ПОСЕТЕТЕ ОЩЕ СПЕЦИАЛИЗИРАНИ ПОРТАЛИ ОТ ГРУПАТА
14.10.2024 | СКФ Берингс България получи сертификат за инвестиция клас А
14.10.2024 | ОБО Беттерманн добавя екологични продуктови декларации за кабелните канали и скари
14.10.2024 | Кои са наградените проекти в конкурса Heat Pump Awards 2024
14.10.2024 | Бизнесът събра финансиране от близо 14 млрд. щатски долара за развитието на зарядната инфраструктура по света
14.10.2024 | Schneider Electric представи визията си за устойчиво бъдеще на Седмицата на климата в Ню Йорк
Въпреки ескалиращата климатична криза и фактът, че 2023 г. бе най-горещата година в историята, напредъкът на фирмите по пътя към декарбонзиацията се забавя. Според ново проучване на Boston Consulting Group (BCG) и CO2 AI през последната година компаниите са постигнали минимален напредък по въпросите, свързани с климата.
Докладът се базира на проучване, проведено сред 1864 изпълнителни директори на компании с поне 1000 служители и годишни приходи от 100 млн. до над 20 млрд. щатски долара от 16 промишлени сектора в 26 държави.
По думите на Хубертус Майнеке, глобален лидер Климат и устойчивост в BCG и съавтор на доклада, тазгодишното издание на проучването подчертава сериозните плюсове, които декарбонизацията носи на някои компании, включително финансови печалби, подобряване на репутацията и на оперативната ефективност.
Според Дияна Димитрова, управляващ партньор, директор в BCG и съавтор на доклада, твърде малко компании се възползват от възможността да извлекат финансовите печалби от декарбонизацията. "Усъвършенствайки важни основополагащи действия като измерване, докладване, задаване на цели и предприемане на стъпки за постигане на устойчивост, тези компании могат да станат по-ефективни, по-печеливши и да покажат по-силна решимост за постигане на едно по-зелено бъдеще."
Сред близо 2000-те компании, обхванати от проучването през 2024 г., едва 9% са предоставили всеобхватен доклад за емисиите от обсег 1, 2 и 3. Само 16% са определили цели за емисиите от всеки от трите обсега и едва 11% са постигнали отговарящо на амбициите им редуциране на емисиите. Всички тези показатели са по-ниски спрямо споделените от компаниите през 2023 г.
Компаниите в Бразилия, Индия и Китай водят по отношение на всеобхватното обявяване на емисиите, поставянето на цели и постигането на намаление на емисиите в съответствие с определените от тях цели.
Въпреки че като цяло прогресът изглежда по-малък, 25% от бизнесите, обхванати от проучването, посочват, че годишните ползи от декарбонизацията възлизат на над 7% от приходите им при средни нетни ползи от 200 млн. щатски долара на година. Един от водещите източници на тези ползи е намаляването на оперативните разходи, което често се дължи на инициативи, фокусирани върху ефективността, намаляването на отпадъците, рационализацията на материалите или размерите и използването на възобновяема енергия.
Основополагащите действия са първите стъпки в декарбонизацията на една компания и оптимизирането им води до отлични резултати по отношение на декарбонизацията и генерирането на значителна стойност:
Отвъд основополагащите стъпки, компаниите могат да увеличат степента на намаляване на емисиите и потенциалните ползи чрез допълнителни действия. Според доклада на BCG това включва:
"За компаниите прозорецът за увеличаване на амбициите и предприемане на решителни действия за ограничаване на глобалното затопляне до 1,5°C бързо се затваря, но изкуственият интелект има потенциала да промени всичко, помагайки на бизнесите да намалят емисиите и да направят значими крачки към ограничаването на климатичните промени", коментира Шарлот Дего, главен изпълнителен директор и основател на CO2 AI и съавтор на доклада. "Докладът ни показва необходимостта компаниите да удвоят използването на изкуствен интелект по отговорен начин, за да се уверят, че могат да постигнат своите климатични и бизнес цели."
Ключови думи: BCG декарбонизация климатични промени изкуствен интелект
Област: Бизнес
Schneider Electric представи визията си за устойчиво бъдеще на Седмицата на климата в Ню Йорк
Бъдещето на енергийните технологии в индустрията – все по-устойчиво и дигитализирано
EEN кани български МСП и клъстери да се включват в бизнес мисия в Япония
Близо 40% от европейските купувачи от висок клас обмислят покупката на електромобил през следващите 12 месеца
Уебинар на A3 дава насоки за по-успешна интелигентна трансформация
АБОНИРАЙТЕ СЕ за единствения у нас тематичен бюлетин
НОВИНИТЕ ОТ БЪЛГАРСКАТА ИНДИСТРИЯ
на специализирания портал IndustryINFO.BG.
БЕЗПЛАТНО, професионално, всeки ден на вашия мейл!
10.10.2024 | ИАНМСП кани българските МСП да се включат в анкетно проучване по важни за бизнеса въпроси
10.10.2024 | European Energy отчете нов рекорд в производството на възобновяема енергия през първото полугодие на 2024 г.
09.10.2024 | Световният пазар на системи за енергийноефективно складово осветление ще продължи да расте с над 10% на година
09.10.2024 | Биодинамичното осветление решава някои от големите предизвикателства за работещите нощна смяна
09.10.2024 | ЦИЕС взе участие в работната среща на нотифицираните лица за строителни продукти в Дания
10.10.2024 | ИАНМСП кани българските МСП да се включат в анкетно проучване по важни за бизнеса въпроси
10.10.2024 | European Energy отчете нов рекорд в производството на възобновяема енергия през първото полугодие на 2024 г.
09.10.2024 | Световният пазар на системи за енергийноефективно складово осветление ще продължи да расте с над 10% на година
09.10.2024 | Биодинамичното осветление решава някои от големите предизвикателства за работещите нощна смяна
09.10.2024 | ЦИЕС взе участие в работната среща на нотифицираните лица за строителни продукти в Дания
Действителни собственици на настоящото издание са Теодора Стоянова Иванова и Любен Георгиев Георгиев
ПОЛИТИКА ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ И ЗАЩИТА НА ЛИЧНИТЕ ДАННИ
Условия за ползване
Изисквания и условия за реклама
Карта на сайта
© Copyright 2010 - 2024 ТИ ЕЛ ЕЛ МЕДИА ООД. Всички права запазени.