ПОСЕТЕТЕ ОЩЕ СПЕЦИАЛИЗИРАНИ ПОРТАЛИ ОТ ГРУПАТА
11.02.2025 | Строят завод за ремонт и поддръжка на самолети в Бургас
11.02.2025 | Стартира обиколката на EMO World Tour 2025
11.02.2025 | Internet of Metrology и квантовите сензори – основни теми на Международния конгрес по метрология 2025
11.02.2025 | Пазарът на сензори за автомобилостроенето е на път да достигне 14,3 млрд. щатски долара
11.02.2025 | Подготвя се търговска мисия за представяне на българската хранително-вкусова промишленост в Саудитска Арабия
Биреният сектор е мощен двигател за европейската икономика, сочат данните от последния доклад за приноса на индустрията към европейската икономика, представен от Пивоварите на Европа на специално събитие в Брюксел, съобщиха от Съюза на пивоварите в България (СПБ). Анализът на международната консултантска фирма Europe Economics показва, че пивоварният бранш създава милиони работни места по цялата верига на доставките, услугите и продажбите на бира, както и милиарди евро данъчни приходи за страните – членки на Европейския съюз. С днешна дата в Съюза оперират над 10 500 големи, средни, малки и микропивоварни, а в абсолютно всяка държава на Стария континент се произвежда бира.
През 2022 г. продажбите на бира през магазинната мрежа и заведенията в ЕС достигат 110 млрд. евро, като бирената индустрия е създала над 52 млрд. евро добавена стойност. От тази впечатляваща сума 14 млрд. евро са директно от бирените компании, 10 млрд. евро от сектора за доставки и 22 млрд. евро от сегментите на магазините и на ХоРеКа (хотели, ресторанти, кафенета) и туризма.
Работните места по веригата на производство и продажби на пенливата напитка са над 2 милиона, което представлява около 1% от общата заетост в ЕС. От тях 118 000 са работните места директно в пивоварните предприятия, 217 000 – в сектора за доставки и най-вече в земеделието, където е основната суровинна база на индустрията. На 220 000 работни места възлиза индиректната заетост в магазинната мрежа, а секторът на туризма и заведенията бележи връх със забележителните 1,5 млн. заети и то най-вече млади хора, посочват от СПБ. Всяко едно работно място в пивоварния бранш създава допълнителни 17 по веригата на доставчиците и дистрибуторите – фермерство, логистика и търговски обекти.
В България през 2022 и 2023 г. в производството, доставките и продажбите на бира трудовата заетост е между 25 000 и 26 000 души. Всяка година българските пивовари отчитат устойчивост на работните места, както и стабилно нарастване на трудовите доходи на работещите в бирените компании. Средната заплата в бранша за тази година вече надхвърля 2600 лв., като в сравнение с 2023 г. има увеличение от 20%.
"Удовлетворени сме да споделим, че отговорностите на работодателите от Съюза на пивоварите в България (СПБ) не се изчерпват само с ежегодното нарастване на трудовите възнаграждения, а и с много други ангажименти за развитие на човешкия капитал, социалната и екологична отговорност", коментира Ивана Радомирова, изпълнителен директор на СПБ. Тя съобщи, че договореният със синдикатите браншов колективен трудов договор за 2024 – 2026 г. със заповед на министъра на труда и социалната политика отново обхваща абсолютно всички 2170 работещи в бирената индустрия. Тази вече 14-годишна практика гарантира достойни условия на труд, заплащане, развитие и грижа за всеки работник и служител – от най-голямата пивоварна до най-малката, посочват от СПБ.
Според анализите на Europe Economics пивоварната индустрия в България през 2022 г. е генерирала с 13% по-висока добавена стойност спрямо 2020 г., достигайки 235 млн. евро. От тях 86 млн. евро са от пивоварните компании, 68 млн. евро – от веригата на доставките, 38 млн. евро – от търговията през магазините и 43 млн. евро – от туризъм и ресторантьорство.
През 2022 г. приходите за бюджета от производството и продажбите на бира в страната са 176 млн. евро, в които значителен дял имат платените от пивоварните компании акцизи – 22%. С най-голям дял от 41% са ДДС постъпленията от продажбите на бира през магазинната мрежа и 17% от продажбите през заведенията.
Статистиката показва, че през 2022 г. данъчните приходи от бирената индустрия общо във всички страни – членки на ЕС, надхвърлят 40 млрд. евро. Този впечатляващ фискален принос включва 7 млрд. евро от акцизи и 12,5 млрд. евро от ДДС върху бирата, консумирана в заведенията. Допълнителни 14 млрд. евро идват от други корпоративни данъци и осигуровки, най-вече от заетите в обектите на ХоРеКа 1,5 млн. души.
Въпреки икономическия натиск от нарастващите производствени разходи, които заради кризите през последните години са се увеличили с 25% спрямо 2019 г., бирената индустрия продължава да въвежда иновации, да разширява избора на марки, стилове и вкусове. Сегментът на безалкохолните бири силно се разраства заради все по-голямото внимание на потребителите към здравословния начин на живот. Предлагането на нискоалкохолно и безалкохолно пиво перфектно се съчетава с активните образователни кампании и ангажименти на бирената индустрия за отговорна консумация, прозрачна и точна информация към консуматорите.
Докладът на Europe Econimics отбелязва и мащабния принос на европейските пивоварни за екологосъобразно производство, устойчивост, въвеждане на практиките на кръговата икономика. Тези подходи се определят и като силни двигатели за бъдещите иновации и конкурентоспособност на индустрията. Ето защо стимулирането на растежа на пивоварния сектор с позитивна и подкрепяща регулаторна среда ще има определяща роля за неговото развитие и добавена стойност към местните общности и европейската икономика, коментират от СПБ.
Източник: СПБКлючови думи: СПБ пивоварна индустрия
Област: Бизнес
Пивоварите посрещат професионалния си празник с успешни проекти и 35 млн. лева инвестиции
Европейските пивовари представиха 140 иновативни решения за устойчиво развитие на бранша
СПБ обяви завръщането на инициативата Зелена бирена академия
Съюзът на пивоварите в България представи резултатите на бранша за 2023 г.
ProLeiT лансира усъвършенствана версия на ключовата си платформа за управление на пивоварни brewmaxx
АБОНИРАЙТЕ СЕ за единствения у нас тематичен бюлетин
НОВИНИТЕ ОТ БЪЛГАРСКАТА ИНДИСТРИЯ
на специализирания портал IndustryINFO.BG.
БЕЗПЛАТНО, професионално, всeки ден на вашия мейл!
10.02.2025 | Световният пазар на зарядни кабели за електромобили расте с над 40% на година
10.02.2025 | REHVA напомня за ролята на ОВК системите за пожарната безопасност
07.02.2025 | Една трета от компаниите по света планират да похарчат 25 млн. щатски долара за изкуствен интелект през 2025 г.
06.02.2025 | Брюксел подготвя план за действие за бъдещето на европейската автомобилна индустрия
05.02.2025 | Първата екологична продуктова декларация, изготвена от ЦИЕС, вече е публикувана в EPD Hub
10.02.2025 | Световният пазар на зарядни кабели за електромобили расте с над 40% на година
10.02.2025 | REHVA напомня за ролята на ОВК системите за пожарната безопасност
07.02.2025 | Една трета от компаниите по света планират да похарчат 25 млн. щатски долара за изкуствен интелект през 2025 г.
06.02.2025 | Брюксел подготвя план за действие за бъдещето на европейската автомобилна индустрия
05.02.2025 | Първата екологична продуктова декларация, изготвена от ЦИЕС, вече е публикувана в EPD Hub
Действителни собственици на настоящото издание са Теодора Стоянова Иванова и Любен Георгиев Георгиев
ПОЛИТИКА ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ И ЗАЩИТА НА ЛИЧНИТЕ ДАННИ
Условия за ползване
Изисквания и условия за реклама
Карта на сайта
© Copyright 2010 - 2025 ТИ ЕЛ ЕЛ МЕДИА ООД. Всички права запазени.