Industry Info  
Festo
Festo

Българските фирми не вярват, че онлайн срещите могат успешно да заменят бизнес пътуванията

21.03.2022   |   Бизнес
 

Българската търговско-промишлена пaлата (БТПП) оповести резултатите от последното си експресно анкетно проучване сред своите членове във връзка с интересите на българските фирми към бизнес партньорства в чужбина.
Според тях Германия с 52% от гласовете заема първо място сред страните, предпочитани за търговски обмен и партньорство.  Следват Турция – с 32% от гласовете, Полша и Румъния – с 30%,  Франция – с 29%, и Италия и Обединените арабски емирства – с 27%.

За всяка една от изброените страни данните показват увеличение на обема на износа, като най-голям е ръстът при Румъния – 35,4%. Тази година Китай остава малко по-назад в класацията – с  20% от гласовете, независимо че и там се наблюдава увеличение в стокообмена. Износът в Китай нараства с над 20%, а вносът с 35%.

Компаниите определят като основна причина за бизнес сътрудничество именно износа на стоки – посочен от 73% от респондентите, следвана от търсенето на партньор за съвместна инвестиция в България – 29%,  и вноса на стоки – 29%. Предприемачите са основно заинтересовани за сътрудничество в сферата на машини и оборудване – 37%, храни и напитки – 27%, текстил и облекло – 25%, електроника – 23%, и продукти на енергетиката и химическата промишленост – 21%. Българският бизнес също така има интерес и към партньорство с компании в областта на строителството, услугите, транспорт и логистика, търговия на дребно и металургия. 

Данните от проучването показват също, че от методите, създаващи добри възможности за намиране на бизнес партньори, респондентите предпочитат тези, включващи личен директен контакт. На предни позиции излизат участието и посещението на търговски изложения – 77%, следвани от В2В срещи по време на форуми – 56%, официални бизнес делегации и индивидуални пътувания – с по 46%. Най-слаб интерес – 26%, фирмите проявяват към онлайн и видео срещите, които в последните две години бяха основополагащи за бизнес комуникацията.

Запитани, биха ли предприели бизнес пътуване при отпадане на ограничителните мерки и успокояване на международната политическа ситуация, 57 % от респондентите отговарят с "Да, ще пътувам повече", 33% очакват да се възвърнат нивата от преди пандемията, а 21% смятат, че ограничителните мерки и влошената международна политическа обстановка ще доведат до съкращаване на продължителността на бизнес пътуванията. Едва 7% са на мнение, че онлайн срещите могат успешно да заменят бизнес пътуванията.

Повече от половината от фирмите познават условията за правене на бизнес в страните, с които желаят да си партнират, а 8% не са запознати. 38% от компаниите биха участвали в обучения за спецификата на търговията в посочените държави. Сред темите, които предизвикват интереса на бизнеса, са споразуменията за свободна търговия на ЕС, търговията с трети страни, инициативата за сътрудничество ЦИЕ и Китай (16+1) и Евразийският икономически съюз.

63% от анкетираните компании споделят, че конфликтът между Русия и Украйна е оказал влияние върху дейността им.

     
Източник: БТПП; Снимка: Dreamstime

Ключови думи: БТПП   ЕС   машини   електроника   химическа промишленост  

Област: Бизнес  

Fanuc
FANUCМехатроникс

Подобни статии

Schneider Electric
ЦИЕС
Л-Клас

АБОНИРАЙТЕ СЕ за единствения у нас тематичен бюлетин
НОВИНИТЕ ОТ БЪЛГАРСКАТА ИНДИСТРИЯ
на специализирания портал IndustryINFO.BG
БЕЗПЛАТНО, професионално, всeки ден на вашия мейл!


LD
Eвромаркет компресорс

Последно от Бизнес

Мехатроникс
IndustryInfo

Действителни собственици на настоящото издание са Теодора Стоянова Иванова и Любен Георгиев Георгиев

  ФИРМЕНА ПУБЛИКАЦИЯНОВО!БизнесТехнологииОбществени поръчки/ТърговеИндустриално видеоЕкспертноПредстоящоОбяви за работаПроектиСъбитията
 

ПРЕПОРЪЧВАМ МАТЕРИАЛ


 
 
момент...