ПОСЕТЕТЕ ОЩЕ СПЕЦИАЛИЗИРАНИ ПОРТАЛИ ОТ ГРУПАТА
14.03.2025 | 32 МСП получават над 6 млн. евро по програма за трансгранично сътрудничество между България и Турция
14.03.2025 | В Перник стартира изграждането на ново производствено съоръжение за етикети и опаковки
14.03.2025 | Започна регистрацията за участие в "Електроиндустрия 2025"
14.03.2025 | ФБТИК провежда проучване за професионалното развитие на жените в различни отрасли в България
14.03.2025 | Стара Загора ще бъде домакин на международна среща за финансирането на кръгови решения в текстилната индустрия
На 1 януари 2025 г. в сила влезе Регламентът на Европейския съюз за използването на възобновяеми и нисковъглеродни горива в морския транспорт, чиято основна цел е да подкрепи прехода към един по-устойчив транспортен сектор чрез постепенно въвеждане на възобновяеми и нисковъглеродни горива и използването на брегово електрозахранване в пристанищата от 2030 г., съобщиха от Европейската комисия.
Регламентът въвежда изискване за по-малък интензитет на емисиите на парникови газове, отделени при генериране на енергията, използвана на борда от всички кораби с водоизместимост над 5000 тона, акостиращи в пристанищата в ЕС, независимо от това под чий флаг плават. Средното годишно намаление на интензитета на емисиите на парникови газове постепенно ще се увеличава, започвайки от 2% през 2025 г. до 80% през 2050 г. в сравнение със средните стойности за 2020 г.
От Комисията посочват, че Регламентът предлага гъвкавост при избора на подходящите технологии, горива и бизнес модели за постигане на съответствие. Той включва обединителни механизми, за да помогне на флотите да разработят ефективни стратегии за постигане на съответствие и да възнагради първите, които ги възприемат, за това, че инвестират в енергийния преход.
Изискванията за нулеви емисии за новите пътнически кораби и контейнеровози също са включени в Регламента. Той налага и използването на брегово електрозахранване или алтернативни беземисионни технологии от 1 януари 2030 г. в пристанищата в ЕС, обхванати от Регламента за изграждане на инфраструктура за алтернативни горива (AFIR), а от 1 януари 2035 г. във всички пристанища в ЕС, оборудвани със съоръжения за брегово електрозахранване.
Ключови думи: ЕК морски транспорт
Област: Бизнес
32 МСП получават над 6 млн. евро по програма за трансгранично сътрудничество между България и Турция
Започна регистрацията за участие в "Електроиндустрия 2025"
Стара Загора ще бъде домакин на международна среща за финансирането на кръгови решения в текстилната индустрия
Над 60 оферти с искания за близо 5 млрд. евро финансиране са подадени във втория търг на Водородната банка
Титан Златна Панега стана първият циментов завод у нас със собствен PV парк
АБОНИРАЙТЕ СЕ за единствения у нас тематичен бюлетин
НОВИНИТЕ ОТ БЪЛГАРСКАТА ИНДИСТРИЯ
на специализирания портал IndustryINFO.BG.
БЕЗПЛАТНО, професионално, всeки ден на вашия мейл!
13.03.2025 | Northvolt започва процедура по обявяване на несъстоятелност в Швеция
13.03.2025 | МИР увеличава с 200 млн. лв. средствата за развитие на българския бизнес през 2025 г.
13.03.2025 | Hexonic с участие на Romtherm 2025 в Букурещ
12.03.2025 | АББ представя решения за сградна автоматизация, умен дом и енергийна ефективност на Green Enregy 2025
12.03.2025 | Кои са водещите тенденции на пазара на труда у нас през първата половина на 2025 г.
13.03.2025 | Northvolt започва процедура по обявяване на несъстоятелност в Швеция
13.03.2025 | МИР увеличава с 200 млн. лв. средствата за развитие на българския бизнес през 2025 г.
13.03.2025 | Hexonic с участие на Romtherm 2025 в Букурещ
12.03.2025 | АББ представя решения за сградна автоматизация, умен дом и енергийна ефективност на Green Enregy 2025
12.03.2025 | Кои са водещите тенденции на пазара на труда у нас през първата половина на 2025 г.
Действителни собственици на настоящото издание са Теодора Стоянова Иванова и Любен Георгиев Георгиев
ПОЛИТИКА ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ И ЗАЩИТА НА ЛИЧНИТЕ ДАННИ
Условия за ползване
Изисквания и условия за реклама
Карта на сайта
© Copyright 2010 - 2025 ТИ ЕЛ ЕЛ МЕДИА ООД. Всички права запазени.