ПОСЕТЕТЕ ОЩЕ СПЕЦИАЛИЗИРАНИ ПОРТАЛИ ОТ ГРУПАТА
10.01.2025 | Хелзинки възнамерява да построи малък модулен реактор за отопление
10.01.2025 | Стартира кандидатстването за стипендии за участие в Национална менторска програма за жени предприемачи 2025
10.01.2025 | Общо 329 проекта са одобрени за финансиране по процедурата за разработване на иновации в предприятията
10.01.2025 | Делът на приетите в дуална форма на обучение ученици през тази учебна година достига пик от 9%
09.01.2025 | CATL планира изграждането на мрежа от 30 000 станции за смяна на батерии за електромобили
Северна Македония получи финансиране в размер на общо 560 млн. евро от Европейския съюз, Европейската инвестиционна банка (ЕИБ) и Европейската банка за възстановяване и развитие (ЕБВР) за изпълнението на третата фаза от изграждането на жп линията до границата с България, част от Коридор 8. Финансирането ще бъде използвано за електрификацията на жп линията с дължина 24 км от Крива Паланка до границата с България и на участъка от 88 км от Куманово до границата.
След завършването на проекта по линията всяка година ще могат да се транспортират около 500 000 т стоки и около половин милион пътници, което ще позволи подобряването на свързаността, климатичната устойчивост и социално-икономическото развитие на Северна Македония и региона, посочват от ЕИБ.
Финансовият пакет включва заем в размер на 175 млн. евро от EIB Global – клона на ЕИБ за дейности извън ЕС, заем от 175 млн. евро от ЕБВР, 150 млн. евро европейски грант и до 60 млн. евро от Инструмента за предприсъединителна помощ на ЕС.
"Новата жп линия ще ускори реформите в жп сектора в страната, ще улесни по-широката регионална интеграция и ще позволи на Северна Македония да се възползва от предстоящи инициативи на Европейската комисия като новия План за растеж. Накрая, той ще допринесе за създаването на една по-екологична транспортна система в Северна Македония, позволявайки плавен преход от моторен към жп транспорт в съответствие с целите по отношение на климата на ЕС и на страната", коментира Кирякос Какурис, вицепрезидент на ЕИБ.
"След приключването му той [проектът] ефективно ще улесни международното движение на стоки и хора, намалявайки жп дистанцията до Черно море и Турция с около 200 км. Проектът цели да опрости трафика, да подобри сигурността и да гарантира надеждността и на пътниците, и на товарите, създавайки бизнес растеж и възможности за развитие по жп пътя и близките гари. Освен това, той ще допринесе за подобряване на екологичните условия в околните общности, селища и региона", заяви Юрген Ригтеринк, първи вицепрезидент на ЕБВР.
"Средствата, които правителството осигури от ЕИБ и ЕБВР, както и грантът от Европейския съюз, безспорно са от ключово значение за завършването на проекта, започнат преди много години", коментира министърът на финансите на Северна Македония Фатмир Бесими.
Като част от Трансеворпейската транспортна мрежа, новият жп участък от Коридор 8 ще осигури гладко свързване между София и Скопие, намалявайки транспортните разходи, трафика и замърсяването, като ще подобри сигурността. Благодарение на това регионалната жп система ще стане по-привлекателна и конкурентна за транспортиране на стоки и хора на дълги разстояния, посочват от ЕИБ.
Ключови думи: ЕИБ ЕБВР жп транспорт Коридор 8 ЕС
Област: Проекти
Възможност за участие в бизнес мисия за зелени и нисковъглеродни технологии в Южна Корея
ЕК събира идеи за новата стратегия за развитие на единния пазар на ЕС
България получи заем от 250 млн. евро от ЕИБ за съфинансиране на подкрепени от ЕС проекти
Бизнес климатът в промишлеността бележи слабо подобрение в края на 2024 г.
Хенлих предлага богат избор от миещи глави за оптимално почистване на резервоари
АБОНИРАЙТЕ СЕ за единствения у нас тематичен бюлетин
НОВИНИТЕ ОТ БЪЛГАРСКАТА ИНДИСТРИЯ
на специализирания портал IndustryINFO.BG.
БЕЗПЛАТНО, професионално, всeки ден на вашия мейл!
06.01.2025 | Air Liquide получи 110 млн. евро от ЕС за производство на нисковъглероден възобновяем водород
03.01.2025 | Летището в Белград монтира зарядни станции, захранвани само със соларна енергия
03.01.2025 | Шведски проект цели създаването на устойчив метод за масово производство на органични соларни клетки
02.01.2025 | Успешно приключи рехабилитацията на хидроагрегат 2 на ПАВЕЦ Чаира
02.01.2025 | Вагоно-ремонтният завод в Самуил подобрява условията на труд с евросредства
06.01.2025 | Air Liquide получи 110 млн. евро от ЕС за производство на нисковъглероден възобновяем водород
03.01.2025 | Летището в Белград монтира зарядни станции, захранвани само със соларна енергия
03.01.2025 | Шведски проект цели създаването на устойчив метод за масово производство на органични соларни клетки
02.01.2025 | Успешно приключи рехабилитацията на хидроагрегат 2 на ПАВЕЦ Чаира
02.01.2025 | Вагоно-ремонтният завод в Самуил подобрява условията на труд с евросредства
Действителни собственици на настоящото издание са Теодора Стоянова Иванова и Любен Георгиев Георгиев
ПОЛИТИКА ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ И ЗАЩИТА НА ЛИЧНИТЕ ДАННИ
Условия за ползване
Изисквания и условия за реклама
Карта на сайта
© Copyright 2010 - 2025 ТИ ЕЛ ЕЛ МЕДИА ООД. Всички права запазени.