта на сайта

© Copyright 2010 - 2025 ТИ ЕЛ ЕЛ МЕДИА ООД. Всички права запазени.

  ФИРМЕНА ПУБЛИКАЦИЯОНЛАЙН СЪБИТИЯБизнесИндустриално видеоПредстоящоОбяви за работаПроектиТехнологииОбществени поръчки/ТърговеСъбитияЕкспертноКариери
 

ОЩЕ ПОРТАЛИ ОТ ГРУПАТА

IndustryInfo.BG

ПРЕПОРЪЧВАМ МАТЕРИАЛ


 
 
момент...