Industry Info  
Industry InfoSchneider ElectricФилкаб
Л-Клас
СПМ Инструмент България ЕООД
Последно от новини

05.12.2024   |   Набират се кандидатури за международна награда за иновации в сферата на оползотворяването на CO2


05.12.2024   |   Aurubis получи Германската награда за устойчивост за 2025 г.


05.12.2024   |   Разградско предприятие подобрява условията на труд с евросредства


05.12.2024   |   Европейски проект с инициативи срещу замърсяването на водите с микропластмаси в Дунавския регион


05.12.2024   |   Нова дигитална карта показва иновативни енергийни решения и проекти на Стария континент

CAD PointТЕКРАСПЕЙСКАД
TLL Media
TLL Media

Колко могат да спечелят автомобилостроителите от използването на софтуер на трети компании

29.11.2024   |   Начало»Бизнес
Редактор
Мира Станкова
Мира Станкова
Мира Станкова Редактор
Мира Станкова

Съвременните автомобили все повече заприличват на компютри на колела. Производителите или доставчиците от обсег 1 досега създаваха по-голямата част от необходимите софтуерни пакети сами, а това струва доста скъпо, сочи съвместно проучване на Roland Berger и SDVerse.
 
През 2021 г. автомобилният сектор е инвестирал 26 млрд. щатски долара в създаването и производството на софтуер, като тази година сумата вече достига 38 млрд. щатски долара, което е годишен ръст от 14%. Ако нещата си останат така, разходите могат да достигнат 59 млрд. щатски долара на година до 2030 г. Това може да забави изпълнението на следващата цел на сектора, а именно софтуерно дефинирания автомобил. В тази връзка Roland Berger препоръчва на автомобилните производители да започнат да използват софтуерни решения, разработени и произведени от трети компании, както други сектори правят от години. Това може да им спести 17 млрд. щатски долара през 2030 г.
 
"В днешните коли софтуерът е задължителен за атрибути като безопасност, комфорт и усъвършенствани системи за асистиране на водача", отбелязва Маркус Баум, партньор в Roland Berger. "Но за производителите на оригинално оборудване да пишат сами по-голямата част от над 100-те милиона реда код в един типичен автомобил е твърде скъпо в дългосрочен план, а с оглед на недостига на разработчици е непостижимо в необходимия срок."

Икономии от 17 млрд. щатски долара

Браншът междувременно обяви няколко инициативи за ускоряване на прехода към софтуерно дефинирани автомобили. Обединенията, индустриалните стандарти и софтуерът с отворен код сами по себе си обаче не са достатъчни, да не говорим за рязкото увеличаване на разходите, което се очаква. Според Roland Berger повечето по-големи сектори използват софтуер от трети компании от десетилетия.
 
"Един ефективен пазар за автомобилен софтуер би ускорил иновациите, би предложил по-добро потребителско изживяване с модулни решения и най-вече би довел до намаляване на разходите", коментира Баум. "Според нашите прогнози той може да позволи на автомобилната индустрия да спести 17 млрд. щатски долара през 2030 г. Това е повече от една четвърт от разходите, за да продължат със софтуера собствено производство."
 
Няколко технически и търговски препятствия все още трябва да бъдат преодолени, за да се създаде успешен пазар за автомобилен софтуер – както за доставчиците на софтуер, така и за купувачите в автомобилната индустрия. В проучването 68% от експертите посочват недостига на комерсиализация и достъп до купувачи като пречка пред предлагането на софтуер като самостоятелен продукт. Около 17% от респондентите казват, че компаниите не са структурирани така, че да подкрепят продажбата на софтуер, а почти 16%, че софтуерът в момента не е проектиран да се продава самостоятелно.
 
"С промяната в автомобилите, производствените методи също трябва да се променят", коментира Баум и добавя, че всички заинтересовани страни трябва да допринесат за създаването на екосистема за споделен софтуер, което би било от ключово значение за бъдещето на автомобилната индустрия.

     
Източник: Roland Berger; Снимка: Dreamstime

Ключови думи: Roland Berger   автомобилна индустрия   софтуер  

Област: Бизнес  

Fanuc
ABB Bulgaria
FANUC
Подобни статии

Как Enterpoint свързва поколенията Z и Х ще разкаже Balkan Services на Industrial Tech Forum – София 2024


Недшрьоф България получи сертификат за инвестиция клас Б


Закриват завода за кабелни комплекти в Мездра


Румъния субсидира с близо 99,5 млн. евро строежа на първия в света въглеродно неутрален завод за гуми


Растежът на продажбите на електромобили се забавя, тъй като вниманието се насочва към зарядната инфраструктура

Schneider Electric
ЦИЕС
Л-Клас
СПМ Инструмент България ЕООД

АБОНИРАЙТЕ СЕ за единствения у нас тематичен бюлетин
НОВИНИТЕ ОТ БЪЛГАРСКАТА ИНДИСТРИЯ
на специализирания портал IndustryINFO.BG
БЕЗПЛАТНО, професионално, всeки ден на вашия мейл!


Autodesk_Omega Communication
Automotive Cluster
Последно от Бизнес
IndustryInfo

Действителни собственици на настоящото издание са Теодора Стоянова Иванова и Любен Георгиев Георгиев

ПОЛИТИКА ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ И ЗАЩИТА НА ЛИЧНИТЕ ДАННИ
Условия за ползване
Изисквания и условия за реклама
Карта на сайта

© Copyright 2010 - 2024 ТИ ЕЛ ЕЛ МЕДИА ООД. Всички права запазени.

  ФИРМЕНА ПУБЛИКАЦИЯОНЛАЙН СЪБИТИЯБизнесИндустриално видеоПредстоящоОбяви за работаПроектиТехнологииОбществени поръчки/ТърговеСъбитияЕкспертноКариери
 

ОЩЕ ПОРТАЛИ ОТ ГРУПАТА

IndustryInfo.BG

ПРЕПОРЪЧВАМ МАТЕРИАЛ


 
 
момент...