Industry Info
ИндСофт

Австралийски учени разработиха нов метод за откриване на ценни метали

11.08.2021   |   Технологии

Учени от Австралийската организация за ядрена физика и технология (ANSTO) и университета Маккуайър са разработили метод за неутронно сканиране с цел откриване на ценни метали и минерали при сондажи.

Традиционно сканирането с неутронна компютърна томография (CT) отнема много повече време отколкото това с рентгенова CT. Д-р Джоузеф Бевит обяснява, че с подобренията, направени от екипа в инструмента за неутронна томография Dingo в Австралийския център за неутронно лъчение на ANSTO, то се превръща в бърз, изгоден и безразрушителен метод за картографиране на концентрацията и разпределението на минералите в сондажите. Инструментът създава 3D изображение на сърцевината на раздробените скали.

В момента индустрията и изследователите използват рентгенови технологии за инспекция и анализ на сондираните скали. Рентгеновите лъчи обаче не могат да проникнат в образци, които съдържат изобилие от тежки метали като олово, без загуба на контраст на изображението, докато неутроните преодоляват това ограничение.

Източник: IOM3

Ключови думи: ANSTO   компютърна томография   CT   рудодобив

Област: Технологии

Fanuc
FANUCМехатроникс

Подобни статии

Schneider Electric
ЦИЕС
Л-Клас

АБОНИРАЙТЕ СЕ за единствения у нас тематичен бюлетин
НОВИНИТЕ ОТ БЪЛГАРСКАТА ИНДИСТРИЯ
на специализирания портал IndustryINFO.BG
БЕЗПЛАТНО, професионално, всeки ден на вашия мейл!

LD