Industry Info  
Industry InfoSchneider ElectricЦИЕС
СПМ Инструмент България ЕООД
Последно от новини

15.01.2025   |   Община Габрово изгражда зарядна инфраструктура за новите електробуси на обществения транспорт


15.01.2025   |   MECSPE 2025 показва решения за екологичния преход на производствените компании


15.01.2025   |   Изследователи от MIT предлагат нов начин за намаляване на екологичния отпечатък на добива на алуминий


15.01.2025   |   В сила влезе новият Регламент на ЕС за строителните продукти


15.01.2025   |   Обявиха за обществено обсъждане третата покана по процедурата за модернизиране на уличното осветление по НПВУ

CAD PointСПЕЙСКАД

Как се справят големите компании с оптимизацията на разходите

04.12.2024   |   Начало»Бизнес
Редактор
Мира Станкова
Мира Станкова
Мира Станкова Редактор
Мира Станкова

Инфлацията, все по-големият брой пречки пред търговията и сравнително ниският глобален растеж са сред факторите, които в момента оказват огромен натиск върху бизнес лидерите и принуждават компаниите да преосмислят разходите си с цел да останат конкурентоспособни и иновативни. Въпреки големия залог обаче едва 48% от компаниите постигат целите си за икономии, сочи ново проучване на Boston Consulting Group (BCG), проведено заедно с FT Longitude. Според него само 35% от изпълнителните директори определят подхода на компаниите си към разходите като стратегически и планиран, докато останалите 65% признават, че най-скорошните им програми за оптимизация на разходите са ad hoc отговор на променящите се пазарни условия.
 
Проучването е проведено сред 770 главни изпълнителни директори, главни финансови директори и главни оперативни директори от 21 държави в Европа, Близкия Изток и Южна Африка. Представляваните от тях компании са с годишни приходи от 100 млн. до 100 млрд. щатски долара.
 
Близо 20% от компаниите постигат по-голямата част или всичките си цели за подобрения на процесите и производителността и поне 60% от целите за икономии на разходи. Критичен фактор за успеха им е ранното въвеждане на изкуствен интелект. В тази група 56% вече смятат изкуствения интелект за фактор със значителен принос за постигането на конкурентоспособност по отношение на разходите в краткосрочен план, а 70% казват, че технологията ще стане неделима част от оперативната ефективност в рамките на пет години.

Ролята на изкуствения интелект

Като цяло 93% от обхванатите от проучването компании в момента използват изкуствен интелект, за да постигнат целите си за оптимизиране на разходите или планират да направят това в следващите 18 месеца. В краткосрочен план технологията се използва за постигане на моментални икономии на разходи и подобрения в производителността. С напредъка на изкуствения интелект директорите очакват той да започне да играе още по-голяма роля – според 50% той ще стане неделима част от стратегиите им по отношение на разходите в рамките на три до пет години, а според 44% технологията ще допринесе значително за постигането на целите им по отношение на разходите.
 
По-успешни в оптимизирането на разходите и подобряването на производителността компании се оказват онези, чийто подход предвижда да са постоянно в готовност за оптимизация и подобрения. "Тези винаги готови бизнеси, които са готови да оптимизират разходите си и във времена на растеж, и във времена на криза, превъзхождат останалите и по критерии като инвестиционна стойност, конкурентна позиция и излагане на финансови рискове. Другите компании имат много какво да научат от тях", коментира Пол Гойдън, управляващ мениджър и старши партньор в BCG.

Рискът от недостиг на умения

Проучването също така подчертава значението на ролята, която имат за успеха или провала на програмите за оптимизация на разходите, ефективното управление на промяната и силното, ангажирано водачество. За 62% от компании трансформацията на разходите налага и придобиването на нови умения, като все по-голямото използване на изкуствен интелект прави риска от недостиг на умения още по-вероятен – 70% от анкетираните директори казват, че автоматизацията на процесите и работните потоци е довела до пропуски в уменията в работната сила.
 
Сред успешно прилагащите програми за оптимизация на разходите компании 82% казват, че ръководството комуникира от горе надолу, като главният изпълнителен директор поема главната роля с цел надзорът над разходите да стане част от всекидневните операции.
 
"Не подценявайте човешкия аспект на всяка оптимизация на разходите. Съвсем естествено лидерите се сблъскват с голяма съпротива, защото промяната е трудна", коментира Мей-Брит Полсен, управляващ мениджър и старши партньор в BCG, и допълва, че, за да се отключи процесът, целите трябва да бъдат ясно обяснени и управлението на промяната да бъде част от процеса още от самото му начало.

     
Източник: BCG; Снимка: Dreamstime

Ключови думи: BCG   оптимизация на разходите   изкуствен интелект  

Област: Бизнес  

Fanuc
ABB Bulgaria
FANUC
Подобни статии

Може ли AI да се превърне в трамплин за производството в развиващите се европейски икономики


Шесткратен ръст при патентите за електроенергийни мрежи с изкуствен интелект в световен мащаб


МО и INSAIT договориха сътрудничество в сферата на изкуствения интелект и киберсигурността


Кои ще са най-търсените кариерни роли в сферата на автоматизацията през следващите години


Как ще се развива пазарът на интегрални схеми за изкуствен интелект в следващите пет години

Schneider Electric
Филкаб
СПМ Инструмент България ЕООД

АБОНИРАЙТЕ СЕ за единствения у нас тематичен бюлетин
НОВИНИТЕ ОТ БЪЛГАРСКАТА ИНДИСТРИЯ
на специализирания портал IndustryINFO.BG
БЕЗПЛАТНО, професионално, всeки ден на вашия мейл!


Automotive Cluster
Последно от Бизнес

14.01.2025   |   Може ли AI да се превърне в трамплин за производството в развиващите се европейски икономики


14.01.2025   |   Търсенето на SCADA системи продължава да расте, но киберсигурността остава предизвикателство


14.01.2025   |   Френска фирма търси подизпълнители за производство на месингови детайли чрез горещо формоване


14.01.2025   |   Тайванският търговски център с подкрепа за участие на български фирми на TIMTOS 2025


14.01.2025   |   u-blox представи нов миниатюрен GNSS чип със свръхниско енергопотребление

ABB Bulgaria
 
реклама
Automotive Cluster
Последно от Бизнес

14.01.2025   |   Може ли AI да се превърне в трамплин за производството в развиващите се европейски икономики


14.01.2025   |   Търсенето на SCADA системи продължава да расте, но киберсигурността остава предизвикателство


14.01.2025   |   Френска фирма търси подизпълнители за производство на месингови детайли чрез горещо формоване


14.01.2025   |   Тайванският търговски център с подкрепа за участие на български фирми на TIMTOS 2025


14.01.2025   |   u-blox представи нов миниатюрен GNSS чип със свръхниско енергопотребление

IndustryInfo

Действителни собственици на настоящото издание са Теодора Стоянова Иванова и Любен Георгиев Георгиев

ПОЛИТИКА ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ И ЗАЩИТА НА ЛИЧНИТЕ ДАННИ
Условия за ползване
Изисквания и условия за реклама
Карта на сайта

© Copyright 2010 - 2025 ТИ ЕЛ ЕЛ МЕДИА ООД. Всички права запазени.

  ФИРМЕНА ПУБЛИКАЦИЯОНЛАЙН СЪБИТИЯБизнесИндустриално видеоПредстоящоОбяви за работаПроектиТехнологииОбществени поръчки/ТърговеСъбитияЕкспертноКариери
 

ОЩЕ ПОРТАЛИ ОТ ГРУПАТА

IndustryInfo.BG

ПРЕПОРЪЧВАМ МАТЕРИАЛ


 
 
момент...