Industry Info  

Напредъкът на големите компании по пътя към декарбонизацията се забавя

01.10.2024   |   Начало»Бизнес
Редактор
Мира Станкова
Мира Станкова
Мира Станкова Редактор
Мира Станкова

Въпреки ескалиращата климатична криза и фактът, че 2023 г. бе най-горещата година в историята, напредъкът на фирмите по пътя към декарбонзиацията се забавя. Според ново проучване на Boston Consulting Group (BCG) и CO2 AI през последната година компаниите са постигнали минимален напредък по въпросите, свързани с климата.
 
Докладът се базира на проучване, проведено сред 1864 изпълнителни директори на компании с поне 1000 служители и годишни приходи от 100 млн. до над 20 млрд. щатски долара от 16 промишлени сектора в 26 държави.
 
По думите на Хубертус Майнеке, глобален лидер Климат и устойчивост в BCG и съавтор на доклада, тазгодишното издание на проучването подчертава сериозните плюсове, които декарбонизацията носи на някои компании, включително финансови печалби, подобряване на репутацията и на оперативната ефективност.


Твърде малко компании се възползват от възможността да извлекат финансови ползи

Според Дияна Димитрова, управляващ партньор, директор в BCG и съавтор на доклада, твърде малко компании се възползват от възможността да извлекат финансовите печалби от декарбонизацията. "Усъвършенствайки важни основополагащи действия като измерване, докладване, задаване на цели и предприемане на стъпки за постигане на устойчивост, тези компании могат да станат по-ефективни, по-печеливши и да покажат по-силна решимост за постигане на едно по-зелено бъдеще."
 
Сред близо 2000-те компании, обхванати от проучването през 2024 г., едва 9% са предоставили всеобхватен доклад за емисиите от обсег 1, 2 и 3. Само 16% са определили цели за емисиите от всеки от трите обсега и едва 11% са постигнали отговарящо на амбициите им редуциране на емисиите. Всички тези показатели са по-ниски спрямо споделените от компаниите през 2023 г.
 
Компаниите в Бразилия, Индия и Китай водят по отношение на всеобхватното обявяване на емисиите, поставянето на цели и постигането на намаление на емисиите в съответствие с определените от тях цели.
 
Въпреки че като цяло прогресът изглежда по-малък, 25% от бизнесите, обхванати от проучването, посочват, че годишните ползи от декарбонизацията възлизат на над 7% от приходите им при средни нетни ползи от 200 млн. щатски долара на година. Един от водещите източници на тези ползи е намаляването на оперативните разходи, което често се дължи на инициативи, фокусирани върху ефективността, намаляването на отпадъците, рационализацията на материалите или размерите и използването на възобновяема енергия.

Първите стъпки в декарбонизацията

Основополагащите действия са първите стъпки в декарбонизацията на една компания и оптимизирането им води до отлични резултати по отношение на декарбонизацията и генерирането на значителна стойност:

  • Измерване – компаниите, които измерват емисиите от всеки един обсег, е 1,6 пъти по-вероятно да постигнат значителни ползи от декарбонизацията;
  • Доклади – компаниите, които изготвят доклади за емисиите от всеки обсег, е 1,5 пъти по-вероятно да постигнат значителни ползи от декарбонизацията;
  • Определяне на цели – компаниите, определящи валидирани цели за всеки обсег, е 1,9 пъти по-вероятно да постигнат значителни ползи от декарбонизацията.

Допълнителни стъпки

Отвъд основополагащите стъпки, компаниите могат да увеличат степента на намаляване на емисиите и потенциалните ползи чрез допълнителни действия. Според доклада на BCG това включва:

  • Изкуствен интелект – компаниите, които използват инструменти с изкуствен интелект, за да редуцират емисиите, е 4,5 пъти по-вероятно да получат значителни ползи от декарбонизацията;
  • Емисии на ниво продукт – компаниите, които изчисляват емисиите на ниво продукт, е 4 пъти по-вероятно да получат значителни ползи от декарбонизацията;
  • Планове за климатичен преход – компаниите, които приемат план за климатичен преход, е 2,9 пъти по-вероятно получат значителни ползи от декарбонизацията и 3,3 пъти по-вероятно да редуцират емисиите в съответствие с целите за ограничаване на глобалното затопляне до 1,5°C.

 
"За компаниите прозорецът за увеличаване на амбициите и предприемане на решителни действия за ограничаване на глобалното затопляне до 1,5°C бързо се затваря, но изкуственият интелект има потенциала да промени всичко, помагайки на бизнесите да намалят емисиите и да направят значими крачки към ограничаването на климатичните промени", коментира Шарлот Дего, главен изпълнителен директор и основател на CO2 AI и съавтор на доклада. "Докладът ни показва необходимостта компаниите да удвоят използването на изкуствен интелект по отговорен начин, за да се уверят, че могат да постигнат своите климатични и бизнес цели."

     
Източник: BCG; Снимка: Dreamstime

Ключови думи: BCG   декарбонизация   климатични промени   изкуствен интелект  

Област: Бизнес  

Fanuc
ABB Bulgaria
FANUC
Подобни статии
Schneider Electric
ЦИЕС
СПМ Инструмент България ЕООД

АБОНИРАЙТЕ СЕ за единствения у нас тематичен бюлетин
НОВИНИТЕ ОТ БЪЛГАРСКАТА ИНДИСТРИЯ
на специализирания портал IndustryINFO.BG
БЕЗПЛАТНО, професионално, всeки ден на вашия мейл!


Automotive Cluster
Последно от Бизнес
IndustryInfo

Действителни собственици на настоящото издание са Теодора Стоянова Иванова и Любен Георгиев Георгиев

ПОЛИТИКА ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ И ЗАЩИТА НА ЛИЧНИТЕ ДАННИ
Условия за ползване
Изисквания и условия за реклама
Карта на сайта

© Copyright 2010 - 2025 ТИ ЕЛ ЕЛ МЕДИА ООД. Всички права запазени.

  ФИРМЕНА ПУБЛИКАЦИЯОНЛАЙН СЪБИТИЯБизнесИндустриално видеоПредстоящоОбяви за работаПроектиТехнологииОбществени поръчки/ТърговеСъбитияЕкспертноКариери
 

ОЩЕ ПОРТАЛИ ОТ ГРУПАТА

IndustryInfo.BG

ПРЕПОРЪЧВАМ МАТЕРИАЛ


 
 
момент...