ПОСЕТЕТЕ ОЩЕ СПЕЦИАЛИЗИРАНИ ПОРТАЛИ ОТ ГРУПАТА
15.08.2022 | Компании от пет континента ще имат щандове на Международните хранителни изложения в София
15.08.2022 | София и Букурещ са най-предпочитаните локации от доставчиците на изнесени услуги в ЮИЕ
15.08.2022 | Пазарно проучване на CECIMO очертава позитивни тенденции за сектора на адитивното производство в Европа
15.08.2022 | AMB 2022 събира лидерите в металообработващата индустрия в Щутгарт
15.08.2022 | Предстои семинар за използването на геотермалната енергия в системите за отопление и охлаждане
С над 810 000 произведени робота FANUC е световен лидер в областта на роботиката, като по оценки на компанията пазарният й дял в Европа е около 25 – 27%, споделя в интервю Шиничи Танзава, президент и главен изпълнителен директор на FANUC Europe.
За японската компания не е лесно да спечели позиции в Европа, но успява да постигне това благодарение на политиката да гради със своите клиенти дългосрочни отношения, основани на доверие. Обикновено клиентите осъзнават напълно големите ползи от висококачествените и трайни продукти на FANUC след осем до десет години, тъй като след пет, десет или дори 12 години роботите FANUC работят качествено и надеждно и клиентите почти нямат разходи за поддръжка.
Когато се инвестира в автоматизация, трябва да се имат предвид три ключови фактора – функционалност, цена и качество, посочва Танзава. "Във FANUC ние винаги сме подчертавали, че качеството е също толкова важно, колкото и функционалността и цената. В действителност нашите роботи работят два пъти по-дълго от повечето продукти на конкурентите ни."
В развойната си дейност FANUC се стреми да постигне намаляване на разходите, по-висока надеждност и по-малко части на продуктите. "Очевидно е – по-малко части означава по-малко повреди". Повреди обаче все пак са възможни и FANUC предлага решения за превантивна поддръжка като ZDT, съкратено от Zero Down Time. Целта на компанията е да предупреди клиентите две седмици предварително за нуждата от обслужване на робот, преди той да се е повредил. "Можем да постигнем това благодарение на нашата сервотехнология. Сервомоторите на FANUC са интегрирани в нашите роботи и машини и генерират необходимите сигнали, които могат да се използват за превантивна поддръжка."
FANUC разполага с голяма мрежа от сервизни техници и значителни наличности от резервни части на склад. "В Европа периодът от обаждането на клиента до успешната поправка на робота е средно по-малко от 20 часа. За поддръжка, освен ако не се касае за голям брой роботи, двуседмично предизвестие е достатъчно, тъй като държим 99,97% от всички резервни части за всички произведени от нас продукти на склад". Поддържането на толкова голям запас от резервни части е скъпо, но FANUC го прави въпреки това, за да осигури на клиентите си възможно най-добрата услуга.
Колаборативните роботи предизвикаха голямо въодушевление, но присъствието им в заводите все още не е масово. Обяснението на Танзава за това е, че повечето коботи, които в момента са налични на пазара, могат да се използват в лаборатории, но не са подходящи за индустриални условия. "Това е така, защото е много трудно да произведете коботи, които предлагат и необходимото ниво на сензитивност и трайност. FANUC разработва индустриални роботи от 70-те години на миналия век и сензори за сила и системи за машинно зрение от повече от 20 години. В допълнение към чувствителността и издръжливостта, лесната експлоатация е друго изискване за използване на коботи в производството. Нашият нов лек кобот CRX комбинира тези три характеристики и ние отчитаме доста добро търсене от производствени компании."
Продажбите на роботи FANUC в Европа през последните пет години се увеличават с над 10% на година. Ако тази тенденция се запази, компанията ще удвои продажбите на роботи в следващите десет години и очакванията са да бележи малко по-бърз растеж от пазара като цяло и да увеличи пазарния си дял.
FANUC планира да разширява бизнеса си стъпка по стъпка. "По принцип ние препоръчваме автоматизация само ако тя е изгодна за нашите клиенти. По същия начин действаме и в нашите собствени фабрики. В заводите на FANUC в момента работят близо 5000 робота денем и нощем. Нито един друг производител на роботи не използва роботи в такъв мащаб в своите заводи. Това ни помогна да преодолеем недостига на квалифициран персонал и ни осигурява гъвкавост на производството. Тъй като познаваме собствените си продукти от първа ръка, ние можем да предоставим на нашите клиенти решения за автоматизация, подходящи конкретно за техните нужди.“
Ситуацията в Украйна и пандемията от COVID-19 оказват влияние върху пазара и може да се очаква краткосрочен спад в търсенето. "Тенденцията към автоматизация обаче е незасегната и дори се засили заради проблемите в снабдителните вериги, с които се сблъскахме през последните месеци и години". Действително и FANUC като много други компании има проблеми с набавянето на дефицитни компоненти. Самите доставки не са проблем за FANUC, защото въпреки че производствените й съоръжения са в Япония, има европейски център за персонализиране и дистрибуция, където внася стандартни роботи от Япония, складира ги и ги адаптира към нуждите на европейските си клиенти.
Източник: FANUCMachTech&InnoTech 2022 ще представи решения от последно поколение на световни индустриални брандове
FANUC България търси специалист "Доставки и логистика"
Cognex обяви нова версия на In-Sight Explorer с добавена функционалност за роботизирани приложения
БАВ организира специализиран курс за автоматизация на ВиК системи
Автоматизацията на системите за безопасност в сградите ще бъде сред акцентите на Intersec Forum 2022
АБОНИРАЙТЕ СЕ за единствения у нас тематичен бюлетин
НОВИНИТЕ ОТ БЪЛГАРСКАТА ИНДИСТРИЯ
на специализирания портал IndustryINFO.BG.
БЕЗПЛАТНО, професионално, всeки ден на вашия мейл!
01.08.2022 | КЯШИФ прави решителна крачка напред в развитието си с проект за нов завод в Кърджали
01.07.2022 | Евромаркет Компресорс извърши подмяна на водоохладителна кула от затворен тип
24.06.2022 | Системи за автоматично шлайфане и полиране - мисията възможна с Аркос Италия и Стил Лазер България
21.06.2022 | Сервизните услуги на Аксбул пестят време и разходи
15.06.2022 | ЦИЕС – Стара Загора отбеляза своя 20-годишен юбилей
01.08.2022 | КЯШИФ прави решителна крачка напред в развитието си с проект за нов завод в Кърджали
01.07.2022 | Евромаркет Компресорс извърши подмяна на водоохладителна кула от затворен тип
24.06.2022 | Системи за автоматично шлайфане и полиране - мисията възможна с Аркос Италия и Стил Лазер България
21.06.2022 | Сервизните услуги на Аксбул пестят време и разходи
15.06.2022 | ЦИЕС – Стара Загора отбеляза своя 20-годишен юбилей
Действителни собственици на настоящото издание са Теодора Стоянова Иванова и Любен Георгиев Георгиев
ПОЛИТИКА ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ И ЗАЩИТА НА ЛИЧНИТЕ ДАННИ
Условия за ползване
Изисквания и условия за реклама
© Copyright 2010 - 2022 ТИ ЕЛ ЕЛ МЕДИА ООД. Всички права запазени.