Industry Info  
Industry InfoSchneider ElectricЦИЕС
СПМ Инструмент България ЕООД
Последно от новини

15.01.2025   |   Община Габрово изгражда зарядна инфраструктура за новите електробуси на обществения транспорт


15.01.2025   |   MECSPE 2025 показва решения за екологичния преход на производствените компании


15.01.2025   |   Изследователи от MIT предлагат нов начин за намаляване на екологичния отпечатък на добива на алуминий


15.01.2025   |   В сила влезе новият Регламент на ЕС за строителните продукти


15.01.2025   |   Обявиха за обществено обсъждане третата покана по процедурата за модернизиране на уличното осветление по НПВУ

CAD PointСПЕЙСКАД

Логистичният отдел на BHTC ще се разрасне през 2017 г.

18.10.2016   |   Начало»Експертно
Редактор
Пепа Петрунова
Пепа Петрунова
Пепа Петрунова Редактор
Пепа Петрунова
Логистиката в едно производствено предприятие обхваща цялата верига на управление на доставките, а именно – планирането, организацията и контрола на движението на материалните потоци, тяхното складиране и съхранение, както и придвижването им от мястото на натоварване до крайното местоназначение с цел осигуряване на качествено и навременно удовлетворяване на очакванията на клиентите. Логистичният отдел на BHTC наброява 30 души (център за поръчки и склад), като се очаква до края на 2017 година да разполага с 51 души.
 
Поддържане на оптимален запас от суровини
„Предизвикателството при нашата логистична дейност е, че всички пратки трябва да се експедират навреме в точните количества към точния клиент с минимални разходи“, разказва Мария Георгиева, мениджър логистика в BHTC България. Същото се отнася и за доставките на материали. Те трябва да пристигнат в точните количества навреме и всичко трябва да бъде много добре контролирано. В BHTC принципът “Just in time“ се прилага безкомпромисно, както към клиентите, така и към доставчиците, акцентира Мария Георгиева. Това става възможно само ако има добра организация, комуникация и професионализъм. В склада на предприятието се поддържат и определени стокови запаси, но те са в минимални обеми. Целта е във всеки момент на територията на завода да се поддържа оптимален запас от суровини и готова продукция – нито по-малко, нито повече. Клиентите, за които работи BHTC България, са VW, Daimler, Renault, Mahle Behr (към които изнася продукция за MAN, Volvo, DAF), както и BMW, Scania и Audi.
 
Немски и китайски доставчици
По отношение на доставчиците предприятието се кооперира с такива най-вече от Германия, които са партньори на фирмата майка и са номинирани от нея. Поради характера на произвежданите изделия се работи и с доставчици от Китай. Въпреки по-усложнените транспортни условия при използването на групажни морски линии, специалистите от логистичния отдел и тук прилагат изцяло принципа „Just in time“. За да се компенсират евентуални ненавременни доставки или настъпване на форсмажорни обстоятелства, е допустимо поддържането на минимални допълнителни стокови запаси, чиято цел е да минимизират риска от спиране на поточните линии.
 
С китайските доставчици BHTC работи предимно при договорени условия на доставка DAT, DAP и DDP. Трите основни пристанища, които компанията използва, са тези на Варна, Бургас и Солун. Според спецификата на приложеното условие на доставка логистичният отдел има грижата да организира всички дейности по митническо обслужване и транспортиране на стоките до завода. С други доставчици BHTC работи по клаузата Ex Works, като изцяло организира транспорта от склада на производителя на компоненти. За тази цел в екипа на Мария Георгиева има специалист транспорт, който отговаря изцяло за организацията и оптимизирането на транспортните процеси и свързаните разходи.
 
Електронните компоненти и пластмасовите елементи постъпват в склада на BHTC. За пластмасовите компоненти се използват оборотни ESD опаковки, чиято разработка и оптимизация се прави от специалистите логистика, като се вземат предвид спецификата на самия елемент и изискванията за запазване на качеството по време на транспортиране и съхранение.
 
За разопаковането на електронните компоненти, които пристигат от Азия, в склада на BHTC е оформена специална ESD зона. Тъй като разстоянието между Азия и България е твърде голямо, компонентите не могат да се изпратят в оборотни ESD опаковки за многократна употреба. Ако бъдат върнати на производителя, това би било нерентабилно и затова от китайските заводи компонентите се изпращат в картонени опаковки. Те не могат да влязат директно в производството, защото не са разредени електрически. Налага се да се извърши преопаковане на компонентите в ESD кутии. Хората, които извършват тези операции, са облечени с електростатични дрехи и ръкавици.
 
Вътрешното захранване в BHTC
Вътрешното захранване на производството с компоненти се извършва пак от логистиката. То става въз основа на производствените планове, които пък се правят според клиентските поръчки. Според Мария Георгиева предизвикателството идва от факта, че логистиката се стреми да се произвежда пълната гама от продукти в оптимални количества, докато таргетите на производството са възможно по-големи лотове и по-малки смени на продуктите заради по-голяма ефективност. Постигането на оптимално решение става единствено и само с много добра екипна работа и непрекъсната комуникация. Комуникацията и обслужването на клиента се осъществява също от специалистите в логистичния отдел.
 
Пакетиране на продуктите
Готовите продукти се пакетират в електростатична среда в ESD опаковки на клиента според неговите изисквания. След това минават изходящ контрол и постъпват в склада. Там се подреждат на палети, стречоват се и се редят на определени пътеки (линии) за експедиция. Част от продукцията заминава за склада на BHTC в Регенсбург, Германия, откъдето клиентите на компанията могат да си вземат стоката, когато поискат – наведнъж или всеки ден по малко, според нуждите. Някои от клиентите имат изградена логистична мрежа в България и предпочитат сами да си организират транспорта от склада, което донякъде улеснява процеса.
„Смятам, че имаме много добра комуникация и работни взаимоотношения. Както се казва, всички сме в една лодка, борим се както да оцелеем, така и да се движим синхронизирано в правилната посока“, заключава Мария Георгиева.
 
Основаната през 1999 г. в Германия Behr-Hella Thermocontrol GmbH (BHTC) е сред водещите компании в света за топлинен контрол и термоуправление в автомобилната промишленост. През 2015 г. BHTC направи официалното си откриване на българския пазар. У нас немската фирма изгради предприятие, което произвежда панели за обслужване и управление на климатични инсталации за автомобили, като към него работи развоен център за иновации, един от петте световни центъра на компанията.
     
Източник: BHTC България

Ключови думи: BHTC България   управление на доставките   VW   Daimler   Renault   Mahle Behr   BMW   Scania   Audi   DAT   DAP   DDP   ESD опаковки  

Област: Бизнес  

Fanuc
ABB Bulgaria
FANUC
Подобни статии

BHTC България си сътрудничи със СПГЕ "Електроника" за дуално обучение


BHTC България: Бързината, иновациите и кратките срокове са ключови за динамичния автомобилен сектор


BaaS и смяната на батериите набират популярност като алтернатива на традиционните зарядни станции


Космическо ли е бъдещето на туризма


Европейската карта на индустриалната автоматизация - нагласи, прогнози и перспективи

Schneider Electric
Филкаб
СПМ Инструмент България ЕООД

АБОНИРАЙТЕ СЕ за единствения у нас тематичен бюлетин
НОВИНИТЕ ОТ БЪЛГАРСКАТА ИНДИСТРИЯ
на специализирания портал IndustryINFO.BG
БЕЗПЛАТНО, професионално, всeки ден на вашия мейл!


Automotive Cluster
Последно от Експертно
IndustryInfo

Действителни собственици на настоящото издание са Теодора Стоянова Иванова и Любен Георгиев Георгиев

ПОЛИТИКА ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ И ЗАЩИТА НА ЛИЧНИТЕ ДАННИ
Условия за ползване
Изисквания и условия за реклама
Карта на сайта

© Copyright 2010 - 2025 ТИ ЕЛ ЕЛ МЕДИА ООД. Всички права запазени.

  ФИРМЕНА ПУБЛИКАЦИЯОНЛАЙН СЪБИТИЯБизнесИндустриално видеоПредстоящоОбяви за работаПроектиТехнологииОбществени поръчки/ТърговеСъбитияЕкспертноКариери
 

ОЩЕ ПОРТАЛИ ОТ ГРУПАТА

IndustryInfo.BG

ПРЕПОРЪЧВАМ МАТЕРИАЛ


 
 
момент...