ПОСЕТЕТЕ ОЩЕ СПЕЦИАЛИЗИРАНИ ПОРТАЛИ ОТ ГРУПАТА
07.02.2025 | Над 3000 изложители от 61 държави показват новостите в производството на пластмаси на K 2025
07.02.2025 | Една трета от компаниите по света планират да похарчат 25 млн. щатски долара за изкуствен интелект през 2025 г.
07.02.2025 | ГБИТК връчи годишните награди за принос в развитието на българо-германските икономически отношения
07.02.2025 | Ученици от ТУЕС взеха участие в Bett Global 2025 в Лондон
06.02.2025 | ЕС отпуска над 1,2 млрд. евро за енергийна инфраструктура по МСЕ, включително за проект с българско участие
Европейската бирена индустрия върви нагоре, сочат нови данни, публикувани от Пивоварите на Европа (Brewers of Europe). Производството и потреблението на бира постепенно се връщат към нивата от 2019 г.
Резултатите на сектора бяха представени в Брюксел на 10-ото издание на форума "Бирената индустрия в полза на Европа" (Beer Serves Europe). Събитието събра над 250 представители на европейските институции, националните бирени асоциации, бизнеса и любители на пивото.
Годишният доклад на Пивоварите на Европа показва, че броят на пивоварните в Европейския съюз се е увеличил от 9500 през 2021 г. на 9680 през 2022 г. Тази динамика все още не е на нивата от края на предишното десетилетие, когато броят им нарастваше с хиляди годишно, но въпреки това е знак за устойчив растеж и иновации в сектора, посочват от Съюза на пивоварите в България (СПБ). С най-много пивоварни отново е Франция с впечатляващите 2500 обекта, от които 2300 са микропредприятия. След нея се нарежда Германия с 1507 пивоварни. Най-много работни места осигурява именно германският бирен бранш, където се трудят 27 916 души.
По време на форума председателят на бирения клуб на Европарламента, евродепутатът Иван Щефанец, подчерта, че пивоварният бранш продължава да има сериозен принос за възстановяването на икономиката на Стария континент. "В бирената индустрия директно са заети 2,6 млн. души. Всяко работно място в нея създава още 16 по веригата на доставките и в сегментите на туристическия и ресторантьорския бизнес", добави той.
Зелените иновации, социалният принос и устойчивото развитие продължават да са в центъра на вниманието на бирения бранш във всички европейски страни. Българските пивоварни компании се отличават като едни от най-активните в прилагането на практиките на кръговата икономика и екологичната отговорност. Само за последните три години инвестициите в зелени нововъведения в пивоварните у нас надхвърлят 60 млн. лв., а над 12 млн. лв. са вложени в развитие на човешките ресурси и здравословните условия на труд.
"Изключително сме удовлетворени и горди, че през последната нелека година, именно заради представянето си като отговорни работодатели и производители, бирените компании в страната продължават да имат силно одобрение от страна на сънародниците ни", коментира Ивана Радомирова, изпълнителен директор на СПБ. Тя допълни, че високият рейтинг е по редица критерии и биреният бранш у нас е с най-добра репутация в Европа след Чехия.
Според годишния доклад на Пивоварите на Европа над 358 млн. хектолитра бира са произведени в страните на ЕС през 2022 г. спрямо 344 млн. хектолитра през 2021 г. Загриженост у всички буди фактът, че общо на европейско ниво има сериозно повишение на производствените разходи в пивопроизводството. В средата на 2023 г. те са с над 20% по-високи, отколкото през 2019 г. Съчетани с рязкото покачване на разходите за доставки и логистика, тези обстоятелства забавят динамичния растеж на бранша и най-вече на износа, който в голяма степен допринася за добавената стойност на бирената индустрия в Европа.
Традиционно Германия остава най-големият европейски производител на пиво с 87 830 000 хектолитра, следвана от Испания и Полша. По производство на бира България е на 15-то място в ЕС, което означава, че по този показател родната пивоварна индустрия се е изкачила с две места нагоре в сравнение с миналата година.
Продажбите на бира в ЕС са се увеличили и надхвърлят 317 млн. хектолитра през 2022 г. спрямо 301 млн. хектолитра през 2021 г. По този показател Германия отново е на първо място със 79 100 000 хектолитра. На второ и трето място в ЕС пак са Испания и Полша, съответно с 42 300 000 и 34 730 000 хектолитра. България за поредна година е на 13-то място по продажби на бира. През 2022 г. в страната са продадени 5 230 000 хектолитра, което е с 80 000 повече от продажбите през 2021 г. Белгия продължава да е най-големият износител на пиво с 16 390 000 хектолитра.
Европейският пазар на бира все по-активно предлага изключително разнообразна гама от приблизително 50 000 марки и асортимента. За никого не е изненада, че все по-силно се развива и портфолиото на безалкохолните бири, които вече представляват над 5% от европейския пивоварен пазар. Най-новите проучвания показват, че понастоящем близо 70% от европейците вече са пили от тях. Според експертите именно безалкохолните бири ще бъдат двигателят в бъдещото развитие на категорията, особено за потребителите във възрастовата група между 19 и 30 години, които все повече се стремят към активен и здравословен начин на живот.
Източник: СПБКлючови думи: СПБ пивоварна индустрия производство на бира
Област: Бизнес
Нов доклад разкрива впечатляващия принос на пивоварния бранш за икономиката на ЕС и България
Пивоварите посрещат професионалния си празник с успешни проекти и 35 млн. лева инвестиции
Европейските пивовари представиха 140 иновативни решения за устойчиво развитие на бранша
СПБ обяви завръщането на инициативата Зелена бирена академия
Съюзът на пивоварите в България представи резултатите на бранша за 2023 г.
АБОНИРАЙТЕ СЕ за единствения у нас тематичен бюлетин
НОВИНИТЕ ОТ БЪЛГАРСКАТА ИНДИСТРИЯ
на специализирания портал IndustryINFO.BG.
БЕЗПЛАТНО, професионално, всeки ден на вашия мейл!
05.02.2025 | Първата екологична продуктова декларация, изготвена от ЦИЕС, вече е публикувана в EPD Hub
05.02.2025 | Българската електроиндустрия отчита добри резултати, но и сериозни проблеми през 2024 г.
05.02.2025 | Програмата на ЕС "Еразъм за млади предприемачи" се разширява с четири нови пазара
05.02.2025 | Кои тенденции ще определят развитието на автомобилния сектор в САЩ и Европа през 2025 г.
05.02.2025 | Европейският пазар на интелигентно осветление ще расте с над 17% на година до 2033 г.
05.02.2025 | Първата екологична продуктова декларация, изготвена от ЦИЕС, вече е публикувана в EPD Hub
05.02.2025 | Българската електроиндустрия отчита добри резултати, но и сериозни проблеми през 2024 г.
05.02.2025 | Програмата на ЕС "Еразъм за млади предприемачи" се разширява с четири нови пазара
05.02.2025 | Кои тенденции ще определят развитието на автомобилния сектор в САЩ и Европа през 2025 г.
05.02.2025 | Европейският пазар на интелигентно осветление ще расте с над 17% на година до 2033 г.
Действителни собственици на настоящото издание са Теодора Стоянова Иванова и Любен Георгиев Георгиев
ПОЛИТИКА ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ И ЗАЩИТА НА ЛИЧНИТЕ ДАННИ
Условия за ползване
Изисквания и условия за реклама
Карта на сайта
© Copyright 2010 - 2025 ТИ ЕЛ ЕЛ МЕДИА ООД. Всички права запазени.