Industry Info  
Industry InfoSchneider ElectricФилкаб
СПМ Инструмент България ЕООД
Последно от новини

14.01.2025   |   Изцяло подменят осветлението на Аспаруховия мост във Варна


14.01.2025   |   Може ли AI да се превърне в трамплин за производството в развиващите се европейски икономики


14.01.2025   |   Търсенето на SCADA системи продължава да расте, но киберсигурността остава предизвикателство


14.01.2025   |   Френска фирма търси подизпълнители за производство на месингови детайли чрез горещо формоване


14.01.2025   |   МТС набира проекти за изграждане на цифрови мрежи за отдалечени и слабо населени райони

CAD PointСПЕЙСКАД

Пивоварите посрещат професионалния си празник с успешни проекти и 35 млн. лева инвестиции

19.07.2024   |   Начало»Бизнес
Редактор
Мира Станкова
Мира Станкова
Мира Станкова Редактор
Мира Станкова

Устойчиви инвестиции, ръст в производството на бира, продължаващи иновации и успешни социални инициативи отчитат от Съюза на пивоварите в България (СПБ) в навечерието на професионалния си празник – Илинден. Денят на българските пивовари, който се отбелязва на 20 юли, неслучайно е през лятото, когато ежедневно се произвеждат 3,4 млн. бутилки бира от половин литър. През четирите най-топли месеца на годината се генерират и 45% от годишните продажби и постъпления от бира, а средно на ден се продават по 3,6 млн. халби пиво.

По данни на СПБ през 2023 г. производството на бира у нас бележи ръст от 4% спрямо 2022 г. Същата тенденция е валидна и за първите шест месеца на тази година в сравнение с предходната. За последните 18 месеца българските пивовари са добавили в асортимента си 15 нови бири, включително и производството на 4 световни премиални марки. Като най-важно продуктово нововъведение в сектора продължава да се развива сегментът на безалкохолните и нискоалкохолни видове (стилове) бира и миксове. Все по-богатото портфолио от безалкохолно пиво е свързано и с политиките на бранша за намаляване на злоупотребата с алкохол.

"По-голямата консумация на безалкохолни бири е глобален тренд, който е все по-силен и дори се очертава като водещ в някои страни. Тази нова вълна се дължи най-вече на предпочитанията на младите и на активните хора, за които балансираният и здравословен начин на живот е приоритет", коментира Ивана Радомирова, изпълнителен директор на СПБ. Тя допълни, че през миналата година в България консумацията на безалкохолно пиво е надхвърлила 6,5 млн. литра. Според проучване на Международния репутационен институт 70% от българите пият безалкохолна бира. От тях 60% са редовни почитатели на пивото, които консумират пенливата напитка поне веднъж седмично.

Инвестиции в зелената трансформация

Важни новости има и в инвестиционните проекти в бранша, в които през първото шестмесечие на тази година вече са вложени 35 млн. лв. Иновациите са насочени към изграждане на съоръжения от така наречената зелена трансформация, включващи пречиствателни станции, инсталации за биоанаеробно третиране на производствените води, пълна реновация и разширяване на фабрика за малц, въвеждане на решения за намаляване на енергоемкостта и въглеродните емисии.

100% от използваните в индустрията опаковки са рециклируеми. "Зелената вълна в пивоварния бранш става все по-мощна и силно съсредоточена върху ресурсите, рециклируемостта и многократната употреба на опаковките", пояснява Радомирова. Фокусът на усилията в това отношение продължава да е работата по въвеждането на депозитната система за кенове, стъклени и пластмасови бутилки от бира, сайдер, безалкохолни напитки и води до 3 л. Основна цел е, когато системата проработи, замърсяването на околната среда да се намали чрез разделното събиране на опаковките и тяхното многократно използване.

Екоинициативите на бирения бранш са в пълен синхрон и с нагласите на потребителите. Според проучването на Международния репутационен институт 2/3 от консумиращите пиво у нас са готови да платят повече за бира, която е произведена от компания, която се грижи за природата. Именно кампанията за многократна употреба на стъклени бутилки "Върни ме", точно преди професионалния си празник, СПБ спечели първо място в категория "Зелена трансформация" в бизнес конкурса на b2b медия.

За избора на клиентите все повече става определящо и дали производителите на пиво са отговорни в цялостното си поведение и дали приносът им е важен за благосъстоянието не само за съответните регионални общности, но и в национален план. Една от водещите каузи на СПБ като браншова организация през последните 3 години е разширяването на устойчивите проекти за социално и екологично управление и отговорност.

     
Източник: СПБ

Ключови думи: СПБ   пивоварна индустрия   зелена трансформация  

Област: Бизнес  

Fanuc
ABB Bulgaria
FANUC
Подобни статии
Schneider Electric
ЦИЕС
СПМ Инструмент България ЕООД

АБОНИРАЙТЕ СЕ за единствения у нас тематичен бюлетин
НОВИНИТЕ ОТ БЪЛГАРСКАТА ИНДИСТРИЯ
на специализирания портал IndustryINFO.BG
БЕЗПЛАТНО, професионално, всeки ден на вашия мейл!


Automotive Cluster
Последно от Бизнес

14.01.2025   |   u-blox представи нов миниатюрен GNSS чип със свръхниско енергопотребление


14.01.2025   |   Quectel обяви нови ултрашироколентови 5G антени с улеснена интеграция


14.01.2025   |   Защо европейски гиганти в микроелектрониката залагат на стратегията "Произведено в Китай"


13.01.2025   |   ИАНМСП кани български МСП да се включат в национален щанд на Хановерски панаир 2025


13.01.2025   |   Полезният живот на батериите за електромобили реално е доста по-дълъг от обявения от производителите

ABB Bulgaria
 
реклама
Automotive Cluster
Последно от Бизнес

14.01.2025   |   u-blox представи нов миниатюрен GNSS чип със свръхниско енергопотребление


14.01.2025   |   Quectel обяви нови ултрашироколентови 5G антени с улеснена интеграция


14.01.2025   |   Защо европейски гиганти в микроелектрониката залагат на стратегията "Произведено в Китай"


13.01.2025   |   ИАНМСП кани български МСП да се включат в национален щанд на Хановерски панаир 2025


13.01.2025   |   Полезният живот на батериите за електромобили реално е доста по-дълъг от обявения от производителите

IndustryInfo

Действителни собственици на настоящото издание са Теодора Стоянова Иванова и Любен Георгиев Георгиев

ПОЛИТИКА ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ И ЗАЩИТА НА ЛИЧНИТЕ ДАННИ
Условия за ползване
Изисквания и условия за реклама
Карта на сайта

© Copyright 2010 - 2025 ТИ ЕЛ ЕЛ МЕДИА ООД. Всички права запазени.

  ФИРМЕНА ПУБЛИКАЦИЯОНЛАЙН СЪБИТИЯБизнесИндустриално видеоПредстоящоОбяви за работаПроектиТехнологииОбществени поръчки/ТърговеСъбитияЕкспертноКариери
 

ОЩЕ ПОРТАЛИ ОТ ГРУПАТА

IndustryInfo.BG

ПРЕПОРЪЧВАМ МАТЕРИАЛ


 
 
момент...