ПОСЕТЕТЕ ОЩЕ СПЕЦИАЛИЗИРАНИ ПОРТАЛИ ОТ ГРУПАТА
10.02.2025 | Световният пазар на зарядни кабели за електромобили расте с над 40% на година
10.02.2025 | Международен консорциум създаде първата в света дреха, изработена само от рециклирани текстилни отпадъци
10.02.2025 | Българо-гръцки бизнес форум с B2B срещи предстои в София
10.02.2025 | REHVA напомня за ролята на ОВК системите за пожарната безопасност
07.02.2025 | Над 3000 изложители от 61 държави показват новостите в производството на пластмаси на K 2025
Въпреки ескалиращата климатична криза и фактът, че 2023 г. бе най-горещата година в историята, напредъкът на фирмите по пътя към декарбонзиацията се забавя. Според ново проучване на Boston Consulting Group (BCG) и CO2 AI през последната година компаниите са постигнали минимален напредък по въпросите, свързани с климата.
Докладът се базира на проучване, проведено сред 1864 изпълнителни директори на компании с поне 1000 служители и годишни приходи от 100 млн. до над 20 млрд. щатски долара от 16 промишлени сектора в 26 държави.
По думите на Хубертус Майнеке, глобален лидер Климат и устойчивост в BCG и съавтор на доклада, тазгодишното издание на проучването подчертава сериозните плюсове, които декарбонизацията носи на някои компании, включително финансови печалби, подобряване на репутацията и на оперативната ефективност.
Според Дияна Димитрова, управляващ партньор, директор в BCG и съавтор на доклада, твърде малко компании се възползват от възможността да извлекат финансовите печалби от декарбонизацията. "Усъвършенствайки важни основополагащи действия като измерване, докладване, задаване на цели и предприемане на стъпки за постигане на устойчивост, тези компании могат да станат по-ефективни, по-печеливши и да покажат по-силна решимост за постигане на едно по-зелено бъдеще."
Сред близо 2000-те компании, обхванати от проучването през 2024 г., едва 9% са предоставили всеобхватен доклад за емисиите от обсег 1, 2 и 3. Само 16% са определили цели за емисиите от всеки от трите обсега и едва 11% са постигнали отговарящо на амбициите им редуциране на емисиите. Всички тези показатели са по-ниски спрямо споделените от компаниите през 2023 г.
Компаниите в Бразилия, Индия и Китай водят по отношение на всеобхватното обявяване на емисиите, поставянето на цели и постигането на намаление на емисиите в съответствие с определените от тях цели.
Въпреки че като цяло прогресът изглежда по-малък, 25% от бизнесите, обхванати от проучването, посочват, че годишните ползи от декарбонизацията възлизат на над 7% от приходите им при средни нетни ползи от 200 млн. щатски долара на година. Един от водещите източници на тези ползи е намаляването на оперативните разходи, което често се дължи на инициативи, фокусирани върху ефективността, намаляването на отпадъците, рационализацията на материалите или размерите и използването на възобновяема енергия.
Основополагащите действия са първите стъпки в декарбонизацията на една компания и оптимизирането им води до отлични резултати по отношение на декарбонизацията и генерирането на значителна стойност:
Отвъд основополагащите стъпки, компаниите могат да увеличат степента на намаляване на емисиите и потенциалните ползи чрез допълнителни действия. Според доклада на BCG това включва:
"За компаниите прозорецът за увеличаване на амбициите и предприемане на решителни действия за ограничаване на глобалното затопляне до 1,5°C бързо се затваря, но изкуственият интелект има потенциала да промени всичко, помагайки на бизнесите да намалят емисиите и да направят значими крачки към ограничаването на климатичните промени", коментира Шарлот Дего, главен изпълнителен директор и основател на CO2 AI и съавтор на доклада. "Докладът ни показва необходимостта компаниите да удвоят използването на изкуствен интелект по отговорен начин, за да се уверят, че могат да постигнат своите климатични и бизнес цели."
Ключови думи: BCG декарбонизация климатични промени изкуствен интелект
Област: Бизнес
Една трета от компаниите по света планират да похарчат 25 млн. щатски долара за изкуствен интелект през 2025 г.
Институт GATE се включва в нов европейски проект в сферата на изкуствения интелект
Над 500 изложители от повече от 30 държави са заявили участие в automatica 2025
Вече са в сила първите правила по Законодателния акт за изкуствения интелект
Светът навлиза в нова ера на дигитализация, в която изкуственият интелект носи безпрецедентна автономност за бизнеса
АБОНИРАЙТЕ СЕ за единствения у нас тематичен бюлетин
НОВИНИТЕ ОТ БЪЛГАРСКАТА ИНДИСТРИЯ
на специализирания портал IndustryINFO.BG.
БЕЗПЛАТНО, професионално, всeки ден на вашия мейл!
06.02.2025 | Брюксел подготвя план за действие за бъдещето на европейската автомобилна индустрия
05.02.2025 | Първата екологична продуктова декларация, изготвена от ЦИЕС, вече е публикувана в EPD Hub
05.02.2025 | Българската електроиндустрия отчита добри резултати, но и сериозни проблеми през 2024 г.
05.02.2025 | Програмата на ЕС "Еразъм за млади предприемачи" се разширява с четири нови пазара
05.02.2025 | Кои тенденции ще определят развитието на автомобилния сектор в САЩ и Европа през 2025 г.
06.02.2025 | Брюксел подготвя план за действие за бъдещето на европейската автомобилна индустрия
05.02.2025 | Първата екологична продуктова декларация, изготвена от ЦИЕС, вече е публикувана в EPD Hub
05.02.2025 | Българската електроиндустрия отчита добри резултати, но и сериозни проблеми през 2024 г.
05.02.2025 | Програмата на ЕС "Еразъм за млади предприемачи" се разширява с четири нови пазара
05.02.2025 | Кои тенденции ще определят развитието на автомобилния сектор в САЩ и Европа през 2025 г.
Действителни собственици на настоящото издание са Теодора Стоянова Иванова и Любен Георгиев Георгиев
ПОЛИТИКА ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ И ЗАЩИТА НА ЛИЧНИТЕ ДАННИ
Условия за ползване
Изисквания и условия за реклама
Карта на сайта
© Copyright 2010 - 2025 ТИ ЕЛ ЕЛ МЕДИА ООД. Всички права запазени.