ПОСЕТЕТЕ ОЩЕ СПЕЦИАЛИЗИРАНИ ПОРТАЛИ ОТ ГРУПАТА
12.08.2022 | Българска мебелна компания отвори нова производствена база в Ямбол
12.08.2022 | Удължава се срокът за кандидатстване за стажантската програма на R&М България Производство
12.08.2022 | Автоматизират управлението на светофарите в Бургас
12.08.2022 | НЕК търси доставчик на електроизолационни материали
12.08.2022 | За трета поредна година Schneider Electric оглавява класацията на Gartner на веригите за доставки в Европа
Яни Драгов, изпълнителен директор на Смарт Органик, пред IndustryInfo.bg
Наскоро проектът на Смарт Органик за изграждане на производствена и складова база за биохрани в община Божурище получи сертификат за инвестиция клас "Б" по реда на Закона за насърчаване на инвестициите (ЗНИ). Разкажете ни повече за проекта – какви са конкретните цели, които компанията преследва с реализацията му?
Нашата компания е една от най-динамично развиващите се не само в сектор биохрани, но в целия сектор бързооборотни стоки. Благодарение на възходящия тренд на биохраните в Европа, особено в Германия, която е основният ни пазар, нашата компания непрекъснато увеличава производствените мощности и складовата площ. Само за последната година ние имаме 30% ръст на продажбите и планираме ръст с подобни темпове и за следващите 5 години.
Представеният проект в Божурище е за инвестиция от 5 млн. лв. и с него възнамеряваме да навлезем в иновативни продуктови категории, към които имат интерес именно потребителите на биохрани. Изключителният успех в цяла Европа на суровите барове, покрити с веган шоколад, ни показа, че подобни продукти имат голям потенциал на основните ни пазари. Планираме произвеждането на доста продукти на основата на веган шоколад, ядки и растителни масла.
Вече е готов за лансиране на пазара първият от тези продукти – Nut Butter Cups – веган шоко чашки с пълнеж от бадемов, лешников и фъстъчен тахан. Подобни иновативни продукти разработваме и в категориите барове и бисквити.
Защо избрахте именно Божурище за новата производствена и складова база?
Тъй като над 65% от нашата продукция е предназначена за експорт, ни е необходима локация, която да е много удобна от логистична гледна точка, а заедно с това да се намира близо до настоящата ни производствена база в Княжево. Локацията в Божурище е също така добре обезпечена инфраструктурно, което ще ни позволи с много бързи темпове да построим производствената и складова база.
Какви нови производствени и складови технологии ще използвате? Каква ще е степента на автоматизация на съоръженията?
Както за настоящата производствена база, така и за бъдещата в Божурище, закупуваме най-новите и съвременни производствени линии от водещи доставчици в Европа, които гарантират висока степен на автоматизация както на производството на продуктите, така и на процеса на опаковане. Напълно автоматизирана ще бъде и складовата база, като цялото ни производство, съхранение и логистика се управляват от ERP система.
От гледна точка на опазването на околната среда какви решения за намаляване на емисиите и подобряване на енергийната ефективност ще има в новата база?
Опазването на природната среда е една от основните ценности и мисии на нашата компания. Затова и поетапно преминаваме към опаковане на продуктите ни в 100% биоразградими материали. Както на настоящата ни производствена площадка, така и в бъдещата планираме 50% от необходимата енергия да идва от възобновяеми енергийни източници, което ще гарантираме с изграждане на система от соларни панели.
Проектът се предвижда да създаде 15 нови работни места. Срещате ли трудности при намиране на квалифициран персонал? Какви обучения предвиждате?
С разширяване на производството броят на работещите в групата Смарт Органик ще надхвърли 330 души. Имаме дългосрочна програма за обучение, мотивиране и социални придобивки и с гордост можем да кажем, че имаме служители, които работят от основаването на компанията.
По отношение на новите членове на екипа сме разработили и въвели менторска програма, с която те бързо да навлязат в работата, като много разчитаме на приемственост и устойчивост. И в новото предприятие в Божурище ще разчитаме на наши ключови служители, които да положат основата на създаване на новия екип.
Ключови думи: Смарт Органик Smart Organic хранително-вкусова промишленост
Област: Бизнес
drinktec 2022 с акцент върху дигиталната трансформация на производството на напитки и течни храни
АПБН обяви резултатите от първото проучване за социално-икономическия отпечатък на безалкохолната индустрия
Явор Стефанов е новият търговски директор на Кока-Кола ХБК България
Нови проекти за общо 30,5 млн. лв. получиха сертификати за инвестиции по ЗНИ
Аксбул с богата гама помпи със сертификат FDA
АБОНИРАЙТЕ СЕ за единствения у нас тематичен бюлетин
НОВИНИТЕ ОТ БЪЛГАРСКАТА ИНДИСТРИЯ
на специализирания портал IndustryINFO.BG.
БЕЗПЛАТНО, професионално, всeки ден на вашия мейл!
11.08.2022 | НСИ отчита подобрение на бизнес климата в промишлеността и през юли
11.08.2022 | Cognex обяви нова версия на In-Sight Explorer с добавена функционалност за роботизирани приложения
11.08.2022 | Слабо развитата зарядна инфраструктура е основна пречка пред разпространението на електромобилите у нас
11.08.2022 | Индустриална зона Загоре обяви търг за продажбата на терен за производствен обект
10.08.2022 | 200 млн.лв. за собствени ВЕИ мощности ще получат българските компании по НПВТУ
11.08.2022 | НСИ отчита подобрение на бизнес климата в промишлеността и през юли
11.08.2022 | Cognex обяви нова версия на In-Sight Explorer с добавена функционалност за роботизирани приложения
11.08.2022 | Слабо развитата зарядна инфраструктура е основна пречка пред разпространението на електромобилите у нас
11.08.2022 | Индустриална зона Загоре обяви търг за продажбата на терен за производствен обект
10.08.2022 | 200 млн.лв. за собствени ВЕИ мощности ще получат българските компании по НПВТУ
Действителни собственици на настоящото издание са Теодора Стоянова Иванова и Любен Георгиев Георгиев
ПОЛИТИКА ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ И ЗАЩИТА НА ЛИЧНИТЕ ДАННИ
Условия за ползване
Изисквания и условия за реклама
© Copyright 2010 - 2022 ТИ ЕЛ ЕЛ МЕДИА ООД. Всички права запазени.