Industry Info  
Festo
Festo

Качеството на роботите е също толкова важно, колкото и функционалността и цената

 

С над 810 000 произведени робота FANUC е световен лидер в областта на роботиката, като по оценки на компанията пазарният й дял в Европа е около 25 – 27%, споделя в интервю Шиничи Танзава, президент и главен изпълнителен директор на FANUC Europe.

За японската компания не е лесно да спечели позиции в Европа, но успява да постигне това благодарение на политиката да гради със своите клиенти дългосрочни отношения, основани на доверие. Обикновено клиентите осъзнават напълно големите ползи от висококачествените и трайни продукти на FANUC след осем до десет години, тъй като след пет, десет или дори 12 години роботите FANUC работят качествено и надеждно и клиентите почти нямат разходи за поддръжка.

Когато се инвестира в автоматизация, трябва да се имат предвид три ключови фактора – функционалност, цена и качество, посочва Танзава. "Във FANUC ние винаги сме подчертавали, че качеството е също толкова важно, колкото и функционалността и цената. В действителност нашите роботи работят два пъти по-дълго от повечето продукти на конкурентите ни."

В развойната си дейност FANUC се стреми да постигне намаляване на разходите, по-висока надеждност и по-малко части на продуктите. "Очевидно е – по-малко части означава по-малко повреди". Повреди обаче все пак са възможни и FANUC предлага решения за превантивна поддръжка като ZDT, съкратено от Zero Down Time. Целта на компанията е да предупреди клиентите две седмици предварително за нуждата от обслужване на робот, преди той да се е повредил. "Можем да постигнем това благодарение на нашата сервотехнология. Сервомоторите на FANUC са интегрирани в нашите роботи и машини и генерират необходимите сигнали, които могат да се използват за превантивна поддръжка."

FANUC разполага с голяма мрежа от сервизни техници и значителни наличности от резервни части на склад. "В Европа периодът от обаждането на клиента до успешната поправка на робота е средно по-малко от 20 часа. За поддръжка, освен ако не се касае за голям брой роботи, двуседмично предизвестие е достатъчно, тъй като държим 99,97% от всички резервни части за всички произведени от нас продукти на склад". Поддържането на толкова голям запас от резервни части е скъпо, но FANUC го прави въпреки това, за да осигури на клиентите си възможно най-добрата услуга.

Колаборативните роботи предизвикаха голямо въодушевление, но присъствието им в заводите все още не е масово. Обяснението на Танзава за това е, че повечето коботи, които в момента са налични на пазара, могат да се използват в лаборатории, но не са подходящи за индустриални условия. "Това е така, защото е много трудно да произведете коботи, които предлагат и необходимото ниво на сензитивност и трайност. FANUC разработва индустриални роботи от 70-те години на миналия век и сензори за сила и системи за машинно зрение от повече от 20 години. В допълнение към чувствителността и издръжливостта, лесната експлоатация е друго изискване за използване на коботи в производството. Нашият нов лек кобот CRX комбинира тези три характеристики и ние отчитаме доста добро търсене от производствени компании."

Продажбите на роботи FANUC в Европа през последните пет години се увеличават с над 10% на година. Ако тази тенденция се запази, компанията ще удвои продажбите на роботи в следващите десет години и очакванията са да бележи малко по-бърз растеж от пазара като цяло и да увеличи пазарния си дял.

FANUC планира да разширява бизнеса си стъпка по стъпка. "По принцип ние препоръчваме автоматизация само ако тя е изгодна за нашите клиенти. По същия начин действаме и в нашите собствени фабрики. В заводите на FANUC в момента работят близо 5000 робота денем и нощем. Нито един друг производител на роботи не използва роботи в такъв мащаб в своите заводи. Това ни помогна да преодолеем недостига на квалифициран персонал и ни осигурява гъвкавост на производството. Тъй като познаваме собствените си продукти от първа ръка, ние можем да предоставим на нашите клиенти решения за автоматизация, подходящи конкретно за техните нужди.“

Ситуацията в Украйна и пандемията от COVID-19 оказват влияние върху пазара и може да се очаква краткосрочен спад в търсенето. "Тенденцията към автоматизация обаче е незасегната и дори се засили заради проблемите в снабдителните вериги, с които се сблъскахме през последните месеци и години". Действително и FANUC като много други компании има проблеми с набавянето на дефицитни компоненти. Самите доставки не са проблем за FANUC, защото въпреки че производствените й съоръжения са в Япония, има европейски център за персонализиране и дистрибуция, където внася стандартни роботи от Япония, складира ги и ги адаптира към нуждите на европейските си клиенти.

     
Източник: FANUC

Ключови думи: FANUC   ФАНУК   роботи   коботи   автоматизация   CRX  

Fanuc
FANUCМехатроникс

Подобни статии

Schneider Electric
Филкаб
Л-Клас

АБОНИРАЙТЕ СЕ за единствения у нас тематичен бюлетин
НОВИНИТЕ ОТ БЪЛГАРСКАТА ИНДИСТРИЯ
на специализирания портал IndustryINFO.BG
БЕЗПЛАТНО, професионално, всeки ден на вашия мейл!


LD
Balkan Services
Eвромаркет компресорс

Последно от ФИРМЕНА ПУБЛИКАЦИЯ

Мехатроникс
IndustryInfo

Действителни собственици на настоящото издание са Теодора Стоянова Иванова и Любен Георгиев Георгиев

  ФИРМЕНА ПУБЛИКАЦИЯНОВО!БизнесТехнологииОбществени поръчки/ТърговеИндустриално видеоЕкспертноПредстоящоОбяви за работаПроектиСъбитията
 

ПРЕПОРЪЧВАМ МАТЕРИАЛ


 
 
момент...