ПОСЕТЕТЕ ОЩЕ СПЕЦИАЛИЗИРАНИ ПОРТАЛИ ОТ ГРУПАТА
09.09.2024 | Спейскад представя високотехнологични решения за проектиране и производство на MachTech&InnoTech 2024
05.09.2024 | Представят възможностите за участие в десетата тръжна процедура на ЕКА за България на събитие в София
05.09.2024 | Уебинар представя възможности за финансиране на проекти за централизирано отопление
05.09.2024 | Университетът в Маями ще използва геотермална енергия за постигане на целите за въглеродна неутралност
05.09.2024 | Производството среща иновациите на Advanced Engineering 2024
Европейският център за хиперлуп (hyperloop) технологии (EHC) обяви, че е приключил изграждането на своята инфраструктура за тестване на хиперлуп технологии в Грьонинген и предстои да стартира първите тестове. Съоръжението, което включва 420-метрова хиперлуп тръба, може да се използва за тестване на всички основни хиперлуп технологии, включително смяна на линиите.
Саша Лам, директор на EHC, не крие ентусиазма си по повод откриването на структурата. Според Лам това е ключов момент за развитието на хиперлуп технологиите. Тестовата инфраструктура на EHC е проектирана да възпроизвежда реални условия, а включването на опцията за смяна на линиите е особено ценна възможност, която е много важна за реализирането на хиперлуп мрежи, посочват от EIT InnoEnergy.
Hardt Hyperloop е първата компания от сектора, която ще започне да провежда тестове в съоръжението в следващите седмици. "Съоръжението на Европейския център за хиперлуп технологии е перфектното място за нас, за да валидираме и доразвием нашите технологии. Инфраструктурата ни позволява да демонстрираме важни технологии като магнитна левитация, задвижване, стабилизиране и дори смяна на линията при скорости до 100 км/ч", сподели Маринус ван дер Мейс, съосновател и технологичен и инженерен директор на Hardt Hyperloop.
EHC е част от европейска програма за развитие на хиперлуп технологии, в която участват над 25 партньори от различни страни. Хиперлуп тръбите са изработени от стомана, добита от POSCO, в сътрудничество с Tata Steel. Сглобени са от Mercon и са монтирани от Denys. Общо над 50 компании са взели участие в изграждането на съоръжението.
Също така, EHC е част от Европейския клъстер за изследователска инфраструктура, който включва още съоръжението за тестване на хиперлуп технологии DemoTube (с дължина 120 м) на EuroTube в Швейцария.
Заради напредъка в хиперлуп технологиите се наблюдава повишен интерес към тях в световен мащаб. В Италия се провежда проучване за възможна пилотна хиперлуп линия. Индия планира да пусне пилотен проект през 2026 г. В Европа Европейската комисия предложи хиперлуп технологията да се включи в инициатива за изграждане на трансевропейска транспортна мрежа (TEN-T) с подкрепата на Европейския парламент. Целта й е да се подобри свързаността между страните – членки на Европейския съюз.
Хиперлуп технологиите обещават да донесат редица ползи. Инфраструктурата се смята за по-евтина в сравнение с тази за високоскоростни влакове, а пространствената интеграция на хиперлуп влаковете е по-лесна в сравнение с други видове инфраструктура. Освен това, необходимата енергия за пътуване с хиперлуп технология се изчислява на 10 пъти по-малко от тази, необходима за пътуване с кола или самолет, отбелязват от EIT InnoEnergy.
Ключови думи: EIT InnoEnergy EHC хиперлуп технологии hyperloop транспорт
Област: Технологии
Ново проучване на Greenpeace разкрива неизползвания потенциал на жп транспорта в Европа
В Китай тестват хиперлуп влак с потенциал да развие скорост от 1000 км/ч
НКЖИ има нов генерален директор
Реално колко зарядни локации са необходими за електрификацията на тежкотоварния транспорт в Европа
Новозеландска компания пусна първата по рода си електрическа лодка с подводни криле
АБОНИРАЙТЕ СЕ за единствения у нас тематичен бюлетин
НОВИНИТЕ ОТ БЪЛГАРСКАТА ИНДИСТРИЯ
на специализирания портал IndustryINFO.BG.
БЕЗПЛАТНО, професионално, всeки ден на вашия мейл!
04.09.2024 | Откритие на учени от HKUST проправя пътя към създаването на иновативни носими осветителни тела и дисплеи
02.09.2024 | Инженери от MIT изобретиха батерии с размер на прашинки пясък за захранване на миниатюрни роботи
28.08.2024 | Община Берковица внедрява решение за интелигентно сметосъбиране
28.08.2024 | Малки промени в подхода към осветлението помагат за намаляване на светлинното замърсяване
23.08.2024 | Учени предлагат иновативна водна охладителна система за фотоволтаични модули
04.09.2024 | Откритие на учени от HKUST проправя пътя към създаването на иновативни носими осветителни тела и дисплеи
02.09.2024 | Инженери от MIT изобретиха батерии с размер на прашинки пясък за захранване на миниатюрни роботи
28.08.2024 | Община Берковица внедрява решение за интелигентно сметосъбиране
28.08.2024 | Малки промени в подхода към осветлението помагат за намаляване на светлинното замърсяване
23.08.2024 | Учени предлагат иновативна водна охладителна система за фотоволтаични модули
Действителни собственици на настоящото издание са Теодора Стоянова Иванова и Любен Георгиев Георгиев
ПОЛИТИКА ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ И ЗАЩИТА НА ЛИЧНИТЕ ДАННИ
Условия за ползване
Изисквания и условия за реклама
Карта на сайта
© Copyright 2010 - 2024 ТИ ЕЛ ЕЛ МЕДИА ООД. Всички права запазени.