Industry Info  
Industry InfoSchneider ElectricЦИЕС
Л-Клас
СПМ Инструмент България ЕООД
8 CELL
Последно от новини

14.10.2024   |   СКФ Берингс България получи сертификат за инвестиция клас А


14.10.2024   |   ОБО Беттерманн добавя екологични продуктови декларации за кабелните канали и скари


14.10.2024   |   Кои са наградените проекти в конкурса Heat Pump Awards 2024


14.10.2024   |   Бизнесът събра финансиране от близо 14 млрд. щатски долара за развитието на зарядната инфраструктура по света


14.10.2024   |   Schneider Electric представи визията си за устойчиво бъдеще на Седмицата на климата в Ню Йорк

CAD PointТЕКРАСПЕЙСКАД

Напредъкът на големите компании по пътя към декарбонизацията се забавя

01.10.2024   |   Начало»Бизнес
Редактор
Мира Станкова
Мира Станкова
Мира Станкова Редактор
Мира Станкова

Въпреки ескалиращата климатична криза и фактът, че 2023 г. бе най-горещата година в историята, напредъкът на фирмите по пътя към декарбонзиацията се забавя. Според ново проучване на Boston Consulting Group (BCG) и CO2 AI през последната година компаниите са постигнали минимален напредък по въпросите, свързани с климата.
 
Докладът се базира на проучване, проведено сред 1864 изпълнителни директори на компании с поне 1000 служители и годишни приходи от 100 млн. до над 20 млрд. щатски долара от 16 промишлени сектора в 26 държави.
 
По думите на Хубертус Майнеке, глобален лидер Климат и устойчивост в BCG и съавтор на доклада, тазгодишното издание на проучването подчертава сериозните плюсове, които декарбонизацията носи на някои компании, включително финансови печалби, подобряване на репутацията и на оперативната ефективност.


Твърде малко компании се възползват от възможността да извлекат финансови ползи

Според Дияна Димитрова, управляващ партньор, директор в BCG и съавтор на доклада, твърде малко компании се възползват от възможността да извлекат финансовите печалби от декарбонизацията. "Усъвършенствайки важни основополагащи действия като измерване, докладване, задаване на цели и предприемане на стъпки за постигане на устойчивост, тези компании могат да станат по-ефективни, по-печеливши и да покажат по-силна решимост за постигане на едно по-зелено бъдеще."
 
Сред близо 2000-те компании, обхванати от проучването през 2024 г., едва 9% са предоставили всеобхватен доклад за емисиите от обсег 1, 2 и 3. Само 16% са определили цели за емисиите от всеки от трите обсега и едва 11% са постигнали отговарящо на амбициите им редуциране на емисиите. Всички тези показатели са по-ниски спрямо споделените от компаниите през 2023 г.
 
Компаниите в Бразилия, Индия и Китай водят по отношение на всеобхватното обявяване на емисиите, поставянето на цели и постигането на намаление на емисиите в съответствие с определените от тях цели.
 
Въпреки че като цяло прогресът изглежда по-малък, 25% от бизнесите, обхванати от проучването, посочват, че годишните ползи от декарбонизацията възлизат на над 7% от приходите им при средни нетни ползи от 200 млн. щатски долара на година. Един от водещите източници на тези ползи е намаляването на оперативните разходи, което често се дължи на инициативи, фокусирани върху ефективността, намаляването на отпадъците, рационализацията на материалите или размерите и използването на възобновяема енергия.

Първите стъпки в декарбонизацията

Основополагащите действия са първите стъпки в декарбонизацията на една компания и оптимизирането им води до отлични резултати по отношение на декарбонизацията и генерирането на значителна стойност:

  • Измерване – компаниите, които измерват емисиите от всеки един обсег, е 1,6 пъти по-вероятно да постигнат значителни ползи от декарбонизацията;
  • Доклади – компаниите, които изготвят доклади за емисиите от всеки обсег, е 1,5 пъти по-вероятно да постигнат значителни ползи от декарбонизацията;
  • Определяне на цели – компаниите, определящи валидирани цели за всеки обсег, е 1,9 пъти по-вероятно да постигнат значителни ползи от декарбонизацията.

Допълнителни стъпки

Отвъд основополагащите стъпки, компаниите могат да увеличат степента на намаляване на емисиите и потенциалните ползи чрез допълнителни действия. Според доклада на BCG това включва:

  • Изкуствен интелект – компаниите, които използват инструменти с изкуствен интелект, за да редуцират емисиите, е 4,5 пъти по-вероятно да получат значителни ползи от декарбонизацията;
  • Емисии на ниво продукт – компаниите, които изчисляват емисиите на ниво продукт, е 4 пъти по-вероятно да получат значителни ползи от декарбонизацията;
  • Планове за климатичен преход – компаниите, които приемат план за климатичен преход, е 2,9 пъти по-вероятно получат значителни ползи от декарбонизацията и 3,3 пъти по-вероятно да редуцират емисиите в съответствие с целите за ограничаване на глобалното затопляне до 1,5°C.

 
"За компаниите прозорецът за увеличаване на амбициите и предприемане на решителни действия за ограничаване на глобалното затопляне до 1,5°C бързо се затваря, но изкуственият интелект има потенциала да промени всичко, помагайки на бизнесите да намалят емисиите и да направят значими крачки към ограничаването на климатичните промени", коментира Шарлот Дего, главен изпълнителен директор и основател на CO2 AI и съавтор на доклада. "Докладът ни показва необходимостта компаниите да удвоят използването на изкуствен интелект по отговорен начин, за да се уверят, че могат да постигнат своите климатични и бизнес цели."

     
Източник: BCG; Снимка: Dreamstime

Ключови думи: BCG   декарбонизация   климатични промени   изкуствен интелект  

Област: Бизнес  

Fanuc
ABB Bulgaria
FANUC
Подобни статии
Schneider Electric
ЦИЕС
Л-Клас
СПМ Инструмент България ЕООД

АБОНИРАЙТЕ СЕ за единствения у нас тематичен бюлетин
НОВИНИТЕ ОТ БЪЛГАРСКАТА ИНДИСТРИЯ
на специализирания портал IndustryINFO.BG
БЕЗПЛАТНО, професионално, всeки ден на вашия мейл!


Taiwan Trade Mission
Automotive Cluster
Последно от Бизнес

10.10.2024   |   ИАНМСП кани българските МСП да се включат в анкетно проучване по важни за бизнеса въпроси


10.10.2024   |   European Energy отчете нов рекорд в производството на възобновяема енергия през първото полугодие на 2024 г.


09.10.2024   |   Световният пазар на системи за енергийноефективно складово осветление ще продължи да расте с над 10% на година


09.10.2024   |   Биодинамичното осветление решава някои от големите предизвикателства за работещите нощна смяна


09.10.2024   |   ЦИЕС взе участие в работната среща на нотифицираните лица за строителни продукти в Дания

ABB Bulgaria
 
реклама
Taiwan Trade MissionAutomotive Cluster
8 CELL
Последно от Бизнес

10.10.2024   |   ИАНМСП кани българските МСП да се включат в анкетно проучване по важни за бизнеса въпроси


10.10.2024   |   European Energy отчете нов рекорд в производството на възобновяема енергия през първото полугодие на 2024 г.


09.10.2024   |   Световният пазар на системи за енергийноефективно складово осветление ще продължи да расте с над 10% на година


09.10.2024   |   Биодинамичното осветление решава някои от големите предизвикателства за работещите нощна смяна


09.10.2024   |   ЦИЕС взе участие в работната среща на нотифицираните лица за строителни продукти в Дания

IndustryInfo

Действителни собственици на настоящото издание са Теодора Стоянова Иванова и Любен Георгиев Георгиев

ПОЛИТИКА ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ И ЗАЩИТА НА ЛИЧНИТЕ ДАННИ
Условия за ползване
Изисквания и условия за реклама
Карта на сайта

© Copyright 2010 - 2024 ТИ ЕЛ ЕЛ МЕДИА ООД. Всички права запазени.

  ФИРМЕНА ПУБЛИКАЦИЯОНЛАЙН СЪБИТИЯБизнесИндустриално видеоПредстоящоОбяви за работаПроектиТехнологииОбществени поръчки/ТърговеСъбитияЕкспертноКариери
 

ОЩЕ ПОРТАЛИ ОТ ГРУПАТА

IndustryInfo.BG

ПРЕПОРЪЧВАМ МАТЕРИАЛ


 
 
момент...