ПОСЕТЕТЕ ОЩЕ СПЕЦИАЛИЗИРАНИ ПОРТАЛИ ОТ ГРУПАТА
01.06.2023 | УНСС създава видео обучителна програма за интернационализация на МСП
01.06.2023 | Глобалните инвестиции в чиста енергия се очаква да достигнат 1,7 трилиона долара до края на 2023 г.
01.06.2023 | Forward Green 2023 ще представи платформа за бизнес срещи с възможност за участие на български компании
01.06.2023 | Международната ядрена конференция на БУЛАТОМ ще се проведе от 7 до 9 юни във Варна
01.06.2023 | КАД Пойнт организира базов курс по Revit за ВиК
Батериите ще играят ключова роля в постигането на амбициозните цели на Европа за декарбонизация, смятат от консултантската компания Wood Mackenzie. Те ще позволят интегрирането на възобновяеми енергийни източници в енергийния пазар на Стария континент и намаляване на емисиите в транспортната индустрия – двата сектора, които заедно генерират 60% от световните емисии.
Инвестициите в производството на батерии в Европа се увеличават. Европейската комисия призна важната роля на батериите за бъдещето на Европейския пазар и икономика, основавайки Европейски алианс за батериите през 2017 г.
Според анализ на Wood Mackenzie през 2019 и 2020 г. Европа е инвестирала повече от всеки друг регион в производството на батерии. През 2021 г. ЕК одобри и втори Важен проект от общоевропейски интерес (ВПОИ) в областта на батериите, като насочи 2,9 млрд. евро към индустрията с намерение да отключи допълнителни 9 млрд. евро от частни инвестиции. Пазарът на батерии в Европа може да надхвърли 570 млрд. евро през 2030 г. и 1,7 млрд. евро през 2040 г., смятат от Wood Mackenzie.
Очаква се търсенето на батерии в Европа да нарасне почти 11 пъти спрямо сегашните нива до 2040 г., стимулирано главно от електромобилите, които може да генерират 94% от търсенето. Стационарните системи за съхранение на енергия ще генерират 4% от годишното търсене на батерии до 2040 г. Разпространението на такива системи в Европа е бавно, но се очаква да нарасне.
Сред целите на Европа е създаването на производствени мощности за годишно производство на батерии за 1,3 TWh до 2030 г. Това ще превърне Европа във втория най-голям производител на батерии в света, като с 27% от световните производствени мощности се нарежда веднага след Китай.
Литиево-йонната технология ще бъде най-произвежданата в Европа. Производството на батерии на Стария континент е много зависимо от вноса на суровини, от което произтичат рискове за доставките и безопасността. Европа трябва да внася над 75% от необходимите суровини от други региони, където те се добиват чрез процеси, проблематични от гледна точка на въглеродните емисии и екологичното и социалното си въздействие.
Инвестирането в местни добивни предприятия е наложително, тъй като свръхзависимостта от вноса пречи на Европа да влияе на доставките и цените, посочват от Wood Mackenzie.
Електрическата мобилност ще определи търсенето, доставките и цените на батериите в Европа. Производството на електрически автомобили генерира над 80% от европейското и световното търсене на батерии и бъдещите пазарни тенденции ще са от съществено значение за световния производствен капацитет и потенциални сривове на доставките. Като се има предвид доминиращата роля на автомобилната индустрия в Европа, в случай на проблем с доставките автомобилните компании с дългосрочни договори ще бъдат предпочетени като клиенти пред компаниите, реализиращи стационарни системи за съхранение на енергия.
Източник: Wood Mackenzie; Снимка: DreamstimeКлючови думи: Wood Mackenzie батерии автомобилна индустрия ВЕИ
Област: Електроапаратура
Глобалните инвестиции в чиста енергия се очаква да достигнат 1,7 трилиона долара до края на 2023 г.
Белгийска компания ще строи завод за батерии за електромобили в Северна Македония
Община Русе ще пести по 200 000 лв. на година след модернизацията на уличното осветление
Международна конференция в ТУ-София представи иновации в енергетиката и околната среда
Очаква се над 1,2 млн. да бъдат заетите във фотоволтаичния сектор в ЕС в следващите години
АБОНИРАЙТЕ СЕ за единствения у нас тематичен бюлетин
НОВИНИТЕ ОТ ЕЛЕКТРОАПАРАТУРАТА
на специализирания портал Electrical-Bulgaria.com.
БЕЗПЛАТНО, професионално, всяка седмица на вашия мейл!
31.05.2023 | Cummins представи нов дизелов генератор за морски приложения
30.05.2023 | База данни със стартиращи компании от цял свят помага на бизнеса в прехода към кръгова икономика
30.05.2023 | В Германия проучват как да популяризират професията на електроинженера сред младите хора
30.05.2023 | Кой притежава данните в индустрията?
30.05.2023 | Обявиха нова покана по проект RE-CENTRE за финансиране на МСП в секторите обзавеждане, ИТ и кръгова икономика
31.05.2023 | Cummins представи нов дизелов генератор за морски приложения
30.05.2023 | База данни със стартиращи компании от цял свят помага на бизнеса в прехода към кръгова икономика
30.05.2023 | В Германия проучват как да популяризират професията на електроинженера сред младите хора
30.05.2023 | Кой притежава данните в индустрията?
30.05.2023 | Обявиха нова покана по проект RE-CENTRE за финансиране на МСП в секторите обзавеждане, ИТ и кръгова икономика
Действителни собственици на настоящото издание са Теодора Стоянова Иванова и Любен Георгиев Георгиев
ПОЛИТИКА ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ И ЗАЩИТА НА ЛИЧНИТЕ ДАННИ
Условия за ползване
Изисквания и условия за реклама
Карта на сайта
© Copyright 2010 - 2023 ТИ ЕЛ ЕЛ МЕДИА ООД. Всички права запазени.