

ПОСЕТЕТЕ ОЩЕ СПЕЦИАЛИЗИРАНИ ПОРТАЛИ ОТ ГРУПАТА

10.11.2025 | Най-големият електрически ферибот в света ще се задвижва от над 5000 батерии
10.11.2025 | Световният пазар на ел. прекъсвачи ще надхвърли 28 млрд. щатски долара до 2030 г.
10.11.2025 | C&R 2025 представя иновациите в ОВК бранша в Мадрид
10.11.2025 | Lapp разширява портфолиото си от продукти за индустрията на бъдещето
10.11.2025 | Електрификацията може да пести годишно по 250 млрд. евро на Европа




Европейският проект FCH2Rail, целящ развитието на бимодален демонстрационен влак с водородни горивни клетки, постигна значителен напредък с провеждането на успешни тестове в Португалия, съобщиха партньорите по проекта. От 3 до 6 април 2024 г. водородният влак оперира по линията Миньо, правейки своя дебют като първия водороден влак в Португалия. Тестовете маркират сериозен напредък за проекта FCH2Rail, тъй като консорциумът получава разрешение да оперира демонстрационния влак във втора европейска държава след Испания.
По време на тестовете в Испания и Португалия демонстрационният влак изминава общо близо 10 000 км със захранване изцяло от водород.
Тестовете в Испания започват през май 2023 г. в участъка между Сарагоса и Канфанк и продължават през ноември по линията Торалба - Сория, а през декември 2023 г. и януари 2024 г. по линията между Сарагоса и Теруел. През март 2024 г. прототипът се движи по коридора Мадрид – Екстрамадура, където постига пробег с използване само на водородно гориво от над 800 км. През април 2024 г. влакът преминава тестовете в Португалия и получава одобрение TRL7 във втора страна в Европейския съюз, като в същото време става първият водороден влак в португалската жп мрежа.
Една от целите на тестовете на демонстрационния влак е да се провери автономността и надеждността на цялата водородна и батерийна система, наред със системата за управление на захранването. Както и в предходните фази, тестовете между Оренсе и Сантяго де Компостела преминават гладко и влакът FCH2Rail отново демонстрира потенциала си като алтернатива за по-чиста и по-устойчива жп транспортна система, посочват от едноименния консорциум.
Успехът в различните тестови кампании потвърждава и затвърждава решимостта на FCH2Rail към развитието на екологосъобразни транспортни решения. По време на тестовете консорциумът е подкрепен от компании като Stellantis, която предоставя съоръженията си в Пориньо за зареждането на влаковете по време на тестовете в Португалия и в Галисия, от Vanguardland, която съдейства за зареждането на влака, Medway, която осигурява машинисти за оперирането на влака по време на тестовете в Португалия, и Iberdrola, която доставя зелен водород за тестовете.
Консорциумът FCH2Rail обединява организации от Испания, Германия, Португалия и Белгия. Координатор на проекта е германският авиокосмически център DLR. Общият бюджет възлиза на 13 341 600 евро, като 10 млн. евро са финансиране от ЕС.
Ключови думи: FCH2Rail водородни влакове жп транспорт
Област: Технологии
За първи път жена поема управлението на германските железници
Делът на жените, заети в жп транспорта в Европа, нараства с бавни темпове
Захарни заводи намалява въглеродния си отпечатък с нов електрически локомотив
В Хърватия пуснаха в експлоатация първия електрически влак с батерийно захранване
Започна строителството на жп интермодалния терминал Волуяк
АБОНИРАЙТЕ СЕ за единствения у нас тематичен бюлетин
НОВИНИТЕ ОТ БЪЛГАРСКАТА ИНДИСТРИЯ
на специализирания портал IndustryINFO.BG.
БЕЗПЛАТНО, професионално, всeки ден на вашия мейл!
06.11.2025 | Международен проект поставя акцент върху киберсигурността при използването на AI технологии в ядрената енергетика
06.11.2025 | Създават център за върхови постижения в Казанлък
05.11.2025 | Подменят старото осветление в крайни квартали и индустриални зони в Монтана
05.11.2025 | Община Лясковец модернизира системите за улично осветление в шест населени места
03.11.2025 | Заработи най-голямата индустриална термична батерия в света
06.11.2025 | Международен проект поставя акцент върху киберсигурността при използването на AI технологии в ядрената енергетика
06.11.2025 | Създават център за върхови постижения в Казанлък
05.11.2025 | Подменят старото осветление в крайни квартали и индустриални зони в Монтана
05.11.2025 | Община Лясковец модернизира системите за улично осветление в шест населени места
03.11.2025 | Заработи най-голямата индустриална термична батерия в света
Действителни собственици на настоящото издание са Теодора Стоянова Иванова и Любен Георгиев Георгиев
ПОЛИТИКА ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ И ЗАЩИТА НА ЛИЧНИТЕ ДАННИ
Условия за ползване
Изисквания и условия за реклама
Карта на сайта
© Copyright 2010 - 2025 ТИ ЕЛ ЕЛ МЕДИА ООД. Всички права запазени.