ПОСЕТЕТЕ ОЩЕ СПЕЦИАЛИЗИРАНИ ПОРТАЛИ ОТ ГРУПАТА
12.08.2022 | Българска мебелна компания отвори нова производствена база в Ямбол
12.08.2022 | Удължава се срокът за кандидатстване за стажантската програма на R&М България Производство
12.08.2022 | Автоматизират управлението на светофарите в Бургас
12.08.2022 | НЕК търси доставчик на електроизолационни материали
12.08.2022 | За трета поредна година Schneider Electric оглавява класацията на Gartner на веригите за доставки в Европа
Огромна част от медийните публикации за автомобилната индустрия в последно време са фокусирани върху недостига на полупроводникови компоненти, който възникна в началото на 2021 г. и продължава и през тази година.
Общоприетата причина за този недостиг е пандемията от COVID-19, заради която през 2020 г. се стигна до рязък спад на търсенето в световен мащаб, което накара автомобилостроителите да спират производствени мощности и да отменят поръчки за компоненти. Междувременно рязко се повиши търсенето на мобилни телефони, телевизори, компютри, игри и домашни електроуреди от хората, които останаха по домовете си и заработиха дистанционно. В резултат на това доставчиците на полупроводникови компоненти се преориентираха от производство на модули за автомобилни приложения към производство на компоненти за други електронни системи, чието търсене беше по-голямо. Така, когато автомобилните компании се завърнаха през втората половина на 2020 г., откриха, че доставчиците на полупроводникови компоненти, преориентирали се към други приложения, не могат да посрещнат подновеното търсене и последва сериозен недостиг.
Според IC Insights този сценарий не е основната причина за недостига на интегрални схеми, с който сега се сблъсква автомобилната индустрия. Истинската причина се крие в рязкото увеличение на търсенето на интегрални схеми за автомобилни приложения през 2021 г., а не в неспособността на доставчиците на електронни компоненти да повишат производството. В действителност, производителите са осигурили 30% повече модули на автомобилната индустрия през 2021 г. в сравнение с 2020 г., което доста надхвърля общото увеличение от 22% на световните доставки на интегрални схеми през миналата година. В сравнение с предпандемичната 2019 г. през 2021 г. на автомобилния сектор са доставени 27% повече интегрални схеми.
През 2021 г. скокът в доставките на интегрални схеми за автомобилни приложения е най-големият от 2011 г. насам, с лекота надхвърляйки увеличението от 20%, регистрирано през 2017 г. Броят им през миналата година достига 52,3 млрд., което е три пъти повече от 17,6 млрд., регистрирани през 2011 г. За сравнение общите доставки на интегрални схеми през 2021 г. възлизат на 394 млрд. бройки, което е около два пъти повече в сравнение с 2011 г., когато са доставени 194 млрд.
IC Insights отбелязва впечатляващото постижение на доставчиците да повишат производството и да доставят невероятни количества интегрални схеми на автомобилната индустрия през миналата година. Все пак, когато търсенето на интегрални схеми скочи рязко, както се случи през 2021 г., неизбежно възниква временно разминаване между търсене и предлагане, което според IC Insights е истинската причина за недостига на интегрални схеми за автомобилната индустрия.
Източник: IC Insights; Снимка: DreamstimeКлючови думи: IC Insights интегрални схеми автомобилостроене COVID-19
Област: Електроника
TTI Европа с три награди Дистрибутор на годината от Vishay Intertechnology за трета поредна година
Как се възстановява европейската икономика след COVID кризата
България е с най-голямо увеличение на въглеродните емисии в ЕС през 2021 г.
Технологичните сектори в Европа през 2022 г. ще растат доста по-бавно от очакваното
Стартира регистрирането на изложители за международния панаир Z 2023
АБОНИРАЙТЕ СЕ за единствения у нас тематичен бюлетин
НОВИНИТЕ ОТ ЕЛЕКТРОНИКАТА
на специализирания портал Electronics-Bulgaria.com.
БЕЗПЛАТНО, професионално, всяка седмица на вашия мейл!
11.08.2022 | НСИ отчита подобрение на бизнес климата в промишлеността и през юли
11.08.2022 | Cognex обяви нова версия на In-Sight Explorer с добавена функционалност за роботизирани приложения
11.08.2022 | Слабо развитата зарядна инфраструктура е основна пречка пред разпространението на електромобилите у нас
11.08.2022 | Индустриална зона Загоре обяви търг за продажбата на терен за производствен обект
10.08.2022 | 200 млн.лв. за собствени ВЕИ мощности ще получат българските компании по НПВТУ
11.08.2022 | НСИ отчита подобрение на бизнес климата в промишлеността и през юли
11.08.2022 | Cognex обяви нова версия на In-Sight Explorer с добавена функционалност за роботизирани приложения
11.08.2022 | Слабо развитата зарядна инфраструктура е основна пречка пред разпространението на електромобилите у нас
11.08.2022 | Индустриална зона Загоре обяви търг за продажбата на терен за производствен обект
10.08.2022 | 200 млн.лв. за собствени ВЕИ мощности ще получат българските компании по НПВТУ
Действителни собственици на настоящото издание са Теодора Стоянова Иванова и Любен Георгиев Георгиев
ПОЛИТИКА ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ И ЗАЩИТА НА ЛИЧНИТЕ ДАННИ
Условия за ползване
Изисквания и условия за реклама
© Copyright 2010 - 2022 ТИ ЕЛ ЕЛ МЕДИА ООД. Всички права запазени.