Industry Info  
Industry InfoSchneider ElectricЦИЕС
Л-Клас
Последно от новини

04.10.2023   |   Universal Robots и Konica Minolta представят решения за Индустрия 5.0 на събитие в Пловдив


03.10.2023   |   Водещият панаир в Анадола MAKTEK Konya събира лидерите от машиностроителния сектор


03.10.2023   |   Започна приемът на кандидатури за наградите Нов европейски Баухаус за 2024 г.


03.10.2023   |   Huawei Enterprise Roadshow 2023 представи устойчиви дигитални решения и в София


03.10.2023   |   Проектирането на осветителни тела за плавателни съдове изисква специфичен подход

CAD PointСПЕЙСКАДАдара ИнженерингАмер Спортс
Festo
Festo

Полски стартъп тества първия магнитен влак в света, използващ традиционна жп инфраструктура

14.09.2023   |   Начало»Технологии
Редактор
Мира Станкова
Мира Станкова
Мира Станкова Редактор
Мира Станкова

Полската стартираща компания Nevomo проведе изпитания на първия в света влак, използващ технологията MagRail, която позволява на влаковете да левитират над релсите, като при това развиват скорост до 550 км/ч, съобщи информационният портал на Европейския съюз за интелигентни градски проекти, новаторски и устойчиви инициативи TheMayor.EU.

MagRail технологията е подобна на вече съществуващата MagLev технология за високоскоростни влакове, която вече се използва в Япония и Южна Корея. Съществена разлика между двете обаче е, че MagRail влаковете могат да използват съществуващата жп инфраструктура, което намалява значително разходите.

Инженерите на Nevomo са се заели със задачата да докажат, че левитирането на влакове върху съществуващи релси е възможно. Проучването отнема три и половина години, а резултатите са демонстрирани на най-дългата пасивна магнитна тестова линия в Европа, намираща се в Нова Сажина в Полша.

По време на тестовете превозните средства с MagRail технологията развиват скорост от 135 км/ч. Тежащото 2 т и дълго 6 м превозно средство започва да левитира, след като достига скорост от 70 км/ч, и успява да вдигне 100 км/ч за 11 секунди.

Все пак, известни модификации на жп линиите ще са необходими, за да могат да обслужват новия вид влакове. Това обаче ще бъде много по-евтино и ще изисква много по-малко усилия, отколкото изграждането на напълно нова инфраструктура от нулата, твърдят изобретателите.

"Това е липсващото звено между съществуващата жп инфраструктура и напълно новите дигитални жп системи", коментира Пржемек Пачек, изпълнителен директор на Nevomo, пред Emerging Europe. Според него и традиционните влакове, и магнитните левитиращи влакове могат да използват едни и същи жп линии.

Компанията ще продължи проучването и развитието на MagRail технологията не само за левитация, но и за други приложения. Целта е да се подобри ефективността и капацитетът й преди комерсиализирането на първата версия на MagRail за жп транспорт през 2024 г.

     
Източник: TheMayor.EU; Снимка: Nevomo

Ключови думи: TheMayor.EU   Nevomo   жп транспорт  

Област: Технологии  

Fanuc
FANUC
Подобни статии
Schneider Electric
ЦИЕС
Л-Клас

АБОНИРАЙТЕ СЕ за единствения у нас тематичен бюлетин
НОВИНИТЕ ОТ БЪЛГАРСКАТА ИНДИСТРИЯ
на специализирания портал IndustryINFO.BG
БЕЗПЛАТНО, професионално, всeки ден на вашия мейл!


LD
Transfer Multisort Electronik
Industrial Tech Forum 2023
Последно от Технологии

10.08.2023   |   Дава ли генеративният изкуствен интелект суперсили


10.08.2023   |   Каква е ролята на дизеловите генератори в декарбонизацията на центровете за данни


09.08.2023   |   Виртуален портал отразява в реално време състоянието на столичната ВиК мрежа


09.08.2023   |   Използваните кафе капсули се оказват отлична суровина за производство на филаменти за 3D принтери


08.08.2023   |   Каква е ролята на автоматизацията за устойчивото развитие на бизнеса в контекста на Industry 5.0?

 
реклама
LDTransfer Multisort ElectronikIndustrial Tech Forum 2023
Последно от Технологии

10.08.2023   |   Дава ли генеративният изкуствен интелект суперсили


10.08.2023   |   Каква е ролята на дизеловите генератори в декарбонизацията на центровете за данни


09.08.2023   |   Виртуален портал отразява в реално време състоянието на столичната ВиК мрежа


09.08.2023   |   Използваните кафе капсули се оказват отлична суровина за производство на филаменти за 3D принтери


08.08.2023   |   Каква е ролята на автоматизацията за устойчивото развитие на бизнеса в контекста на Industry 5.0?

IndustryInfo

Действителни собственици на настоящото издание са Теодора Стоянова Иванова и Любен Георгиев Георгиев

ПОЛИТИКА ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ И ЗАЩИТА НА ЛИЧНИТЕ ДАННИ
Условия за ползване
Изисквания и условия за реклама
Карта на сайта

© Copyright 2010 - 2023 ТИ ЕЛ ЕЛ МЕДИА ООД. Всички права запазени.

  ФИРМЕНА ПУБЛИКАЦИЯОНЛАЙН СЪБИТИЯБизнесИндустриално видеоПредстоящоОбяви за работаПроектиТехнологииОбществени поръчки/ТърговеСъбитияЕкспертноКариери
 

ОЩЕ ПОРТАЛИ ОТ ГРУПАТА

IndustryInfo.BG

ПРЕПОРЪЧВАМ МАТЕРИАЛ


 
 
момент...