Industry Info  
Festo
Festo

СПБ отбелязва летен сезон с високи инвестиции и нови марки бира

20.07.2022   |   Бизнес
 

По повод професионалния празник на българските пивовари, който се отбелязва на Илинден, Съюзът на пивоварите в България (СПБ) обяви данни за развитието на сектора през първите 6 месеца на 2022 г. През този период капиталовите инвестиции на пивоварните компании достигат 25 млн. лв. Членовете на СПБ са разширили продуктовата си листа с 10 нови марки и асортимента бира. Продажбите бележат ръст от 4% в сравнение със същия период на миналата година, но все още не са на нивата от предкризисната 2019 г.

Според изнесените данни от национално проучване на Ipsos в България пивото продължава да е най-често консумираната у нас напитка след водата. 62% от българите пият бира поне веднъж седмично, а 47% или с 11% повече от миналата година са убедени, че тя е подходящо за тях питие.

Дни преди професионалния си празник СПБ получи и първа награда в категорията "Иновативна бизнес стратегия" на осмото издание на наградите на b2b Media. Призът е за кампанията "Гордеем се да сме прозрачни", реализирана в рамките на изпълнението на общоевропейския ангажимент на индустрията за доброволно представяне на хранителна информация за бирата. Резултатите от мониторинга на Европейската комисия показват, че 100% от произвежданите у нас бири имат на етикетите си списък на съставките и на енергийната стойност на продукта.

"От СПБ сме категорични, че социалната отговорност на бранша допринася за високата репутация на българските пивовари като отговорни производители и работодатели. През последните 3 години общо социалните инвестиции в сектора надхвърлят 7 млн. лв. Те са насочени най-вече към програми за развитие на човешкия капитал, принос към местните общности, превантивни кампании и зелени инициативи", коментира изпълнителният директор на сдружението Ивана Радомирова.

Като основен стратегически приоритет на индустрията българските пивовари продължават устойчиво да развиват и системата си за саморегулация на публичните комуникации. Активно се развива и продължаващата вече 12 години кампания на СПБ за творчество, природа, превенция и спорт. От тази година тя се популяризира под мотото "КОД: Отговорни заедно". През следващите 2 месеца предстои в Стара Загора и Велико Търново пилотно да бъдат поставени арт кошове на СПБ за разделно събиране на пластмасови бутилки с цел оползотворяване на отпадъците и опазване на околната среда.

     
Източник: СПБ

Ключови думи: СПБ   ЕК   пивоварна индустрия  

Област: Бизнес  

Fanuc
FANUCМехатроникс

Подобни статии

Schneider Electric
ЦИЕС
Л-Клас

АБОНИРАЙТЕ СЕ за единствения у нас тематичен бюлетин
НОВИНИТЕ ОТ БЪЛГАРСКАТА ИНДИСТРИЯ
на специализирания портал IndustryINFO.BG
БЕЗПЛАТНО, професионално, всeки ден на вашия мейл!


LD
Eвромаркет компресорс

Последно от Бизнес

Мехатроникс
IndustryInfo

Действителни собственици на настоящото издание са Теодора Стоянова Иванова и Любен Георгиев Георгиев

  ФИРМЕНА ПУБЛИКАЦИЯНОВО!БизнесТехнологииОбществени поръчки/ТърговеИндустриално видеоЕкспертноПредстоящоОбяви за работаПроектиСъбитията
 

ПРЕПОРЪЧВАМ МАТЕРИАЛ


 
 
момент...