ПОСЕТЕТЕ ОЩЕ СПЕЦИАЛИЗИРАНИ ПОРТАЛИ ОТ ГРУПАТА
15.01.2025 | Община Габрово изгражда зарядна инфраструктура за новите електробуси на обществения транспорт
15.01.2025 | MECSPE 2025 показва решения за екологичния преход на производствените компании
15.01.2025 | Изследователи от MIT предлагат нов начин за намаляване на екологичния отпечатък на добива на алуминий
15.01.2025 | В сила влезе новият Регламент на ЕС за строителните продукти
15.01.2025 | Обявиха за обществено обсъждане третата покана по процедурата за модернизиране на уличното осветление по НПВУ
На 3 декември Европейската комисия отвори шест покани за 2024 г. за проекти за внедряване на иновативни технологии за декарбонизация с финансиране от Иновационния фонд на Европейския съюз. Поканите са насочени към насърчаването на технологиите с нулево нетно потребление и производството на батерии за електрически превозни средства. Размерът на безвъзмездната помощ по поканите възлиза на общо 3,4 млрд. евро.
Средствата се осигуряват по линия на Системата за търговия с емисии на ЕС (СТЕ), като поканите имат различни изисквания за бюджета и капиталовите разходи за проектите. Поканите са в рамките на две направления – общо и за батерии.
В общото направление с 2,4 млрд. евро ще се подкрепят проекти, които имат значителен потенциал за намаляване на емисиите на парникови газове в различни сектори, включително производство на чисти технологии, морско дело, възобновяеми енергийни източници, съхранение на енергия и енергоемки отрасли. Поканите са:
За първи път финансирането по поканите от общото направление може да бъде допълнено от страна на държавите членки чрез национални схеми. Тази нова възможност, наречена "безвъзмездни средства като услуга", ще позволи на държавите членки да се възползват от процеса на оценяване на Иновационния фонд и от опростения процес на одобрение на държавната помощ.
По направлението за батерии с 1 млрд. евро ще се финансират проекти за производство на иновативни батерии за електрически превозни средства или за внедряване на иновативни производствени техники, процеси и технологии.
По поканата "Батерии – Производство на акумулаторни клетки за електрически превозни средства" се набират само проекти с капиталови разходи над 2,5 млн. евро.
И по двете направления от бенефициентите ще се изисква самоучастие от поне 40% от стойността на допустимите разходи.
Проектите ще бъдат оценявани въз основа на техния потенциал за намаляване на емисиите на парникови газове, степента им на иновативност, зрелостта им, възпроизводимостта им и икономическата им ефективност. Включени са нови критерии за устойчивост, а по поканата за батериите и специфични критерии за предпазване от зависимостта от един доставчик.
Могат да кандидатстват компании от енергоемките сектори (вкл. авиацията), възобновяемата енергия и съхранението на енергия, както и от секторите на морския и автомобилния транспорт и строителството.
Продължителността на проектите е от 3 до 15 години.
Проектни предложения могат да се подават до 24 април 2025 г. тук.
На 17 и 18 декември 2024 г. ще се проведат информационни уебинари за новите покани. Можете да се регистрирате за участие в тях до 12 декември т. г. тук.
Източник: EUfunds; Снимка: DreamstimeКлючови думи: декарбонизация батерии електромобили
Област: Бизнес
Полезният живот на батериите за електромобили реално е доста по-дълъг от обявения от производителите
CATL планира изграждането на мрежа от 30 000 станции за смяна на батерии за електромобили
Британски учени обявиха създаването на първата в света диамантена батерия с въглерод-14
Как ще се развива световният пазар на оборудване за производство на батерии в следващите пет години
Оптимизират националната електропреносна мрежа със средства по линия на Модернизационния фонд
АБОНИРАЙТЕ СЕ за единствения у нас тематичен бюлетин
НОВИНИТЕ ОТ БЪЛГАРСКАТА ИНДИСТРИЯ
на специализирания портал IndustryINFO.BG.
БЕЗПЛАТНО, професионално, всeки ден на вашия мейл!
14.01.2025 | Изцяло подменят осветлението на Аспаруховия мост във Варна
14.01.2025 | МТС набира проекти за изграждане на цифрови мрежи за отдалечени и слабо населени райони
14.01.2025 | Германски производител на осветителни системи за автомобилостроенето планира център за споделени услуги в София
13.01.2025 | Първата сграда с нулеви емисии на ЕК ще бъде построена в Севиля
10.01.2025 | Хелзинки възнамерява да построи малък модулен реактор за отопление
14.01.2025 | Изцяло подменят осветлението на Аспаруховия мост във Варна
14.01.2025 | МТС набира проекти за изграждане на цифрови мрежи за отдалечени и слабо населени райони
14.01.2025 | Германски производител на осветителни системи за автомобилостроенето планира център за споделени услуги в София
13.01.2025 | Първата сграда с нулеви емисии на ЕК ще бъде построена в Севиля
10.01.2025 | Хелзинки възнамерява да построи малък модулен реактор за отопление
Действителни собственици на настоящото издание са Теодора Стоянова Иванова и Любен Георгиев Георгиев
ПОЛИТИКА ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ И ЗАЩИТА НА ЛИЧНИТЕ ДАННИ
Условия за ползване
Изисквания и условия за реклама
Карта на сайта
© Copyright 2010 - 2025 ТИ ЕЛ ЕЛ МЕДИА ООД. Всички права запазени.