ПОСЕТЕТЕ ОЩЕ СПЕЦИАЛИЗИРАНИ ПОРТАЛИ ОТ ГРУПАТА
10.02.2025 | Световният пазар на зарядни кабели за електромобили расте с над 40% на година
10.02.2025 | Международен консорциум създаде първата в света дреха, изработена само от рециклирани текстилни отпадъци
10.02.2025 | Българо-гръцки бизнес форум с B2B срещи предстои в София
10.02.2025 | REHVA напомня за ролята на ОВК системите за пожарната безопасност
07.02.2025 | Над 3000 изложители от 61 държави показват новостите в производството на пластмаси на K 2025
Европейският център за хиперлуп (hyperloop) технологии (EHC) обяви, че е приключил изграждането на своята инфраструктура за тестване на хиперлуп технологии в Грьонинген и предстои да стартира първите тестове. Съоръжението, което включва 420-метрова хиперлуп тръба, може да се използва за тестване на всички основни хиперлуп технологии, включително смяна на линиите.
Саша Лам, директор на EHC, не крие ентусиазма си по повод откриването на структурата. Според Лам това е ключов момент за развитието на хиперлуп технологиите. Тестовата инфраструктура на EHC е проектирана да възпроизвежда реални условия, а включването на опцията за смяна на линиите е особено ценна възможност, която е много важна за реализирането на хиперлуп мрежи, посочват от EIT InnoEnergy.
Hardt Hyperloop е първата компания от сектора, която ще започне да провежда тестове в съоръжението в следващите седмици. "Съоръжението на Европейския център за хиперлуп технологии е перфектното място за нас, за да валидираме и доразвием нашите технологии. Инфраструктурата ни позволява да демонстрираме важни технологии като магнитна левитация, задвижване, стабилизиране и дори смяна на линията при скорости до 100 км/ч", сподели Маринус ван дер Мейс, съосновател и технологичен и инженерен директор на Hardt Hyperloop.
EHC е част от европейска програма за развитие на хиперлуп технологии, в която участват над 25 партньори от различни страни. Хиперлуп тръбите са изработени от стомана, добита от POSCO, в сътрудничество с Tata Steel. Сглобени са от Mercon и са монтирани от Denys. Общо над 50 компании са взели участие в изграждането на съоръжението.
Също така, EHC е част от Европейския клъстер за изследователска инфраструктура, който включва още съоръжението за тестване на хиперлуп технологии DemoTube (с дължина 120 м) на EuroTube в Швейцария.
Заради напредъка в хиперлуп технологиите се наблюдава повишен интерес към тях в световен мащаб. В Италия се провежда проучване за възможна пилотна хиперлуп линия. Индия планира да пусне пилотен проект през 2026 г. В Европа Европейската комисия предложи хиперлуп технологията да се включи в инициатива за изграждане на трансевропейска транспортна мрежа (TEN-T) с подкрепата на Европейския парламент. Целта й е да се подобри свързаността между страните – членки на Европейския съюз.
Хиперлуп технологиите обещават да донесат редица ползи. Инфраструктурата се смята за по-евтина в сравнение с тази за високоскоростни влакове, а пространствената интеграция на хиперлуп влаковете е по-лесна в сравнение с други видове инфраструктура. Освен това, необходимата енергия за пътуване с хиперлуп технология се изчислява на 10 пъти по-малко от тази, необходима за пътуване с кола или самолет, отбелязват от EIT InnoEnergy.
Ключови думи: EIT InnoEnergy EHC хиперлуп технологии hyperloop транспорт
Област: Технологии
Британски стартъп изгражда първо по рода си комбинирано съоръжение за зареждане на беземисионни камиони и ванове
Всички услуги на Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация" стават електронни от 2026 г.
ING прогнозира силен растеж за технологичния сектор и забавяне на производството в ЕС през 2025 г.
Колко ще струват климатично неутралните полети в бъдеще
Броят на търговските полети в ЕС продължава да расте
АБОНИРАЙТЕ СЕ за единствения у нас тематичен бюлетин
НОВИНИТЕ ОТ БЪЛГАРСКАТА ИНДИСТРИЯ
на специализирания портал IndustryINFO.BG.
БЕЗПЛАТНО, професионално, всeки ден на вашия мейл!
04.02.2025 | Нов свръхтънък проводников материал обещава да повиши енергийната ефективност на наноелектрониката
04.02.2025 | NASA отвежда адитивното производство до нови висини с антена, изработена с 3D принтер
21.01.2025 | Нов европейски проект развива фотонни интегрални схеми за широк спектър от приложения
16.01.2025 | Първо по рода си зарядно съоръжение за електромобили с оловни батерии заработи в САЩ
16.01.2025 | Складирането на въглерод в сградите може да помогне за справяне с климатичните промени
04.02.2025 | Нов свръхтънък проводников материал обещава да повиши енергийната ефективност на наноелектрониката
04.02.2025 | NASA отвежда адитивното производство до нови висини с антена, изработена с 3D принтер
21.01.2025 | Нов европейски проект развива фотонни интегрални схеми за широк спектър от приложения
16.01.2025 | Първо по рода си зарядно съоръжение за електромобили с оловни батерии заработи в САЩ
16.01.2025 | Складирането на въглерод в сградите може да помогне за справяне с климатичните промени
Действителни собственици на настоящото издание са Теодора Стоянова Иванова и Любен Георгиев Георгиев
ПОЛИТИКА ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ И ЗАЩИТА НА ЛИЧНИТЕ ДАННИ
Условия за ползване
Изисквания и условия за реклама
Карта на сайта
© Copyright 2010 - 2025 ТИ ЕЛ ЕЛ МЕДИА ООД. Всички права запазени.