Industry Info  
TLL Media
TLL Media

Успешно приключиха тестовете на демонстрационен водороден влак във втора страна в ЕС

09.05.2024   |   Начало»Проекти
Редактор
Мира Станкова
Мира Станкова
Мира Станкова Редактор
Мира Станкова

Европейският проект FCH2Rail, целящ развитието на бимодален демонстрационен влак с водородни горивни клетки, постигна значителен напредък с провеждането на успешни тестове в Португалия, съобщиха партньорите по проекта. От 3 до 6 април 2024 г. водородният влак оперира по линията Миньо, правейки своя дебют като първия водороден влак в Португалия. Тестовете маркират сериозен напредък за проекта FCH2Rail, тъй като консорциумът получава разрешение да оперира демонстрационния влак във втора европейска държава след Испания.
 
По време на тестовете в Испания и Португалия демонстрационният влак изминава общо близо 10 000 км със захранване изцяло от водород.
 
Тестовете в Испания започват през май 2023 г. в участъка между Сарагоса и Канфанк и продължават през ноември по линията Торалба - Сория, а през декември 2023 г. и януари 2024 г. по линията между Сарагоса и Теруел. През март 2024 г. прототипът се движи по коридора Мадрид – Екстрамадура, където постига пробег с използване само на водородно гориво от над 800 км. През април 2024 г. влакът преминава тестовете в Португалия и получава одобрение TRL7 във втора страна в Европейския съюз, като в същото време става първият водороден влак в португалската жп мрежа.

Проверка на автономността и надеждността

Една от целите на тестовете на демонстрационния влак е да се провери автономността и надеждността на цялата водородна и батерийна система, наред със системата за управление на захранването. Както и в предходните фази, тестовете между Оренсе и Сантяго де Компостела преминават гладко и влакът FCH2Rail отново демонстрира потенциала си като алтернатива за по-чиста и по-устойчива жп транспортна система, посочват от едноименния консорциум.
 
Успехът в различните тестови кампании потвърждава и затвърждава решимостта на FCH2Rail към развитието на екологосъобразни транспортни решения. По време на тестовете консорциумът е подкрепен от компании като Stellantis, която предоставя съоръженията си в Пориньо за зареждането на влаковете по време на тестовете в Португалия и в Галисия, от Vanguardland, която съдейства за зареждането на влака, Medway, която осигурява машинисти за оперирането на влака по време на тестовете в Португалия, и Iberdrola, която доставя зелен водород за тестовете.
 
Консорциумът FCH2Rail обединява организации от Испания, Германия, Португалия и Белгия. Координатор на проекта е германският авиокосмически център DLR. Общият бюджет възлиза на 13 341 600 евро, като 10 млн. евро са финансиране от ЕС.

     
Източник: FCH2Rail

Ключови думи: FCH2Rail   водородни влакове   жп транспорт  

Област: Технологии  

Fanuc
ABB Bulgaria
FANUC
Подобни статии
Schneider Electric
Филкаб
Л-Клас
СПМ Инструмент България ЕООД

АБОНИРАЙТЕ СЕ за единствения у нас тематичен бюлетин
НОВИНИТЕ ОТ БЪЛГАРСКАТА ИНДИСТРИЯ
на специализирания портал IndustryINFO.BG
БЕЗПЛАТНО, професионално, всeки ден на вашия мейл!


Automotive Cluster
Последно от Проекти
IndustryInfo

Действителни собственици на настоящото издание са Теодора Стоянова Иванова и Любен Георгиев Георгиев

ПОЛИТИКА ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ И ЗАЩИТА НА ЛИЧНИТЕ ДАННИ
Условия за ползване
Изисквания и условия за реклама
Карта на сайта

© Copyright 2010 - 2024 ТИ ЕЛ ЕЛ МЕДИА ООД. Всички права запазени.

  ФИРМЕНА ПУБЛИКАЦИЯОНЛАЙН СЪБИТИЯБизнесИндустриално видеоПредстоящоОбяви за работаПроектиТехнологииОбществени поръчки/ТърговеСъбитияЕкспертноКариери
 

ОЩЕ ПОРТАЛИ ОТ ГРУПАТА

IndustryInfo.BG

ПРЕПОРЪЧВАМ МАТЕРИАЛ


 
 
момент...