ПОСЕТЕТЕ ОЩЕ СПЕЦИАЛИЗИРАНИ ПОРТАЛИ ОТ ГРУПАТА
09.09.2024 | Спейскад представя високотехнологични решения за проектиране и производство на MachTech&InnoTech 2024
05.09.2024 | Представят възможностите за участие в десетата тръжна процедура на ЕКА за България на събитие в София
05.09.2024 | Уебинар представя възможности за финансиране на проекти за централизирано отопление
05.09.2024 | Университетът в Маями ще използва геотермална енергия за постигане на целите за въглеродна неутралност
05.09.2024 | Производството среща иновациите на Advanced Engineering 2024
Greenpeace Централна и Източна Европа анализира 990 маршрута между 45 големи европейски града и установи, че едва 114 от тях (12%) се обслужват от директни жп линии. Други 305 маршрута (31%) предлагат възможност за установяване на директна жп връзка, но това така и не се случва.
Според изчисленията на природозащитната организация пускането на директни дневни или нощни влакове с максимално времетраене на пътуването от 18 часа по тези 305 понастоящем необслужвани маршрута би било сравнително лесно и би утроило броя на директните жп връзки между големите европейски градове.
Анализът също така показва, че директните полети между въпросните градовете са почти шест пъти повече от директните влакове. 69% от общо 990 маршрута се обслужват от директни полети, което показва, че транспортната инфраструктура на Европа все още насърчава хората да летят, вместо да пътуват с влак въпреки в пъти по-вредното въздействие на самолетния транспорт върху околната среда, отбелязват от Greenpeace.
"От години Европа разстила червения килим за вредящия на климата въздушен транспорт, заливайки го с данъчни почивки, докато влаковата и жп инфраструктура изчезват. Днес се сблъскваме с големи дупки в жп мрежата и значителен неизползван потенциал за директни влакове, главно заради неправилно приоритетно насочените разходи в сферата на мобилността", коментира Хервиг Шустер, транспортен активист в Greenpeace за Централна и Източна Европа. Според него е време европейските правителства и Европейският съюз да коригират този исторически дисбаланс, като подобрят свързаността и комфорта на влаковете и спрат несправедливите стимули за авиационната индустрия. "Европейците заслужават достъп до чист, ефективен, удобен и достъпен обществен транспорт, който е добър и за тях, и за планетата."
Нито един от включените в анализа на Greenpeace ЦИЕ градове не използва изцяло потенциала на директните влакове. Дори Виена – градът с най-много директни жп връзки (17), директните влакове обслужват само 59% от възможните маршрути. На базата на линиите и разписанията е налице възможност за установяването на още 12 директни жп връзки до и от Виена.
След Виена, най-добре свързаните с директни жп връзки градове са Мюнхен – 15 връзки с потенциал за още 14, Берлин – 14 с потенциал за още 14, Цюрих – 13 с потенциал за още 15, и Париж – 13 с потенциал за още 16.
Шестте най-слабо свързани посредством директни влакове града са Атина, Лисабон, Прищина, Сараево, Скопие и Талин. Нито един от тях няма директна жп връзка до някой от големите европейски градове, включени в анализа на Greenpeace ЦИЕ.
Според Greenpeace ЦИЕ в Европа от години се наблюдава политически отпор срещу увеличаването на директните жп линии и улесняването на прехода от въздушен и автомобилен към по-екологичния жп транспорт. Въпреки че Европейската комисия обяви 15 нови трансгранични проекта за ЕС през декември 2021 г. в новата си жп стратегия, броят им бе редуциран до едва 10 през 2023 г., като все още нито един не е реализиран, отбелязват от организацията.
Общият брой на трансграничните пътнически нощни влакове в Европа е намалял от 1257 на седмица през 2021 г. на 445 през 2019 г. Greenpeace призовава ЕС и националните правителства да подкрепят развитието на директните жп връзки чрез инвестиции в инфраструктура, по-добро взаимодействие между жп компаниите и пускане на директни влакове, където те все още не са икономически изгодни.
Проучването на Greenpeace ЦИЕ обхваща 45 града в Европа, включително Амстердам, Атина, Барселона, Белград, Берлин, Бирмингам, Братислава, Брюксел, Букурещ, Будапеща, Кишинев, Кьолн, Копенхаген, Единбург, Хамбург, Истанбул, Киев, Лисабон, Любляна, Лондон, Люксембург, Лион, Мадрид, Марсилия, Милано, Мюнхен, Неапол, Осло, Париж, Подгорица, Прага, Прищина, Рига, Рим, Сараево, Скопие, София, Стокхолм, Талин, Валенсия, Виена, Вилнюс, Варшава, Загреб и Цюрих.
Ключови думи: Greenpeace жп транспорт
Област: Бизнес
Eurostar ще започне да зарежда влаковете си със 100% възобновяема енергия до 2030 г.
Успешно приключиха тестовете на демонстрационен водороден влак във втора страна в ЕС
Северна Македония осигури 560 млн. евро за жп линията до България, част от Коридор 8
Alstom инвестира 50 млн. евро в модерно депо за поддръжка на електрически влакове в Букурещ
Полски стартъп тества първия магнитен влак в света, използващ традиционна жп инфраструктура
АБОНИРАЙТЕ СЕ за единствения у нас тематичен бюлетин
НОВИНИТЕ ОТ БЪЛГАРСКАТА ИНДИСТРИЯ
на специализирания портал IndustryINFO.BG.
БЕЗПЛАТНО, професионално, всeки ден на вашия мейл!
04.09.2024 | Германските машиностроители се насочват към Малайзия като алтернатива на китайския пазар
04.09.2024 | ЕнергоСервиз изпрати поздравителен адрес по повод 50 години от откриването на АЕЦ Козлодуй
04.09.2024 | URACA разработи високонапорни помпи с нулеви емисии
03.09.2024 | Ивелина Николова е първият гост в новата рубрика на БАСЕЛ
03.09.2024 | Murata представи авангардно решение за справяне с антенните смущения в смартфони и носима електроника
04.09.2024 | Германските машиностроители се насочват към Малайзия като алтернатива на китайския пазар
04.09.2024 | ЕнергоСервиз изпрати поздравителен адрес по повод 50 години от откриването на АЕЦ Козлодуй
04.09.2024 | URACA разработи високонапорни помпи с нулеви емисии
03.09.2024 | Ивелина Николова е първият гост в новата рубрика на БАСЕЛ
03.09.2024 | Murata представи авангардно решение за справяне с антенните смущения в смартфони и носима електроника
Действителни собственици на настоящото издание са Теодора Стоянова Иванова и Любен Георгиев Георгиев
ПОЛИТИКА ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ И ЗАЩИТА НА ЛИЧНИТЕ ДАННИ
Условия за ползване
Изисквания и условия за реклама
Карта на сайта
© Copyright 2010 - 2024 ТИ ЕЛ ЕЛ МЕДИА ООД. Всички права запазени.