Industry Info  
Industry InfoSchneider ElectricФилкаб
СПМ Инструмент България ЕООД
Последно от новини

14.01.2025   |   Изцяло подменят осветлението на Аспаруховия мост във Варна


14.01.2025   |   Може ли AI да се превърне в трамплин за производството в развиващите се европейски икономики


14.01.2025   |   Търсенето на SCADA системи продължава да расте, но киберсигурността остава предизвикателство


14.01.2025   |   Френска фирма търси подизпълнители за производство на месингови детайли чрез горещо формоване


14.01.2025   |   МТС набира проекти за изграждане на цифрови мрежи за отдалечени и слабо населени райони

CAD PointСПЕЙСКАД

Едва 14% от компаниите са намалили въглеродните си емисии в съответствие с целите си през последните пет години

06.12.2023   |   Начало»Бизнес
Редактор
Мира Станкова
Мира Станкова
Мира Станкова Редактор
Мира Станкова

Природните бедствия зачестяват и стават все по-мащабни, оказвайки също толкова често и голямо влияние върху икономическите условия за общностите и бизнеса. Въпреки отговорността да се ограничи кризата с редуциране на емисиите в бизнеса и снабдителните вериги, компаниите не са постигнали кой знае какъв напредък във всеобхватното измерване и намаляване на емисиите си през последната година, сочи нов доклад на CO2 AI и Boston Consulting Group (BCG).
 
Докладът се опира на проучване, проведено сред 1850 изпълнителни директори, отговарящи за измерването, докладването и намаляването на емисиите на своите компании, в 18 индустриални сектора и 23 държави. Всяка от обхванатите от проучването компании има поне 1000 служители и годишни приходи от 100 млн. до над 10 млрд. щатски долара.
 
"Налице са окуражителни признаци за напредък в измерването и редуцирането на емисиите, но е от критично значение бизнесите да удвоят своите усилия", коментира Хубертус Майнеке, глобален ръководител за устойчивост в BCG и съавтор на доклада. "Ако направят това, не само ще помогнат за ограничаване на влиянието на климатичните промени, но и ще дадат тласък за бизнеса на компаниите."

Напредъкът при измерването на всеобхватните емисии остава слаб

Според проучването едва 10% от компаниите оповестяват резултати от всеобхватно измерване на всичките им емисии, което показва липса на подобрение спрямо 2022 г. По-притеснително е, че едва 14% от компаниите съобщават за намаляване на емисиите в съответствие с целите им през последните пет години, посочвайки трудните икономически условия и капиталовите ограничения като проблем пред усилията им да намалят емисиите.
 
Все пак, компаниите, които са постигнали напредък в декарбонизацията, са наясно с финансовите и другите ползи за бизнеса им, посочвайки подобряването на репутацията, по-ниските оперативни разходи и съответствието със законовите изисквания като основни ползи. 40% от респондентите оценяват годишните финансови ползи от намаляването на емисиите си на поне 100 млн. щатски долара.

Подобрение при измерването на емисиите от обхват 3

Делът на респондентите, които извършват частично измерване и обявяване на емисиите от обхват 3 се е увеличил спрямо 2021 г. от 34% на 53%. Освен това, повече респонденти казват, че са задали цели за намаление на емисиите от обхват 3 – от 23% през 2021 г. на 35% през т. г., като в повечето случаи фокусът е върху управлението на отпадъците и закупуваните стоки и услуги.
 
Някои региони показват ясно подобрение във всеобхватното измерване на емисиите през последните две години. Респондентите от Азиатско-тихоокеанския регион са подобрили обявяването на емисиите от обхват 1, обхват 2 и обхват 3 със 7% от 2021 г. Респонедентите в Южна Америка и Северна Америка са подобрили обявяването на емисиите от обхват 1 с 9% и от обхват 2 с 5%.
 
Четири подхода, отличаващи компаниите, намалили емисиите си съгласно заявените амбиции
Компаниите, които обявяват намаление на емисиите в съответствие със заявените от тях амбиции, се отличават с четири подхода:

  • Взаимодействие с доставчиците и клиентите за измерване и намаляване на емисиите – 75% от тези компании имат съвместни инициативи с повечето от своите доставчици, а 54% развиват подобни инициативи с повечето от клиентите си;
  • Изчисляване на емисиите на ниво продукти – 75% от компании се опитват да изчислят емисиите за поне някои от своите продукти от суровините до дистрибуцията им;
  • Използване на дигитални технологии в процеса на измерване на емисиите – компаниите с автоматизирани дигитални решения за измерване имат 2,5 пъти по-голям шанс да изчисляват всеобхватно емисиите си. Освен това, 30% от компаниите планират да разширят използването на инструменти с изкуствен интелект през следващите три години, за да подобрят точността, ефективността и взимането на решения в измерването на емисиите;
  • Положително отношение към регулациите – два пъти по-вероятно е тези компании да приемат регулациите за обявяване на емисиите като ключов фактор за намаляването им.

"Компаниите все повече осъзнават трансформационната сила на технологиите и изкуствения интелект в преодоляването на пропастта между целите им и реалния ефект", коментира Шарлот Дего, главен изпълнителен директор и основател на CO2 AI и съавтор на проучването. "Няма време за губене в прилагането на тези добри практики."

     
Източник: BCG; Снимка: Dreamstime

Ключови думи: BCG   CO2 AI   въглеродни емисии   изкуствен интелект   декарбонизация  

Област: Бизнес  

Fanuc
ABB Bulgaria
FANUC
Подобни статии

Може ли AI да се превърне в трамплин за производството в развиващите се европейски икономики


Шесткратен ръст при патентите за електроенергийни мрежи с изкуствен интелект в световен мащаб


МО и INSAIT договориха сътрудничество в сферата на изкуствения интелект и киберсигурността


Кои ще са най-търсените кариерни роли в сферата на автоматизацията през следващите години


Как ще се развива пазарът на интегрални схеми за изкуствен интелект в следващите пет години

Schneider Electric
ЦИЕС
СПМ Инструмент България ЕООД

АБОНИРАЙТЕ СЕ за единствения у нас тематичен бюлетин
НОВИНИТЕ ОТ БЪЛГАРСКАТА ИНДИСТРИЯ
на специализирания портал IndustryINFO.BG
БЕЗПЛАТНО, професионално, всeки ден на вашия мейл!


Automotive Cluster
Последно от Бизнес

14.01.2025   |   u-blox представи нов миниатюрен GNSS чип със свръхниско енергопотребление


14.01.2025   |   Quectel обяви нови ултрашироколентови 5G антени с улеснена интеграция


14.01.2025   |   Защо европейски гиганти в микроелектрониката залагат на стратегията "Произведено в Китай"


13.01.2025   |   ИАНМСП кани български МСП да се включат в национален щанд на Хановерски панаир 2025


13.01.2025   |   Полезният живот на батериите за електромобили реално е доста по-дълъг от обявения от производителите

ABB Bulgaria
 
реклама
Automotive Cluster
Последно от Бизнес

14.01.2025   |   u-blox представи нов миниатюрен GNSS чип със свръхниско енергопотребление


14.01.2025   |   Quectel обяви нови ултрашироколентови 5G антени с улеснена интеграция


14.01.2025   |   Защо европейски гиганти в микроелектрониката залагат на стратегията "Произведено в Китай"


13.01.2025   |   ИАНМСП кани български МСП да се включат в национален щанд на Хановерски панаир 2025


13.01.2025   |   Полезният живот на батериите за електромобили реално е доста по-дълъг от обявения от производителите

IndustryInfo

Действителни собственици на настоящото издание са Теодора Стоянова Иванова и Любен Георгиев Георгиев

ПОЛИТИКА ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ И ЗАЩИТА НА ЛИЧНИТЕ ДАННИ
Условия за ползване
Изисквания и условия за реклама
Карта на сайта

© Copyright 2010 - 2025 ТИ ЕЛ ЕЛ МЕДИА ООД. Всички права запазени.

  ФИРМЕНА ПУБЛИКАЦИЯОНЛАЙН СЪБИТИЯБизнесИндустриално видеоПредстоящоОбяви за работаПроектиТехнологииОбществени поръчки/ТърговеСъбитияЕкспертноКариери
 

ОЩЕ ПОРТАЛИ ОТ ГРУПАТА

IndustryInfo.BG

ПРЕПОРЪЧВАМ МАТЕРИАЛ


 
 
момент...