ПОСЕТЕТЕ ОЩЕ СПЕЦИАЛИЗИРАНИ ПОРТАЛИ ОТ ГРУПАТА
31.03.2023 | Правителството прие стратегията за дигиталната трансформация на строителния сектор
31.03.2023 | Обявиха носителите на наградите Инвеститор на годината за 2022 г.
29.03.2023 | Вторият по големина вятърен парк в страната Ветроком е с нов собственик
29.03.2023 | ЕК предлага реформа в структурата на пазара на електроенергия в ЕС
29.03.2023 | Община Свиленград изгради 30 kW фотоволтаична инсталация
Европейската асоциация на производителите на картон Pro Carton публикува резултатите от ново проучване за нагласите на европейските потребители по отношение на опазването на околната среда и опаковките. Проучването засяга всичко – от устойчиво управление на горите и транспорт до глобални проблеми като войната в Украйна, COVID-19 и икономическата криза. Проведено е сред 5000 европейски потребители и по думите на Винфред Мюлинг, маркетинг директор на Pro Carton, резултатите са впечатляващи.
Сред най-големите предизвикателства, посочени от потребителите, климатичните промени с 63% се нареждат втори веднага след цената на живота (71%), но преди войната (59%), икономиката (55%) и бедността (52%). Това означава, че за две трети от потребителите устойчивият начин на живот е много важен, като грижата за околната среда се приближава до челните места в дневния ред на все по-осъзнатите по отношение на опазването на околната среда потребители дори във времена на промени и голяма несигурност, коментира Мюлинг.
Що се отнася до опаковките, проучването е категорично. Особено интересно е откритието, че повече от половината (54%) от европейските потребители избират конкретна марка именно заради опаковката, използвана през 2022 г. Нещо повече, 47% от европейските потребители са предпочели друга марка или продукт, заради притеснения, свързани с използваната опаковка. Тези резултати разкриват, че потребителите вярват, че марките и доставчиците на опаковъчни материали носят отговорност по отношение на опазването на планетата и че опаковките играят важна роля в изграждането на лоялност към марката.
Проучването на Pro Carton дава отговор и на въпроса кои са най-важните характеристики на една опаковка според европейския потребител. А именно, на първо място европейците поставят "лесното рециклиране", като впечатляващите 86% от потребителите смятат, че това е "много важно" или "донякъде важно", което ясно показва, че потребителите мислят за последиците за околната среда от решението им да купят дадена стока в момента на самата покупка. Следват "изработена от естествени възобновяеми материали" и "защитава продукта" с по 81%, което допълнително показва, че устойчивостта на опаковката играе важна роля за това да бъде предпочетена от потребителите, наред с практическите й свойства.
Разбирането за това колко важни са тези три характеристики на опаковките обяснява все по-голямата популярност на картонените опаковки сред потребителите. Устойчивият опаковъчен материал, достигащ рециклиран дял от 82% и доставен от дървесна пулпа от устойчиво отглеждани гори в Европа, е предпочетен пред пластмасата от цели 86% от потребителите. Също така, 82% от европейските потребители са уверени в неговата рециклируемост, повече отколкото вярват в рециклируемостта на стъклото (80%) и велпапето (79%). Това е ясна индикация, че потребителите имат доверие в системата за събиране и рециклиране на опаковки от материали, базирани на фибри.
"Европа ще може да установи кръгова система само ако спечели доверието на потребителите в смисленото сепариране и рециклиране на опаковките. Рециклирането идва след събирането", отбелязва Мюлинг и припомня, че целта на Европа е делът на рециклираните хартиени и картонени опаковки да достигне 90% до 2030 г., а това изисква събираемост от над 90%.
Ключови думи: Pro Carton опаковки рециклиране
Област: Бизнес
Стартира реализацията на мащабен проект за рециклиране на батерии за електромобили в Германия
Набират се кандидатури за европейските годишни награди за постижения при картонените опаковки
Redwood сподели опита си в рециклирането на батерии за електромобили
Могат ли естествените полимери ефективно да заменят традиционните пластмаси
Могат ли старите витла от вятърни турбини да се превърнат в строителни материали
АБОНИРАЙТЕ СЕ за единствения у нас тематичен бюлетин
НОВИНИТЕ ОТ БЪЛГАРСКАТА ИНДИСТРИЯ
на специализирания портал IndustryINFO.BG.
БЕЗПЛАТНО, професионално, всeки ден на вашия мейл!
29.03.2023 | Задвижваща технология на ABB намалява енергопотреблението в завод за производство на велпапе
29.03.2023 | Оптикс и ТУ – София, филиал Пловдив, ще си сътрудничат в подготовката на кадри
28.03.2023 | LEM пусна прецизен токов сензор за измерване на заряда на литиево-йонните батерии в електромобилите
28.03.2023 | Инж. Христо Гилищаров влиза в Управителния съвет на ПАРА
28.03.2023 | Quectel обяви Wi-Fi HaLow модул за широкообхватни IoT приложения
29.03.2023 | Задвижваща технология на ABB намалява енергопотреблението в завод за производство на велпапе
29.03.2023 | Оптикс и ТУ – София, филиал Пловдив, ще си сътрудничат в подготовката на кадри
28.03.2023 | LEM пусна прецизен токов сензор за измерване на заряда на литиево-йонните батерии в електромобилите
28.03.2023 | Инж. Христо Гилищаров влиза в Управителния съвет на ПАРА
28.03.2023 | Quectel обяви Wi-Fi HaLow модул за широкообхватни IoT приложения
Действителни собственици на настоящото издание са Теодора Стоянова Иванова и Любен Георгиев Георгиев
ПОЛИТИКА ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ И ЗАЩИТА НА ЛИЧНИТЕ ДАННИ
Условия за ползване
Изисквания и условия за реклама
Карта на сайта
© Copyright 2010 - 2023 ТИ ЕЛ ЕЛ МЕДИА ООД. Всички права запазени.