Industry Info  

Sanmar Shipyards влага технологии на ABB в своя въглеродно неутрален влекач на бъдещето

19.10.2023   |   Начало»Бизнес
Редактор
Мира Станкова
Мира Станкова
Мира Станкова Редактор
Мира Станкова

Електрификацията играе централна роля в усилията на мореплавателната индустрия да намали емисиите, да увеличи производителността и да редуцира разходите. Влекачите са на първа линия по отношение на тази тенденция. Турската компания Sanmar Shipyards е един от пионерите в тази област и за най-новите си изцяло електрически влекачи доставя задвижвания с течно охлаждане на ABB.

Влекачите са сравнително малки по размер, но изключително мощни, със съотношение мощност - тегло, което може да бъде дори десет пъти по-голямо от това при по-големи плавателни съдове. Те също така трябва да бъдат много лесно управляеми и маневрени, за да работят ефективно в пристанища, където пространството може да бъде много ограничено. В същото време влекачите разполагат с много ограничено пространство на борда за оборудване.

В стремежа си да намалят въглеродния си отпечатък операторите на влекачи се насочват към електрическите варианти, които, освен екологични, носят и съществени финансови ползи. Електрическите влекачи могат да предложат по-висока производителност при по-малка поддръжка в сравнение с традиционните дизелови влекачи.

Оперативният профил на влекачите ги прави отлични кандидати за електрифициране и Sanmar Shipyards успява да се утвърди като водещ доставчик на електрически влекачи. Компанията е основна преди близо 50 години в Истанбул. Тя строи влекачи, работни лодки и пилотни лодки за световния пазар, като също така предлага и боксирни услуги със собствени влекачи.

Сериозен интерес към изцяло електрическите влекачи

В момента Sanmar Shipyards строи седем влекача ElectRA, базирани на три модела, чийто дизайн е дело на канадската фирма Robert Allan. "Експерти от сектора оцениха нашите новаторски плавателни съдове ElectRA като влекачите на бъдещето и вече виждаме голям интерес към тях от оператори на влекачи от цял свят", заяви Тамер Гешкин, директор изследователска и развойна дейност и електрически системи в Sanmar Shipyards.

Компанията строи една ElectRA 2200SX за норвежката Bukser og Berging. Влекачът ще бъде доставен през ноември т. г. и ще оперира в пристанището на Осло. Той ще е с дължина 22,4 м и теглителна сила от 45 т при мощност на батерията от 1718 kWh.

Два от поръчаните общо три влекача ElectRA 2300SX ще отидат при канадската SAAM Towage. ElectRA 2300SX постига теглителна сила от 70 т с батерия с мощност 3616 kWh.

Три влекача ElectRA 2800 ще бъдат доставени на Haisea и ще бъдат използвани в новото съоръжение за експорт на втечнен газ в Китимат, Канада. Те ще са с дължина от 28,4 м и теглителна сила от 70 т. Батерията им ще бъде с капацитет 6102 kWh, като бързото й зареждане от брега ще отнема около 3 часа. Всеки от влекачите ще елиминира около 1700 т въглеродни емисии на година, което означава, че заедно трите съда ще спестяват по около 5000 т емисии на година, което се равнява на емисиите, произвеждани от 1000 коли.

"Влекачите ElectRA са проектирани да отговорят на специфичните нужди на клиентите. Те увеличават максимално потенциала на електрическото задвижване, без да правят компромис с мощността, производителността, силата или гъвкавостта. Бързото зареждане е съчетано с най-добрия в класа капацитет на батерията, отлична реакция на тягата и ултраниско ниво на шум", отбелязват от компанията.

Гъвкави решения с изключителни характеристики

Интегрирането на електрическата система за влекачите ElectRA се извършва от турската фирма Elkon, създадена през 1980 г. и част от Schottel Group от 2022 г. ABB работи със Sanmar Shipyards и Elkon от години и доставя честотните инвертори с течно охлаждане ACS880 за влекачите ElectRA. Мултифункционалните устройства служат като батерийни DC/DC преобразуватели, инвертори за задвижващите двигатели и противопожарната помпа, генераторите и токоизправителите на брега, и off-grid преобразуватели за електрическия товар. Резервираността е вградена, за да се гарантира безопасността и оперативната надеждност. Те са гъвкави, за да паснат в наличното ограничено пространство, но имат изключителни характеристики, отбелязват от фирмата.

Вградени в тези екологични плавателни съдове, честотните инвертори на ABB ще спомогнат за декарбонизацията на пристанища и за намаляване на екологичното въздействие.

"Нашите компактни и ефективни решения са идеални за електрически влекачи", коментира Даниел Олсон, глобален мениджър продажби за морската индустрия в ABB. "Гордеем се, че работим с партньори като Sanmar и Elkon – две иновативни компании със силен ангажимент да помогнат на клиентите си да намалят емисиите и оперативните разходи, като в същото време повишават устойчивостта си."

     
Източник: ABB

Ключови думи: ABB   ACS880   влекачи   честотни инвертори   морска индустрия  

Област: Бизнес  

Fanuc
ABB Bulgaria
FANUC
Подобни статии
Schneider Electric
Филкаб
СПМ Инструмент България ЕООД

АБОНИРАЙТЕ СЕ за единствения у нас тематичен бюлетин
НОВИНИТЕ ОТ БЪЛГАРСКАТА ИНДИСТРИЯ
на специализирания портал IndustryINFO.BG
БЕЗПЛАТНО, професионално, всeки ден на вашия мейл!


Automotive Cluster
Последно от Бизнес
ABB Bulgaria
 
реклама
Automotive Cluster
Последно от Бизнес
IndustryInfo

Действителни собственици на настоящото издание са Теодора Стоянова Иванова и Любен Георгиев Георгиев

ПОЛИТИКА ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ И ЗАЩИТА НА ЛИЧНИТЕ ДАННИ
Условия за ползване
Изисквания и условия за реклама
Карта на сайта

© Copyright 2010 - 2025 ТИ ЕЛ ЕЛ МЕДИА ООД. Всички права запазени.

  ФИРМЕНА ПУБЛИКАЦИЯОНЛАЙН СЪБИТИЯБизнесИндустриално видеоПредстоящоОбяви за работаПроектиТехнологииОбществени поръчки/ТърговеСъбитияЕкспертноКариери
 

ОЩЕ ПОРТАЛИ ОТ ГРУПАТА

IndustryInfo.BG

ПРЕПОРЪЧВАМ МАТЕРИАЛ


 
 
момент...