Industry Info  
Дебулко
Дебулко

Едва 14% от компаниите са намалили въглеродните си емисии в съответствие с целите си през последните пет години

06.12.2023   |   Начало»Бизнес
Редактор
Мира Станкова
Мира Станкова
Мира Станкова Редактор
Мира Станкова

Природните бедствия зачестяват и стават все по-мащабни, оказвайки също толкова често и голямо влияние върху икономическите условия за общностите и бизнеса. Въпреки отговорността да се ограничи кризата с редуциране на емисиите в бизнеса и снабдителните вериги, компаниите не са постигнали кой знае какъв напредък във всеобхватното измерване и намаляване на емисиите си през последната година, сочи нов доклад на CO2 AI и Boston Consulting Group (BCG).
 
Докладът се опира на проучване, проведено сред 1850 изпълнителни директори, отговарящи за измерването, докладването и намаляването на емисиите на своите компании, в 18 индустриални сектора и 23 държави. Всяка от обхванатите от проучването компании има поне 1000 служители и годишни приходи от 100 млн. до над 10 млрд. щатски долара.
 
"Налице са окуражителни признаци за напредък в измерването и редуцирането на емисиите, но е от критично значение бизнесите да удвоят своите усилия", коментира Хубертус Майнеке, глобален ръководител за устойчивост в BCG и съавтор на доклада. "Ако направят това, не само ще помогнат за ограничаване на влиянието на климатичните промени, но и ще дадат тласък за бизнеса на компаниите."

Напредъкът при измерването на всеобхватните емисии остава слаб

Според проучването едва 10% от компаниите оповестяват резултати от всеобхватно измерване на всичките им емисии, което показва липса на подобрение спрямо 2022 г. По-притеснително е, че едва 14% от компаниите съобщават за намаляване на емисиите в съответствие с целите им през последните пет години, посочвайки трудните икономически условия и капиталовите ограничения като проблем пред усилията им да намалят емисиите.
 
Все пак, компаниите, които са постигнали напредък в декарбонизацията, са наясно с финансовите и другите ползи за бизнеса им, посочвайки подобряването на репутацията, по-ниските оперативни разходи и съответствието със законовите изисквания като основни ползи. 40% от респондентите оценяват годишните финансови ползи от намаляването на емисиите си на поне 100 млн. щатски долара.

Подобрение при измерването на емисиите от обхват 3

Делът на респондентите, които извършват частично измерване и обявяване на емисиите от обхват 3 се е увеличил спрямо 2021 г. от 34% на 53%. Освен това, повече респонденти казват, че са задали цели за намаление на емисиите от обхват 3 – от 23% през 2021 г. на 35% през т. г., като в повечето случаи фокусът е върху управлението на отпадъците и закупуваните стоки и услуги.
 
Някои региони показват ясно подобрение във всеобхватното измерване на емисиите през последните две години. Респондентите от Азиатско-тихоокеанския регион са подобрили обявяването на емисиите от обхват 1, обхват 2 и обхват 3 със 7% от 2021 г. Респонедентите в Южна Америка и Северна Америка са подобрили обявяването на емисиите от обхват 1 с 9% и от обхват 2 с 5%.
 
Четири подхода, отличаващи компаниите, намалили емисиите си съгласно заявените амбиции
Компаниите, които обявяват намаление на емисиите в съответствие със заявените от тях амбиции, се отличават с четири подхода:

  • Взаимодействие с доставчиците и клиентите за измерване и намаляване на емисиите – 75% от тези компании имат съвместни инициативи с повечето от своите доставчици, а 54% развиват подобни инициативи с повечето от клиентите си;
  • Изчисляване на емисиите на ниво продукти – 75% от компании се опитват да изчислят емисиите за поне някои от своите продукти от суровините до дистрибуцията им;
  • Използване на дигитални технологии в процеса на измерване на емисиите – компаниите с автоматизирани дигитални решения за измерване имат 2,5 пъти по-голям шанс да изчисляват всеобхватно емисиите си. Освен това, 30% от компаниите планират да разширят използването на инструменти с изкуствен интелект през следващите три години, за да подобрят точността, ефективността и взимането на решения в измерването на емисиите;
  • Положително отношение към регулациите – два пъти по-вероятно е тези компании да приемат регулациите за обявяване на емисиите като ключов фактор за намаляването им.

"Компаниите все повече осъзнават трансформационната сила на технологиите и изкуствения интелект в преодоляването на пропастта между целите им и реалния ефект", коментира Шарлот Дего, главен изпълнителен директор и основател на CO2 AI и съавтор на проучването. "Няма време за губене в прилагането на тези добри практики."

     
Източник: BCG; Снимка: Dreamstime

Ключови думи: BCG   CO2 AI   въглеродни емисии   изкуствен интелект   декарбонизация  

Област: Бизнес  

Fanuc
ABB Bulgaria
FANUC
Подобни статии
Schneider Electric
ЦИЕС
Л-Клас
СПМ Инструмент България ЕООД

АБОНИРАЙТЕ СЕ за единствения у нас тематичен бюлетин
НОВИНИТЕ ОТ БЪЛГАРСКАТА ИНДИСТРИЯ
на специализирания портал IndustryINFO.BG
БЕЗПЛАТНО, професионално, всeки ден на вашия мейл!


Sales Club Conference 2024
Последно от Бизнес
IndustryInfo

Действителни собственици на настоящото издание са Теодора Стоянова Иванова и Любен Георгиев Георгиев

ПОЛИТИКА ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ И ЗАЩИТА НА ЛИЧНИТЕ ДАННИ
Условия за ползване
Изисквания и условия за реклама
Карта на сайта

© Copyright 2010 - 2024 ТИ ЕЛ ЕЛ МЕДИА ООД. Всички права запазени.

  ФИРМЕНА ПУБЛИКАЦИЯОНЛАЙН СЪБИТИЯБизнесИндустриално видеоПредстоящоОбяви за работаПроектиТехнологииОбществени поръчки/ТърговеСъбитияЕкспертноКариери
 

ОЩЕ ПОРТАЛИ ОТ ГРУПАТА

IndustryInfo.BG

ПРЕПОРЪЧВАМ МАТЕРИАЛ


 
 
момент...