Industry Info  
Festo
Festo

Революционен подход или илюзия е облачното производство - 03.08.2022

03.08.2022   |   Начало»Технологии
 

Облачното производство, разбирано като ключов инструмент за развитието на свързаността между производствените компании, има потенциала да се превърне в неизменна част от Индустрия 4.0, убеден е Щефан Цимерман, ръководител Иновации и развитие на портфолиото за Индустрия 4.0 на глобалния доставчик на IT решения и услуги Atos. Облачното производство се дефинира като интегрирана и взаимосвързана виртуална мрежа от производствени компании. Достъпът до производствени услуги в нея се осъществява по модела "pay-per-use" или "плащане при използване".

Според проучване на Roland Berger Strategy Consultants от март 2022 г. 51% от ръководителите на производствени компании биха искали да прекратят собственото производство и да се концентрират върху развитието на продуктите и марката и маркетинга, което ще позволи на компаниите да намалят активите. Идеята е особено популярна сред компаниите от сектор здравеопазване и потребителски стоки. Следвайки примера на компании като Apple, производствените фирми са убедени, че трябва да изнесат производствената дейност посредством облачното производство особено с оглед на ползите от него. Сред тях са по-ниските инвестиционни и оперативни разходи и разходи за поддръжка и лесният достъп до различни производствени услуги, чието поддържане иначе не е изгодно, особено за малки и средни предприятия. Други преимущества са възможността компаниите да реагират бързо на промените в търсенето, да разширяват дейността си без времеемки и скъпи инвестиции, както и да се съсредоточат върху продуктови иновации. Освен това концепцията може да обхване целия жизнен цикъл на продукта – от идеята и проекта, през прототипирането и инженеринга до производството, създавайки цялостна екосистема.

Въпреки че ползите от облачното производство са големи, прилагането му в реални производствени условия все още се ограничава до пилотни проекти. Цимерман набелязва шест основни пречки пред широкото му внедряване.

Първото голямо предизвикателство е необходимостта от предвидими и надеждни процеси. Тъй като облачното производство използва изкуствен интелект и аналитика, за да избере подходящите услуги за производителя, търгове не са необходими. При облачното производство обаче трябва да се гарантира, че услугите се доставят навреме, със съответното качество и съобразно спецификациите на производителите.

Второто предизвикателство е сигурността. Взаимосвързаността на различни участници в платформата за облачно производство изисква сложни защитни концепции и решения, за да се избегне намесата на трети страни, които могат да застрашат интелектуалната собственост на производствените компании.

Друг проблем е съпротивата срещу промяната. Производствените компании са консервативни. Мениджърите искат да контролират производствените процеси от началото до края, за да могат да реагират при възникване на инциденти. За да разберат ползите от облачното производство, те трябва да се научат да вярват на базираните в облака процеси и на доставчиците, които ги предлагат.

Следващото голямо предизвикателство е надграждането на уменията и преквалификацията на служителите. Повечето производствени компании все още страдат от недостиг на умения за разбиране и интегриране на базирани в облака инструменти за целите на облачното производство. Наличният персонал трябва да повиши квалификацията си, а компаниите трябва да привлекат ключови таланти за успешното управление на промяната.

Внедряването на облачното производство също така изисква време. Налага се реализацията на множество пилотни проекти, преди да се открие работещо решение. През това време компаниите трябва да се фокусират върху бързи печалби, за да си осигурят времето, необходимо за постигане на пълна възвръщаемост на инвестицията в облачно производство.

Липсата на партньори също е проблем. Производствените компании трябва да създадат мрежа от квалифицирани партньори, които биха предложили търсените производствени услуги. Това отнема време и ще е необходим стимул, който да събере партньорите заедно в една мрежа. Един от начините за постигане на това е интеграцията на съществуваща мрежа от доставчици на оригинално оборудване, както и намирането на производители на оригинално оборудване с допълващи продукти, които да мотивират своите доставчици и партньори да се присъединят към мрежата.

Преодоляването на тези предизвикателства може да отнеме време, а междувременно компаниите трябва да променят бизнес моделите си и да се фокусират върху услугите и продуктите вместо върху производствената дейност. Това ще им помогне да освободят ресурс за продуктови иновации – най-важният диференциращ фактор, който ще генерира конкурентно преимущество в бъдеще, смята Цимерман.

Според него въпреки че облачното производство все още не е осъществено напълно, то далеч не е илюзия и поставянето на основите му е необходимост, която ще помогне на производствените компании да постигат успехи на своите пазари сега и в дългосрочен план.

     
Източник: Atos; Снимка: Dreamstime

Ключови думи: Atos   облачно производство   Индустрия 4.0  

Fanuc
FANUCМехатроникс

Подобни статии

Schneider Electric
ЦИЕС
Л-Клас
Webit Expo

АБОНИРАЙТЕ СЕ за единствения у нас тематичен бюлетин
НОВИНИТЕ ОТ БЪЛГАРСКАТА ИНДИСТРИЯ
на специализирания портал IndustryINFO.BG
БЕЗПЛАТНО, професионално, всeки ден на вашия мейл!


LD
Balkan Services
Eвромаркет компресорс

Последно от Технологии

Мехатроникс
IndustryInfo

Действителни собственици на настоящото издание са Теодора Стоянова Иванова и Любен Георгиев Георгиев

  ФИРМЕНА ПУБЛИКАЦИЯНОВО!БизнесТехнологииОбществени поръчки/ТърговеИндустриално видеоЕкспертноПредстоящоОбяви за работаПроектиСъбитията
 

ПРЕПОРЪЧВАМ МАТЕРИАЛ


 
 
момент...