ПОСЕТЕТЕ ОЩЕ СПЕЦИАЛИЗИРАНИ ПОРТАЛИ ОТ ГРУПАТА
09.10.2024 | Wilo с отличие за устойчивост и платинен медал на EcoVadis
08.10.2024 | Японското правителство ще финансира обучението на японски студенти в сферата на микроелектрониката в ЕС
08.10.2024 | GNSS модул на u-blox подобрява работата на велосипедни компютри
08.10.2024 | Murata обяви най-малкия многослоен керамичен кондензатор в света
08.10.2024 | Правителството одобри инвестиция от близо 4 млн. лв. в публична инфраструктура по ЗНИ в община Марица
От ChatGPT до DALL-E и всички останали технологии от този тип, новата вълна системи с генеративен изкуствен интелект (GenAI) трансформират бизнеса с бързи темпове. Докато служителите са оптимисти по отношение на това как изкуственият интелект, и по-специално генеративният изкуствен интелект, ще се отрази на работата им, настроенията сред мениджърите варират в широки граници, разлики има и в различните държави, сочи ново проучване на Boston Consulting Group (BCG).
Проучването, озаглавено "Изкуственият интелект на работното място: Какво казват хората" ("AI at Work: What People Are Saying"), е проведено сред над 12 800 служители в различни индустрии в 18 държави с цел да се събере информация за това как еволюцията на изкуствения интелект влияе на работното място.
"GenAI е бързо развиваща се сфера и трансформиращият му потенциал вече се усеща на работните места по света", коментира Никола Де Белфонд, глобален лидер Изкуствен интелект и софтуер в дивизията на BCG за проектиране и конструиране на технологии BCG X, и съавтор на проучването.
Попитани за влиянието на изкуствения интелект върху работата им, 52% от респондентите посочват, че са оптимисти, което е със 17% повече в сравнение с 2018 г., когато за последен път е провеждано проучването. Притеснения изпитват 30% или с 10% по-малко спрямо преди пет години.
Мениджърите, които по-често използват генеративен изкуствен интелект, са по-оптимистично настроени и по-малко притеснени от редовите служители. Докато 62% от ръководителите са оптимисти относно изкуствения интелект, едва 40% от редовите служители споделят този оптимизъм. 62% от редовните потребители на технологията са оптимистично настроени спрямо нея в сравнение с 36% от онези, които не я използват.
Повечето от ръководителите – 80%, казват, че използват инструменти с изкуствен интелект редовно в сравнение със само 20% от редовите служители. Освен това, повечето редови служители – 60%, не използват изобщо инструменти с генеративен изкуствен интелект.
В зависимост от географския регион най-оптимистично настроени са служителите в Бразилия – 71%, Индия – 60%, и Близкия Изток – 58%, а с най-малък дял оптимисти са САЩ – 46%, Нидерландия – 44%, и Япония – 40%. Най-скептични спрямо изкуствения интелект са служителите в Нидерландия – 42%, Франция – 41%, и Япония – 38%, докато регионите с най-малък дял на служителите, изпитващи притеснения в това отношение, са Близкият Изток – 25%, Бразилия – 19%, и Индия – 14%.
Според проучването 36% от служителите смятат, че изкуственият интелект може да вземе работата им. За да се подготвят за новата ера на изкуствен интелект, 86% от респондентите вярват, че се нуждаят от допълнително обучение, за да подобрят уменията си. Само 14% от редовите служители обаче казват, че са преминали през обучение за надграждане на уменията, докато при ръководителите този дял е 44%.
"Компаниите, които извличат най-много от изкуствения интелект, следват правилото 10-20-70: 10% от усилието, свързано с изкуствения интелект, отива за проектиране на алгоритми, 20% – за изграждане на необходимите технологии, и 70% – за подкрепа на хората и адаптиране на бизнес процесите", обяснява Венсан Бошен, управляващ директор в BCG, партньор и съавтор на проучването. "Надграждането на уменията е от съществено значение и трябва да се прави постоянно. То трябва да отива отвъд обучението за това как да се използва технологията и да позволява на служителите да се адаптират в тяхната роля с промяната на изискванията към дейностите и уменията."
Въпреки опасенията им, 71% от респондентите вярват, че ползите от GenAI са повече от рисковете. Все пак, те също искат рисковете да се управляват – 79% от всички респонденти вярват, че са необходими регулации конкретно за изкуствения интелект, което отразява видима промяна в отношението към правителствения надзор над технологиите.
Вместо да чакат правителствени регулации, много компании развиват и прилагат свои собствени рамки за отговорен изкуствен интелект, за да управляват тази мощна развиваща се технология по начин, който съвместява целите на организацията с етичните ценности. Мнението на служителите за ефективността на тези програми варира в широки граници. Докато 68% от ръководителите са уверени в отговорното използване на изкуствен интелект от компанията, едва 29% от редовите служители вярват, че компаниите им прилагат адекватни мерки, за да гарантират отговорното използване на изкуствен интелект.
Служителите са готови да приемат изкуствения интелект на работното място, но само ако са сигурни, че работодателят им ще постъпи правилно. Докладът дава три ключови препоръки на ръководителите относно преминаването на организацията им през революцията на изкуствения интелект:
"Нивото на притеснение сред служителите относно отговорното използване на изкуствен интелект е поразително", коментира Стивън Майлс, главен директор Етика на изкуствения интелект в BCG и съавтор на доклада. "Генеративният изкуствен интелект нахлу на сцената толкова внезапно през 2022 г., че много компании все още се опитват да наваксат, но отговорният изкуствен интелект трябва да бъде приоритет за всички ръководители. Компаниите няма да постигнат пълния потенциал на GenAI, ако мнозинството от служителите им продължават да изпитват съмнения дали работодателят им използва изкуствен интелект отговорно. Отговорният изкуствен интелект няма просто да ограничи рисковете, той също така ще увеличи иновациите и производителността и ще генерира стойност и конкурентно предимство за компаниите."
Източник: BCG; Снимка: DreamstimeКлючови думи: BCG изкуствен интелект GenAI ChatGPT DALL-E
Област: Бизнес
Близо 40% от европейските купувачи от висок клас обмислят покупката на електромобил през следващите 12 месеца
Уебинар на A3 дава насоки за по-успешна интелигентна трансформация
Необходими са повече инвестиции в дигитализация, автоматизация и електрификация
Напредъкът на големите компании по пътя към декарбонизацията се забавя
Центровете за данни трябва спешно да повишат енергийната си ефективност заради възхода на AI
АБОНИРАЙТЕ СЕ за единствения у нас тематичен бюлетин
НОВИНИТЕ ОТ БЪЛГАРСКАТА ИНДИСТРИЯ
на специализирания портал IndustryINFO.BG.
БЕЗПЛАТНО, професионално, всeки ден на вашия мейл!
04.10.2024 | Близо 40% от европейските купувачи от висок клас обмислят покупката на електромобил през следващите 12 месеца
03.10.2024 | Производителността на ядрените реактори по света остава висока, независимо от тяхната възраст
03.10.2024 | Стартира онлайн платформа за сътрудничество в сферата на отпадъчните води
03.10.2024 | Проучване в рамките на инициативата Metaverse Academy за използването на потапящи технологии от бизнеса
03.10.2024 | Полша и Чехия са първите вложители в ръководения от ЕИФ фонд за иновации в рамките на инициативата "Три морета"
04.10.2024 | Близо 40% от европейските купувачи от висок клас обмислят покупката на електромобил през следващите 12 месеца
03.10.2024 | Производителността на ядрените реактори по света остава висока, независимо от тяхната възраст
03.10.2024 | Стартира онлайн платформа за сътрудничество в сферата на отпадъчните води
03.10.2024 | Проучване в рамките на инициативата Metaverse Academy за използването на потапящи технологии от бизнеса
03.10.2024 | Полша и Чехия са първите вложители в ръководения от ЕИФ фонд за иновации в рамките на инициативата "Три морета"
Действителни собственици на настоящото издание са Теодора Стоянова Иванова и Любен Георгиев Георгиев
ПОЛИТИКА ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ И ЗАЩИТА НА ЛИЧНИТЕ ДАННИ
Условия за ползване
Изисквания и условия за реклама
Карта на сайта
© Copyright 2010 - 2024 ТИ ЕЛ ЕЛ МЕДИА ООД. Всички права запазени.