ПОСЕТЕТЕ ОЩЕ СПЕЦИАЛИЗИРАНИ ПОРТАЛИ ОТ ГРУПАТА
14.01.2025 | Изцяло подменят осветлението на Аспаруховия мост във Варна
14.01.2025 | Може ли AI да се превърне в трамплин за производството в развиващите се европейски икономики
14.01.2025 | Търсенето на SCADA системи продължава да расте, но киберсигурността остава предизвикателство
14.01.2025 | Френска фирма търси подизпълнители за производство на месингови детайли чрез горещо формоване
14.01.2025 | МТС набира проекти за изграждане на цифрови мрежи за отдалечени и слабо населени райони
Устойчиви инвестиции, ръст в производството на бира, продължаващи иновации и успешни социални инициативи отчитат от Съюза на пивоварите в България (СПБ) в навечерието на професионалния си празник – Илинден. Денят на българските пивовари, който се отбелязва на 20 юли, неслучайно е през лятото, когато ежедневно се произвеждат 3,4 млн. бутилки бира от половин литър. През четирите най-топли месеца на годината се генерират и 45% от годишните продажби и постъпления от бира, а средно на ден се продават по 3,6 млн. халби пиво.
По данни на СПБ през 2023 г. производството на бира у нас бележи ръст от 4% спрямо 2022 г. Същата тенденция е валидна и за първите шест месеца на тази година в сравнение с предходната. За последните 18 месеца българските пивовари са добавили в асортимента си 15 нови бири, включително и производството на 4 световни премиални марки. Като най-важно продуктово нововъведение в сектора продължава да се развива сегментът на безалкохолните и нискоалкохолни видове (стилове) бира и миксове. Все по-богатото портфолио от безалкохолно пиво е свързано и с политиките на бранша за намаляване на злоупотребата с алкохол.
"По-голямата консумация на безалкохолни бири е глобален тренд, който е все по-силен и дори се очертава като водещ в някои страни. Тази нова вълна се дължи най-вече на предпочитанията на младите и на активните хора, за които балансираният и здравословен начин на живот е приоритет", коментира Ивана Радомирова, изпълнителен директор на СПБ. Тя допълни, че през миналата година в България консумацията на безалкохолно пиво е надхвърлила 6,5 млн. литра. Според проучване на Международния репутационен институт 70% от българите пият безалкохолна бира. От тях 60% са редовни почитатели на пивото, които консумират пенливата напитка поне веднъж седмично.
Важни новости има и в инвестиционните проекти в бранша, в които през първото шестмесечие на тази година вече са вложени 35 млн. лв. Иновациите са насочени към изграждане на съоръжения от така наречената зелена трансформация, включващи пречиствателни станции, инсталации за биоанаеробно третиране на производствените води, пълна реновация и разширяване на фабрика за малц, въвеждане на решения за намаляване на енергоемкостта и въглеродните емисии.
100% от използваните в индустрията опаковки са рециклируеми. "Зелената вълна в пивоварния бранш става все по-мощна и силно съсредоточена върху ресурсите, рециклируемостта и многократната употреба на опаковките", пояснява Радомирова. Фокусът на усилията в това отношение продължава да е работата по въвеждането на депозитната система за кенове, стъклени и пластмасови бутилки от бира, сайдер, безалкохолни напитки и води до 3 л. Основна цел е, когато системата проработи, замърсяването на околната среда да се намали чрез разделното събиране на опаковките и тяхното многократно използване.
Екоинициативите на бирения бранш са в пълен синхрон и с нагласите на потребителите. Според проучването на Международния репутационен институт 2/3 от консумиращите пиво у нас са готови да платят повече за бира, която е произведена от компания, която се грижи за природата. Именно кампанията за многократна употреба на стъклени бутилки "Върни ме", точно преди професионалния си празник, СПБ спечели първо място в категория "Зелена трансформация" в бизнес конкурса на b2b медия.
За избора на клиентите все повече става определящо и дали производителите на пиво са отговорни в цялостното си поведение и дали приносът им е важен за благосъстоянието не само за съответните регионални общности, но и в национален план. Една от водещите каузи на СПБ като браншова организация през последните 3 години е разширяването на устойчивите проекти за социално и екологично управление и отговорност.
Източник: СПБКлючови думи: СПБ пивоварна индустрия зелена трансформация
Област: Бизнес
Община Стара Загора активно работи по създаване на бизнес инкубатор в региона
Нов доклад разкрива впечатляващия принос на пивоварния бранш за икономиката на ЕС и България
Европейските пивовари представиха 140 иновативни решения за устойчиво развитие на бранша
СПБ обяви завръщането на инициативата Зелена бирена академия
Съюзът на пивоварите в България представи резултатите на бранша за 2023 г.
АБОНИРАЙТЕ СЕ за единствения у нас тематичен бюлетин
НОВИНИТЕ ОТ БЪЛГАРСКАТА ИНДИСТРИЯ
на специализирания портал IndustryINFO.BG.
БЕЗПЛАТНО, професионално, всeки ден на вашия мейл!
14.01.2025 | u-blox представи нов миниатюрен GNSS чип със свръхниско енергопотребление
14.01.2025 | Quectel обяви нови ултрашироколентови 5G антени с улеснена интеграция
14.01.2025 | Защо европейски гиганти в микроелектрониката залагат на стратегията "Произведено в Китай"
13.01.2025 | ИАНМСП кани български МСП да се включат в национален щанд на Хановерски панаир 2025
13.01.2025 | Полезният живот на батериите за електромобили реално е доста по-дълъг от обявения от производителите
14.01.2025 | u-blox представи нов миниатюрен GNSS чип със свръхниско енергопотребление
14.01.2025 | Quectel обяви нови ултрашироколентови 5G антени с улеснена интеграция
14.01.2025 | Защо европейски гиганти в микроелектрониката залагат на стратегията "Произведено в Китай"
13.01.2025 | ИАНМСП кани български МСП да се включат в национален щанд на Хановерски панаир 2025
13.01.2025 | Полезният живот на батериите за електромобили реално е доста по-дълъг от обявения от производителите
Действителни собственици на настоящото издание са Теодора Стоянова Иванова и Любен Георгиев Георгиев
ПОЛИТИКА ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ И ЗАЩИТА НА ЛИЧНИТЕ ДАННИ
Условия за ползване
Изисквания и условия за реклама
Карта на сайта
© Copyright 2010 - 2025 ТИ ЕЛ ЕЛ МЕДИА ООД. Всички права запазени.