ПОСЕТЕТЕ ОЩЕ СПЕЦИАЛИЗИРАНИ ПОРТАЛИ ОТ ГРУПАТА
23.01.2025 | ABB обяви ново поколение задвижвания за по-висока ефективност и надеждност
23.01.2025 | Броят на търговските полети в ЕС продължава да расте
23.01.2025 | Асоциацията на организациите на българските работодатели представи приоритетите за 2025 г.
23.01.2025 | CCRE-CEMR подготвя уебинар за прилагането на схемите за разширена отговорност на производителите на текстил
22.01.2025 | ЕС с най-чистия енергиен микс досега, но електрификацията на индустрията се забавя
Електрификацията играе централна роля в усилията на мореплавателната индустрия да намали емисиите, да увеличи производителността и да редуцира разходите. Влекачите са на първа линия по отношение на тази тенденция. Турската компания Sanmar Shipyards е един от пионерите в тази област и за най-новите си изцяло електрически влекачи доставя задвижвания с течно охлаждане на ABB.
Влекачите са сравнително малки по размер, но изключително мощни, със съотношение мощност - тегло, което може да бъде дори десет пъти по-голямо от това при по-големи плавателни съдове. Те също така трябва да бъдат много лесно управляеми и маневрени, за да работят ефективно в пристанища, където пространството може да бъде много ограничено. В същото време влекачите разполагат с много ограничено пространство на борда за оборудване.
В стремежа си да намалят въглеродния си отпечатък операторите на влекачи се насочват към електрическите варианти, които, освен екологични, носят и съществени финансови ползи. Електрическите влекачи могат да предложат по-висока производителност при по-малка поддръжка в сравнение с традиционните дизелови влекачи.
Оперативният профил на влекачите ги прави отлични кандидати за електрифициране и Sanmar Shipyards успява да се утвърди като водещ доставчик на електрически влекачи. Компанията е основна преди близо 50 години в Истанбул. Тя строи влекачи, работни лодки и пилотни лодки за световния пазар, като също така предлага и боксирни услуги със собствени влекачи.
В момента Sanmar Shipyards строи седем влекача ElectRA, базирани на три модела, чийто дизайн е дело на канадската фирма Robert Allan. "Експерти от сектора оцениха нашите новаторски плавателни съдове ElectRA като влекачите на бъдещето и вече виждаме голям интерес към тях от оператори на влекачи от цял свят", заяви Тамер Гешкин, директор изследователска и развойна дейност и електрически системи в Sanmar Shipyards.
Компанията строи една ElectRA 2200SX за норвежката Bukser og Berging. Влекачът ще бъде доставен през ноември т. г. и ще оперира в пристанището на Осло. Той ще е с дължина 22,4 м и теглителна сила от 45 т при мощност на батерията от 1718 kWh.
Два от поръчаните общо три влекача ElectRA 2300SX ще отидат при канадската SAAM Towage. ElectRA 2300SX постига теглителна сила от 70 т с батерия с мощност 3616 kWh.
Три влекача ElectRA 2800 ще бъдат доставени на Haisea и ще бъдат използвани в новото съоръжение за експорт на втечнен газ в Китимат, Канада. Те ще са с дължина от 28,4 м и теглителна сила от 70 т. Батерията им ще бъде с капацитет 6102 kWh, като бързото й зареждане от брега ще отнема около 3 часа. Всеки от влекачите ще елиминира около 1700 т въглеродни емисии на година, което означава, че заедно трите съда ще спестяват по около 5000 т емисии на година, което се равнява на емисиите, произвеждани от 1000 коли.
"Влекачите ElectRA са проектирани да отговорят на специфичните нужди на клиентите. Те увеличават максимално потенциала на електрическото задвижване, без да правят компромис с мощността, производителността, силата или гъвкавостта. Бързото зареждане е съчетано с най-добрия в класа капацитет на батерията, отлична реакция на тягата и ултраниско ниво на шум", отбелязват от компанията.
Интегрирането на електрическата система за влекачите ElectRA се извършва от турската фирма Elkon, създадена през 1980 г. и част от Schottel Group от 2022 г. ABB работи със Sanmar Shipyards и Elkon от години и доставя честотните инвертори с течно охлаждане ACS880 за влекачите ElectRA. Мултифункционалните устройства служат като батерийни DC/DC преобразуватели, инвертори за задвижващите двигатели и противопожарната помпа, генераторите и токоизправителите на брега, и off-grid преобразуватели за електрическия товар. Резервираността е вградена, за да се гарантира безопасността и оперативната надеждност. Те са гъвкави, за да паснат в наличното ограничено пространство, но имат изключителни характеристики, отбелязват от фирмата.
Вградени в тези екологични плавателни съдове, честотните инвертори на ABB ще спомогнат за декарбонизацията на пристанища и за намаляване на екологичното въздействие.
"Нашите компактни и ефективни решения са идеални за електрически влекачи", коментира Даниел Олсон, глобален мениджър продажби за морската индустрия в ABB. "Гордеем се, че работим с партньори като Sanmar и Elkon – две иновативни компании със силен ангажимент да помогнат на клиентите си да намалят емисиите и оперативните разходи, като в същото време повишават устойчивостта си."
Източник: ABBКлючови думи: ABB ACS880 влекачи честотни инвертори морска индустрия
Област: Бизнес
ABB обяви ново поколение задвижвания за по-висока ефективност и надеждност
Как хладилна складова база в Индия взима максимума от фотоволтаичната си централа с помощта на задвижвания на ABB
Как задвижвания на ABB помагат на Виетнам да постигне целите си за устойчивост във водния сектор
Пречиствателната станция в Кулмбах повишава енергийната ефективност със задвижвания и двигатели на ABB
Заводът за ваксини на GSK в Унгария поема по пътя към климатична неутралност с решения на ABB
АБОНИРАЙТЕ СЕ за единствения у нас тематичен бюлетин
НОВИНИТЕ ОТ БЪЛГАРСКАТА ИНДИСТРИЯ
на специализирания портал IndustryINFO.BG.
БЕЗПЛАТНО, професионално, всeки ден на вашия мейл!
22.01.2025 | Фонд на фондовете ще управлява близо 40 млн. лв. в подкрепа на ВиК сектора
22.01.2025 | ЕБВР отчете рекордни инвестиции от 16,6 млрд. евро през 2024 г.
21.01.2025 | Quectel представи свръхкомпактен GNSS модул с ниско енергопотребление
21.01.2025 | МИР започва информационна кампания за процедурата за иновативни грантове за МСП
21.01.2025 | Schneider Electric обяви партньорство с One Click LCA за по-голяма прозрачност в екологичните оценки на сградите
22.01.2025 | Фонд на фондовете ще управлява близо 40 млн. лв. в подкрепа на ВиК сектора
22.01.2025 | ЕБВР отчете рекордни инвестиции от 16,6 млрд. евро през 2024 г.
21.01.2025 | Quectel представи свръхкомпактен GNSS модул с ниско енергопотребление
21.01.2025 | МИР започва информационна кампания за процедурата за иновативни грантове за МСП
21.01.2025 | Schneider Electric обяви партньорство с One Click LCA за по-голяма прозрачност в екологичните оценки на сградите
Действителни собственици на настоящото издание са Теодора Стоянова Иванова и Любен Георгиев Георгиев
ПОЛИТИКА ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ И ЗАЩИТА НА ЛИЧНИТЕ ДАННИ
Условия за ползване
Изисквания и условия за реклама
Карта на сайта
© Copyright 2010 - 2025 ТИ ЕЛ ЕЛ МЕДИА ООД. Всички права запазени.