Industry Info  

Rittal отбеляза 50 години успешно присъствие на световния пазар

12.01.2012   |   Начало»Експертно
Редактор
Пепа Петрунова
Пепа Петрунова
Пепа Петрунова Редактор
Пепа Петрунова

Уважаеми г-н Божков, какво стои зад 50-годишния успешен бизнес с марка Rittal?
Развитието на фирма Rittal за тези 50 години е наистина впечатляващо. Трудните години на възстановяване след Втората световна война принуждават производителя на метални изделия Рудолф Ло да потърси ново поле за развитие, което намира в серийното производство на типови метални табла. През 1961 г. се създава фирма Rittal, която изработва и доставя от склад шкафове за електроуправление в различни, но строго определени размери. Тази идея скоро се възприема и след няколко години водещите автомобилни производители в Германия залагат Rittal като стандарт за тяхното производство. За 50 години от локален производител и доставчик, Rittal се превръща във водещ световно представен и признат лидер с 12 производствени предприятия на 3 континента, повече от 70 дъщерни компании и над 10 000 служители в цял свят. Продуктовата гама, включена в “Rittal the System”, обхваща табла и шкафове, шинни разпределителни системи, климатизация, ИТ инфраструктура, софтуер и сервиз. Стремежът да се следват съвременните тенденции и да се представят ежегодно десетки новости е развил портфолиото на Rittal до над 13 000 артикула.

Откога компанията е представена в България и кои са основните приоритети в дейността ви?
Фирма Rittal и нейната продукция имат своя дългогодишна история и в България. Преди промените, когато машиностроенето бележеше развитие, предприятията от групата ЗММ оборудваха своите машини с табла на Rittal. След отварянето на пазарите в Източна Европа фирмата започва да популяризира продуктите си, първоначално чрез представителства, а след това и дъщерни дружества. Дружеството в България бе създадено преди 4 години, като основните приоритети в дейността му са представяне на продуктите, възможностите и предимствата при използването им.

Как икономическата криза повлия върху бизнеса на Rittal в световен мащаб? Промени ли се нещо в пазарната стратегия на компанията като следствие от това?
С функционалните решения и голямо разнообразие на конструкции, за този половин век Rittal се наложи като основен партньор на значими имена в световната промишленост, а за някои компании и като ОЕМ производител на стандартни и нестандартни системи с приложение в различни производства, машиностроене, енергетика, ИТ инфраструктура и комуникации. Като такъв, естествено, Rittal нямаше как да остане незасегнат от икономическата криза, отразила се върху работата на толкова много отрасли и фирми. Спад от 25% за 2009 г., когато стагнацията е повсеместна, оказва своето влияние, независимо от богатата гама продукти и възможните им приложения в различни направления. Този период бе използван за оптимизиране на отделни работни и логистични процеси, обновяване на продуктовата гама, разработване и въвеждане на нови, по-ефективни и функционални изделия. Всичко това оказа своето положително влияние и още в началото на 2010 г. помогна да се заработи на „пълни обороти”.

Участвали сте в реализацията на множество проекти. Бихте ли разказали за най-актуалните сред тях?
Разнообразната продуктова гама на Rittal позволява намирането на подходящи надеждни и ефективни решения както за традиционни приложения, така и при решаването на по-сложни казуси в области като електрозахранване и електроразпределение, управление и контрол или ИТ инфраструктура за малки потребители или големи центрове за данни. По тази причина за изминалите няколко години можем да се похвалим с множество успешно реализирани проекти, съвместно с водещите инженерингови фирми и производители на апаратура. Някои от тях са: инсталации със Сименс апаратура в Каолин, с АВВ апаратура в Амилум, с Шнайдер Електрик апаратура в Челопеч. С наши конструктивни решения сървърни и комуникационни ракове са реализирани центровете за данни на IIIDC, Телепойнт, М-тел и др.

В каква посока виждате развитието на компанията оттук нататък?
Нормално е стремежите ни за развитие да бъдат ориентирани напред и нагоре. Независимо от прогнозите за влошаване на икономическия климат не само в България, смятаме, че поставени добре на пазара, предлагайки надеждни и качествени продукти и подхождайки с необходимия ангажимент, има накъде да растем. Затова и плановете ни следващите години са на пръв поглед твърде амбициозни, но с едно добро разпределение на силите, смятам, че все пак са реалистични.

     
Източник: сп. Инженеринг ревю

Ключови думи: Rittal   Юлиян Божков  

Област: бизнес   електроапаратура  

Fanuc
ABB Bulgaria
FANUC
Подобни статии

Бъдещето на енергийните технологии в индустрията – все по-устойчиво и дигитализирано


Rittal обяви мегаватово охлаждане за центрове за данни с изкуствен интелект


Rittal пуска стандартизирани външни шкафове с две стени CS Toptec


Защо новозеландско предприятие избира микроцентровете за данни на Rittal


Научете повече за новите вентилатори Blue e+ на организиран от Ритал предстоящ уебинар

Schneider Electric
Филкаб
СПМ Инструмент България ЕООД

АБОНИРАЙТЕ СЕ за единствения у нас тематичен бюлетин
НОВИНИТЕ ОТ БЪЛГАРСКАТА ИНДИСТРИЯ
на специализирания портал IndustryINFO.BG
БЕЗПЛАТНО, професионално, всeки ден на вашия мейл!


Automotive Cluster
Последно от Експертно
IndustryInfo

Действителни собственици на настоящото издание са Теодора Стоянова Иванова и Любен Георгиев Георгиев

ПОЛИТИКА ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ И ЗАЩИТА НА ЛИЧНИТЕ ДАННИ
Условия за ползване
Изисквания и условия за реклама
Карта на сайта

© Copyright 2010 - 2025 ТИ ЕЛ ЕЛ МЕДИА ООД. Всички права запазени.

  ФИРМЕНА ПУБЛИКАЦИЯОНЛАЙН СЪБИТИЯБизнесИндустриално видеоПредстоящоОбяви за работаПроектиТехнологииОбществени поръчки/ТърговеСъбитияЕкспертноКариери
 

ОЩЕ ПОРТАЛИ ОТ ГРУПАТА

IndustryInfo.BG

ПРЕПОРЪЧВАМ МАТЕРИАЛ


 
 
момент...