ПОСЕТЕТЕ ОЩЕ СПЕЦИАЛИЗИРАНИ ПОРТАЛИ ОТ ГРУПАТА
21.03.2025 | Schneider Electric назначи нов старши вицепрезидент за енергийна сигурност и центрове за данни в Европа
21.03.2025 | МС удължи срока на концесионния договор за находище "Елаците" с още 10 години
21.03.2025 | ЕК представи план за действие за развитие на европейската стоманодобивна и металургична промишленост
21.03.2025 | Турски производител на земеделска техника започна строителството на нов завод в област Стара Загора
20.03.2025 | ТУ – Варна организира кариерен форум на 8 и 9 април
Съвременните автомобили все повече заприличват на компютри на колела. Производителите или доставчиците от обсег 1 досега създаваха по-голямата част от необходимите софтуерни пакети сами, а това струва доста скъпо, сочи съвместно проучване на Roland Berger и SDVerse.
През 2021 г. автомобилният сектор е инвестирал 26 млрд. щатски долара в създаването и производството на софтуер, като тази година сумата вече достига 38 млрд. щатски долара, което е годишен ръст от 14%. Ако нещата си останат така, разходите могат да достигнат 59 млрд. щатски долара на година до 2030 г. Това може да забави изпълнението на следващата цел на сектора, а именно софтуерно дефинирания автомобил. В тази връзка Roland Berger препоръчва на автомобилните производители да започнат да използват софтуерни решения, разработени и произведени от трети компании, както други сектори правят от години. Това може да им спести 17 млрд. щатски долара през 2030 г.
"В днешните коли софтуерът е задължителен за атрибути като безопасност, комфорт и усъвършенствани системи за асистиране на водача", отбелязва Маркус Баум, партньор в Roland Berger. "Но за производителите на оригинално оборудване да пишат сами по-голямата част от над 100-те милиона реда код в един типичен автомобил е твърде скъпо в дългосрочен план, а с оглед на недостига на разработчици е непостижимо в необходимия срок."
Браншът междувременно обяви няколко инициативи за ускоряване на прехода към софтуерно дефинирани автомобили. Обединенията, индустриалните стандарти и софтуерът с отворен код сами по себе си обаче не са достатъчни, да не говорим за рязкото увеличаване на разходите, което се очаква. Според Roland Berger повечето по-големи сектори използват софтуер от трети компании от десетилетия.
"Един ефективен пазар за автомобилен софтуер би ускорил иновациите, би предложил по-добро потребителско изживяване с модулни решения и най-вече би довел до намаляване на разходите", коментира Баум. "Според нашите прогнози той може да позволи на автомобилната индустрия да спести 17 млрд. щатски долара през 2030 г. Това е повече от една четвърт от разходите, за да продължат със софтуера собствено производство."
Няколко технически и търговски препятствия все още трябва да бъдат преодолени, за да се създаде успешен пазар за автомобилен софтуер – както за доставчиците на софтуер, така и за купувачите в автомобилната индустрия. В проучването 68% от експертите посочват недостига на комерсиализация и достъп до купувачи като пречка пред предлагането на софтуер като самостоятелен продукт. Около 17% от респондентите казват, че компаниите не са структурирани така, че да подкрепят продажбата на софтуер, а почти 16%, че софтуерът в момента не е проектиран да се продава самостоятелно.
"С промяната в автомобилите, производствените методи също трябва да се променят", коментира Баум и добавя, че всички заинтересовани страни трябва да допринесат за създаването на екосистема за споделен софтуер, което би било от ключово значение за бъдещето на автомобилната индустрия.
Ключови думи: Roland Berger автомобилна индустрия софтуер
Област: Бизнес
Automotive Forum Bulgaria 2025 очертава възможностите и предизвикателствата пред автомобилния сектор през юни в София
ЕК представи План за действие за автомобилната индустрия
Световните продажби на нови автомобили ще надхвърлят 90 млн. броя през 2025 г.
Continental съкращава 3000 работни места в опит да повиши конкурентоспособността си
ИАНМСП организира търговска мисия за представяне на българската автомобилна и велосипедна индустрия в Индонезия
АБОНИРАЙТЕ СЕ за единствения у нас тематичен бюлетин
НОВИНИТЕ ОТ БЪЛГАРСКАТА ИНДИСТРИЯ
на специализирания портал IndustryINFO.BG.
БЕЗПЛАТНО, професионално, всeки ден на вашия мейл!
19.03.2025 | EK разшири списъка с вещества за наблюдение в повърхностните води
19.03.2025 | Как с помощта на осветителния дизайн може да се създадат по-приобщаващи публични пространства
19.03.2025 | Texas Instruments представи най-малкия микроконтролер в света
18.03.2025 | Zebra Technologies придоби словашкия производител на индустриални решения за 3D машинно зрение Photoneo
18.03.2025 | Община Варна обмисля разширяване на обхвата на интелигентната система за улично осветление
19.03.2025 | EK разшири списъка с вещества за наблюдение в повърхностните води
19.03.2025 | Как с помощта на осветителния дизайн може да се създадат по-приобщаващи публични пространства
19.03.2025 | Texas Instruments представи най-малкия микроконтролер в света
18.03.2025 | Zebra Technologies придоби словашкия производител на индустриални решения за 3D машинно зрение Photoneo
18.03.2025 | Община Варна обмисля разширяване на обхвата на интелигентната система за улично осветление
Действителни собственици на настоящото издание са Теодора Стоянова Иванова и Любен Георгиев Георгиев
ПОЛИТИКА ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ И ЗАЩИТА НА ЛИЧНИТЕ ДАННИ
Условия за ползване
Изисквания и условия за реклама
Карта на сайта
© Copyright 2010 - 2025 ТИ ЕЛ ЕЛ МЕДИА ООД. Всички права запазени.