ПОСЕТЕТЕ ОЩЕ СПЕЦИАЛИЗИРАНИ ПОРТАЛИ ОТ ГРУПАТА
05.12.2024 | Набират се кандидатури за международна награда за иновации в сферата на оползотворяването на CO2
05.12.2024 | Aurubis получи Германската награда за устойчивост за 2025 г.
05.12.2024 | Разградско предприятие подобрява условията на труд с евросредства
05.12.2024 | Европейски проект с инициативи срещу замърсяването на водите с микропластмаси в Дунавския регион
05.12.2024 | Нова дигитална карта показва иновативни енергийни решения и проекти на Стария континент
Съвременните автомобили все повече заприличват на компютри на колела. Производителите или доставчиците от обсег 1 досега създаваха по-голямата част от необходимите софтуерни пакети сами, а това струва доста скъпо, сочи съвместно проучване на Roland Berger и SDVerse.
През 2021 г. автомобилният сектор е инвестирал 26 млрд. щатски долара в създаването и производството на софтуер, като тази година сумата вече достига 38 млрд. щатски долара, което е годишен ръст от 14%. Ако нещата си останат така, разходите могат да достигнат 59 млрд. щатски долара на година до 2030 г. Това може да забави изпълнението на следващата цел на сектора, а именно софтуерно дефинирания автомобил. В тази връзка Roland Berger препоръчва на автомобилните производители да започнат да използват софтуерни решения, разработени и произведени от трети компании, както други сектори правят от години. Това може да им спести 17 млрд. щатски долара през 2030 г.
"В днешните коли софтуерът е задължителен за атрибути като безопасност, комфорт и усъвършенствани системи за асистиране на водача", отбелязва Маркус Баум, партньор в Roland Berger. "Но за производителите на оригинално оборудване да пишат сами по-голямата част от над 100-те милиона реда код в един типичен автомобил е твърде скъпо в дългосрочен план, а с оглед на недостига на разработчици е непостижимо в необходимия срок."
Браншът междувременно обяви няколко инициативи за ускоряване на прехода към софтуерно дефинирани автомобили. Обединенията, индустриалните стандарти и софтуерът с отворен код сами по себе си обаче не са достатъчни, да не говорим за рязкото увеличаване на разходите, което се очаква. Според Roland Berger повечето по-големи сектори използват софтуер от трети компании от десетилетия.
"Един ефективен пазар за автомобилен софтуер би ускорил иновациите, би предложил по-добро потребителско изживяване с модулни решения и най-вече би довел до намаляване на разходите", коментира Баум. "Според нашите прогнози той може да позволи на автомобилната индустрия да спести 17 млрд. щатски долара през 2030 г. Това е повече от една четвърт от разходите, за да продължат със софтуера собствено производство."
Няколко технически и търговски препятствия все още трябва да бъдат преодолени, за да се създаде успешен пазар за автомобилен софтуер – както за доставчиците на софтуер, така и за купувачите в автомобилната индустрия. В проучването 68% от експертите посочват недостига на комерсиализация и достъп до купувачи като пречка пред предлагането на софтуер като самостоятелен продукт. Около 17% от респондентите казват, че компаниите не са структурирани така, че да подкрепят продажбата на софтуер, а почти 16%, че софтуерът в момента не е проектиран да се продава самостоятелно.
"С промяната в автомобилите, производствените методи също трябва да се променят", коментира Баум и добавя, че всички заинтересовани страни трябва да допринесат за създаването на екосистема за споделен софтуер, което би било от ключово значение за бъдещето на автомобилната индустрия.
Ключови думи: Roland Berger автомобилна индустрия софтуер
Област: Бизнес
Как Enterpoint свързва поколенията Z и Х ще разкаже Balkan Services на Industrial Tech Forum – София 2024
Недшрьоф България получи сертификат за инвестиция клас Б
Закриват завода за кабелни комплекти в Мездра
Румъния субсидира с близо 99,5 млн. евро строежа на първия в света въглеродно неутрален завод за гуми
Растежът на продажбите на електромобили се забавя, тъй като вниманието се насочва към зарядната инфраструктура
АБОНИРАЙТЕ СЕ за единствения у нас тематичен бюлетин
НОВИНИТЕ ОТ БЪЛГАРСКАТА ИНДИСТРИЯ
на специализирания портал IndustryINFO.BG.
БЕЗПЛАТНО, професионално, всeки ден на вашия мейл!
04.12.2024 | Как се справят големите компании с оптимизацията на разходите
04.12.2024 | Обявиха носителите на годишните награди за 2024 г. на БТПП
04.12.2024 | ЕК и ЕИБ обявиха ново партньорство в подкрепа на производството на батерии в Европа
04.12.2024 | Signify е отличена с платинен медал от EcoVadis за пета поредна година
04.12.2024 | УНЛ Net-Zero Lab и Аурубис България ще си партнират за постигане на въглеродна неутралност в българската промишленост
04.12.2024 | Как се справят големите компании с оптимизацията на разходите
04.12.2024 | Обявиха носителите на годишните награди за 2024 г. на БТПП
04.12.2024 | ЕК и ЕИБ обявиха ново партньорство в подкрепа на производството на батерии в Европа
04.12.2024 | Signify е отличена с платинен медал от EcoVadis за пета поредна година
04.12.2024 | УНЛ Net-Zero Lab и Аурубис България ще си партнират за постигане на въглеродна неутралност в българската промишленост
Действителни собственици на настоящото издание са Теодора Стоянова Иванова и Любен Георгиев Георгиев
ПОЛИТИКА ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ И ЗАЩИТА НА ЛИЧНИТЕ ДАННИ
Условия за ползване
Изисквания и условия за реклама
Карта на сайта
© Copyright 2010 - 2024 ТИ ЕЛ ЕЛ МЕДИА ООД. Всички права запазени.