Industry Info  
Festo
Festo

Автоматизиране на поддръжката с приложението Smartenance

 

Festo използва своето приложение Smartenance, за да улесни процеса по поддръжка на съоръженията във фабриките си в Рорбах и Шарнхаузен от 2018 г. Постигнатите резултати са доста добри – поддръжката протича по-бързо и по-гладко в сравнение с преди.
 
Стартирала като пилотен проект, обхващащ само няколко машини, инициативата бързо се превръща в истински успех. Днес приложението е инсталирано на общо около 550 машини в Шарнхаузен и на 434 в Рорбах.
 
С помощта на Smartenance операторите лесно въвеждат съобщения за грешки или необходимост от поддръжка, а също така могат и да съхраняват изображения. Съобщенията се прехвърлят от приложението в SAP системата, която изпраща нотификации до екипа по поддръжка.
 
Това значително опростява прогнозната поддръжка на машините, а техническият екип може да следи целия процес. Той може да види от всякъде на всяка машина дали поддръжката е приключила и, ако не е, защо – независимо кой точно отговаря за нея. В допълнение Smartenance запаметява предстоящи дейности по поддръжката, което означава, че тя може да се планира по-добре, например в период, когато инсталацията не работи по някаква причина.
 
Директната връзка със SAP също е практична. Информацията за процесите по поддръжка са изключително ценни за разработчиците на приложението, което претърпя съществено развитие през последните две години. Първоначалната идея не е включвала приложения в такива големи заводи. През периода на разработването му Smartenance се използва и в съоръженията на Festo в Унгария, България, Турция, Южна Корея, Китай и Швейцария.
 
В момента разработчиците на Festo работят над следващия етап от развитието на Smartenance, в който се предвижда съоръженията сами да докладват на операторите за необходимост от поддръжка чрез съобщения от типа "Филтърът за мазнини е почти пълен – необходима е поддръжка в кратък срок!"
 
С помощта на сензори в бъдеще съоръженията ще засичат какво количество продукти преминават през тях в определен период и ще определят кога е необходимо обслужване. Процедурата се задейства автоматично, без да е необходимо операторът да наблюдава процеса и да въвежда статуси, като така ще се пести време. Вместо това той ще получава съобщения директно от машината на своя таблет със Smartenance, без да е необходимо да ги получава по заобиколен път чрез допълнителна система като имейл. Така процесът по поддръжката се автоматизира напълно и Индустрия 4.0 се реализира на практика перфектно.

     
Източник: Festo

Ключови думи: Festo   Фесто   Smartenance   прогнозна поддръжка  

Област: Бизнес  

Fanuc
FANUC

Подобни статии

Schneider Electric
Филкаб
Л-Клас
ГБИТК

АБОНИРАЙТЕ СЕ за единствения у нас тематичен бюлетин
НОВИНИТЕ ОТ БЪЛГАРСКАТА ИНДИСТРИЯ
на специализирания портал IndustryINFO.BG
БЕЗПЛАТНО, професионално, всeки ден на вашия мейл!


LD
БиЕмДжи Дейта Fusion
B2N

Последно от ФИРМЕНА ПУБЛИКАЦИЯ

IndustryInfo

Действителни собственици на настоящото издание са Теодора Стоянова Иванова и Любен Георгиев Георгиев

ПОЛИТИКА ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ И ЗАЩИТА НА ЛИЧНИТЕ ДАННИ
Условия за ползване

© Copyright 2010 - 2021 ТИ ЕЛ ЕЛ МЕДИА ООД. Всички права запазени.

  ФИРМЕНА ПУБЛИКАЦИЯНОВО!БизнесТехнологииОбществени поръчки/ТърговеИндустриално видеоПредстоящоОбяви за работаПроектиСъбитията
 

ПРЕПОРЪЧВАМ МАТЕРИАЛ


 
 
момент...