Industry Info  
Industry InfoSchneider ElectricЦИЕС
Л-Клас
Последно от новини

13.12.2023   |   Walter Tools разработи нова сплав за инструменти за нарязване на канали


05.12.2023   |   Глобалният пазар на серводвигатели и сервозадвижвания се удвоява за десетилетие


05.12.2023   |   Германският машиностроителен сектор отбелязва сериозен ръст на инвестициите в научни изследвания


05.12.2023   |   Balluff представи иновативна система с радарна технология за детекция в опаковъчния сектор


05.12.2023   |   Конференция за кръговата икономика в строителния сектор предстои в София

CAD PointСПЕЙСКАДАдара ИнженерингАмер Спортс
Festo
Festo

Компания разработва нови технологии за автономен товарен жп транспорт

Американската компания, основана от бивши инженери на SpaceX, Parallel Systems обяви, че е събрала финансиране от 49,55 млн. щатски долара за създаването на автономни задвижвани с батерии електрически жп превозни средства за товарни превози.
 
Тези автономни машини могат да транспортират стандартни товарни контейнери поотделно или заедно. Могат да формират композиции или да се отделят в различни дестинации, докато пътуват. Изобретението е особено подходящо за затворени жп мрежи заради ограничения достъп до линиите и централизирания контрол на движението, посочват от компанията.
 
Според Parallel Systems нейните жп превозни средства предлагат по-голяма гъвкавост от традиционните влакове. За разлика от тях, композициите от автономни жп превозни средства няма нужда да изчакват натрупването на голямо количество товари, за да бъде услугата икономически изгодна. Това значително би намалило времето за изчакване, свързано с натоварването на дълги влакове. Решението може да се използва за обслужване на различни по дължина маршрути, както в границите на един град, така и в цялата страна.
 
Изобретението би позволило и да отпадне необходимостта от разпределителни гари, където обикновено се извършва прекомпозиране, като така ще се спестят часове, дори дни. Постоянният поток от контейнери между терминалите ще доведе до по-голяма утилизация на оборудването, по-бързи доставки и по-високо качество на услугата, смятат от Parallel Systems.
 
По-малкото енергопотребление означава по-малки батерии, по-ниско напрежение на мрежата и по-ниски разходи за зарядна инфраструктура.
 
Релсовите превозни средства са снабдени със системи за наблюдение с камери, сензори и допълнителна спирачна система, които позволяват безопасно и самостоятелно спиране до 10 пъти по-бързо от влак, отбелязват изобретателите. Същевременно напълно автоматизираните машини могат автоматично да поддържат безопасна скорост съобразно с условията по линията и използват машинно самообучение, за да оптимизират маршрутите, графиците и енергопотреблението.
 
Изобретението, което предстои да бъде патентовано, може да доведе и до оптимизация на съпътстващата жп инфраструктура. За тях не са необходими големи терминали. Те могат да се товарят и разтоварват на по-малки, по-екологични и по-евтини терминали, построени по-близо до доставчиците и потребителите. Тези микротерминали могат да заемат под 5% от площта на традиционен терминал. Позволяват и директно товарене на пристанищата, което ще спомогне за по-малкото използване на камиони и намаляване на натовареността на пристанищата, тъй като няма да е необходимо складиране на контейнерите в пристанищния комплекс.

     
Източник: Parallel Systems

Ключови думи: жп транспорт   автономни превозни средства   сензори  

Област: Технологии  

Fanuc
FANUC
Подобни статии

IEC публикува стандарт и за безжична IO-Link комуникация със сензори и изпълнителни устройства


Изследователи от Университета Халифа създадоха еко сензор за влажност за носима електроника


Alstom инвестира 50 млн. евро в модерно депо за поддръжка на електрически влакове в Букурещ


Balluff обяви второ поколение на серията си сензори за интелигентен мониторинг на състоянието BCM


Стайният сензор на Belimo спечели награда за иновации на AHR Expo

Schneider Electric
Филкаб
Л-Клас

АБОНИРАЙТЕ СЕ за единствения у нас тематичен бюлетин
НОВИНИТЕ ОТ БЪЛГАРСКАТА ИНДИСТРИЯ
на специализирания портал IndustryINFO.BG
БЕЗПЛАТНО, професионално, всeки ден на вашия мейл!


LD
Learn Valley
Последно от Технологии

28.11.2023   |   Машинно зрение позволява безконтактен 3D печат на сложни структури от нови материали над 600 пъти по-бързо


21.11.2023   |   Изследователи от Университета Халифа създадоха еко сензор за влажност за носима електроника


17.11.2023   |   Нов метод позволява едновременното събиране и пречистване на вода от мъглите


16.11.2023   |   Значителен ръст на патентите при офшорните ветроенергийни съоръжения през последните години


15.11.2023   |   Лазерна технология за депанелизиране от Schunk сред акцентите на productronica 2023

 
реклама
LDLearn Valley
Последно от Технологии

28.11.2023   |   Машинно зрение позволява безконтактен 3D печат на сложни структури от нови материали над 600 пъти по-бързо


21.11.2023   |   Изследователи от Университета Халифа създадоха еко сензор за влажност за носима електроника


17.11.2023   |   Нов метод позволява едновременното събиране и пречистване на вода от мъглите


16.11.2023   |   Значителен ръст на патентите при офшорните ветроенергийни съоръжения през последните години


15.11.2023   |   Лазерна технология за депанелизиране от Schunk сред акцентите на productronica 2023

IndustryInfo

Действителни собственици на настоящото издание са Теодора Стоянова Иванова и Любен Георгиев Георгиев

ПОЛИТИКА ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ И ЗАЩИТА НА ЛИЧНИТЕ ДАННИ
Условия за ползване
Изисквания и условия за реклама
Карта на сайта

© Copyright 2010 - 2023 ТИ ЕЛ ЕЛ МЕДИА ООД. Всички права запазени.

  ФИРМЕНА ПУБЛИКАЦИЯОНЛАЙН СЪБИТИЯБизнесИндустриално видеоПредстоящоОбяви за работаПроектиТехнологииОбществени поръчки/ТърговеСъбитияЕкспертноКариери
 

ОЩЕ ПОРТАЛИ ОТ ГРУПАТА

IndustryInfo.BG

ПРЕПОРЪЧВАМ МАТЕРИАЛ


 
 
момент...