Industry Info  
Festo
Festo

Компания разработва нови технологии за автономен товарен жп транспорт

28.01.2022   |   Технологии
 

Американската компания, основана от бивши инженери на SpaceX, Parallel Systems обяви, че е събрала финансиране от 49,55 млн. щатски долара за създаването на автономни задвижвани с батерии електрически жп превозни средства за товарни превози.
 
Тези автономни машини могат да транспортират стандартни товарни контейнери поотделно или заедно. Могат да формират композиции или да се отделят в различни дестинации, докато пътуват. Изобретението е особено подходящо за затворени жп мрежи заради ограничения достъп до линиите и централизирания контрол на движението, посочват от компанията.
 
Според Parallel Systems нейните жп превозни средства предлагат по-голяма гъвкавост от традиционните влакове. За разлика от тях, композициите от автономни жп превозни средства няма нужда да изчакват натрупването на голямо количество товари, за да бъде услугата икономически изгодна. Това значително би намалило времето за изчакване, свързано с натоварването на дълги влакове. Решението може да се използва за обслужване на различни по дължина маршрути, както в границите на един град, така и в цялата страна.
 
Изобретението би позволило и да отпадне необходимостта от разпределителни гари, където обикновено се извършва прекомпозиране, като така ще се спестят часове, дори дни. Постоянният поток от контейнери между терминалите ще доведе до по-голяма утилизация на оборудването, по-бързи доставки и по-високо качество на услугата, смятат от Parallel Systems.
 
По-малкото енергопотребление означава по-малки батерии, по-ниско напрежение на мрежата и по-ниски разходи за зарядна инфраструктура.
 
Релсовите превозни средства са снабдени със системи за наблюдение с камери, сензори и допълнителна спирачна система, които позволяват безопасно и самостоятелно спиране до 10 пъти по-бързо от влак, отбелязват изобретателите. Същевременно напълно автоматизираните машини могат автоматично да поддържат безопасна скорост съобразно с условията по линията и използват машинно самообучение, за да оптимизират маршрутите, графиците и енергопотреблението.
 
Изобретението, което предстои да бъде патентовано, може да доведе и до оптимизация на съпътстващата жп инфраструктура. За тях не са необходими големи терминали. Те могат да се товарят и разтоварват на по-малки, по-екологични и по-евтини терминали, построени по-близо до доставчиците и потребителите. Тези микротерминали могат да заемат под 5% от площта на традиционен терминал. Позволяват и директно товарене на пристанищата, което ще спомогне за по-малкото използване на камиони и намаляване на натовареността на пристанищата, тъй като няма да е необходимо складиране на контейнерите в пристанищния комплекс.

     
Източник: Parallel Systems

Ключови думи: жп транспорт   автономни превозни средства   сензори  

Област: Технологии  

Fanuc
FANUCМехатроникс

Подобни статии

Schneider Electric
Филкаб
Л-Клас

АБОНИРАЙТЕ СЕ за единствения у нас тематичен бюлетин
НОВИНИТЕ ОТ БЪЛГАРСКАТА ИНДИСТРИЯ
на специализирания портал IndustryINFO.BG
БЕЗПЛАТНО, професионално, всeки ден на вашия мейл!


LD
Balkan Services
Eвромаркет компресорс

Последно от Технологии

Мехатроникс
IndustryInfo

Действителни собственици на настоящото издание са Теодора Стоянова Иванова и Любен Георгиев Георгиев

  ФИРМЕНА ПУБЛИКАЦИЯНОВО!БизнесТехнологииОбществени поръчки/ТърговеИндустриално видеоЕкспертноПредстоящоОбяви за работаПроектиСъбитията
 

ПРЕПОРЪЧВАМ МАТЕРИАЛ


 
 
момент...