Industry Info  
Festo
Festo

Проект за модернизация на задвижването и управлението на портален кран от Ехнатон

01.03.2008   |   Реализации
 

Клиент: Дунавски драгажен флот – Видин АД

Съществуващо положение преди ремонта: Преди ремонта съществуват два основни проблема: оригиналната система за синхронизация на въжетата, осъществена чрез селсини, отдавна е извън строя; двигателят на механизъм “Грайфер” е подложен на силно загряване и дефектиране, което е довело до двукратното му изгаряне. Оригиналните двигатели 75 kW на ме- ханизмите “Грайфер” и “Подем” са били заменени със 110 kW двигатели, но при завишената мощност двигателят на механизъм “Грайфер” е изгорял и се е наложило да бъде пренавиван. Реализирана е нова релейно-контакторна схема за управление на двигателите и допълнително е монтирано принудително обдухване, но и това
не е решило проблемите.

Анализ на проблемите: Излизането от строя на системата за синхронизация на въжетата е довело:
- до отпадане на възможността кранистът да използва полуавтоматичните цикли (“загребване и следващ подем”, “отваряне и едновременно вдигане”, “отваряне и последващо
спускане”), които му спестяват технологично време при работа с механизъм “Грайфер”;
- отпадане на синхронната работа на двата механизма при вдигане/спускане на товар.
При работа с грайфер, когато материалът вече е загребан, кранистът държи въжетата на механизъм “Подем” по-охлабени и така си осигурява грайферът да бъде затворен в процеса на вдигане. Това обаче води до вдигане на товара почти изцяло с двигателя на механизъм “Грайфер”, откъдето идва вторият проблем.

Решение: При модернизацията на задвижването и управлението на механизми “Грайфер” и “Подем” на кран портален КПП 10 (12.5 t) са запазени съществуващите електродвигатели с навит ротор. Задвижването им се осъществява от честотни регулатори, които осъществяват и защитни функции на двигателите.

Осигурени параметри в паспорта на крана:
- максимална скорост на повдигане на товара – 70 m/min;
- време за достигане на максимална скорост – 5 s;
- време за спиране от максимална скорост – 1 s.
За реализиране на синхронизация между въжетата при работа с грайфер и при работа с кука са монтирани датчици за обратна връзка по положение и по скорост. Управлението се осъществява от програмируем контролер. Апаратурата за управление на
двата механизма е монтирана в само един шкаф. Това освобождава допълнително място в машинното помещение. В кабината на крановика са запазени командоконтролерите за двата механизма.
Запазени са 4 фиксирани скорости за работа на двата механизма. Монтирани са допълнително:
- селектор за избор на режим на работа: ръчен или полуавтоматичен;
- селектор за избор начина на и управлението на портален кран от Ехнатон работа: с кука или с грайфер;
- бутон за настройка крайно затворено положение на грайфера;
- бутон за настройка крайно отворено положение на грайфера;
- лампи за сигнализация при различни неизправности.

Резултати:
Вдигането на товара се осъществява от двата двигателя, като системата за синхронизация гарантира разпределение на тежестта между тях. При загребване на материал, кранистът не се грижи за опъване на въжетата на механизъм “Подем”. Това се осъществява автоматично от системата за синхронизация. След спускане на грайфера върху насипния материал (при използване на полуавтоматичните цикли) двете въжета са произволно охлабени. При задаване на полуавтоматичен цикъл “загребване и последващ подем” грайферът се вкопава в насипния материал под собствената си тежест и се затваря. Малко преди “крайно затворено положение” става автоматично изпъване на въжетата на подема и след затваряне на грайфера двата двигателя започват съвместно вдигане на товара.
Процесът е така синхронизиран, че не се налага спиране на някой от двигателите с цел изчакване на другия. В резултат на това се намалява времето за разтоварване на една платформа от 11 ч. на 8.5 ч. Поради факта, че четирите въжета са опънати почти през цялото време, оплитането им е сведено до минимум, което води
до намаляване на неплановия престой и забавяне на преждевременното износване на въжетата.

Възможни опции:
добавяне на модули за регенеративно спиране; монтиране на терминал, чрез който се извършва параметрирането на системата и се разширяват възможностите за диагностика; монтиране на PTC датчици в двата двигателя.

     
Fanuc
FANUC

Подобни статии

Schneider Electric
Филкаб
Л-Клас
Тех Индустри България

АБОНИРАЙТЕ СЕ за единствения у нас тематичен бюлетин
НОВИНИТЕ ОТ БЪЛГАРСКАТА ИНДИСТРИЯ
на специализирания портал IndustryINFO.BG
БЕЗПЛАТНО, професионално, всeки ден на вашия мейл!


LD

Последно от Реализации

  ФИРМЕНА ПУБЛИКАЦИЯНОВО!БизнесТехнологииОбществени поръчки/ТърговеСъбитиятаИндустриално видеоПредстоящоОбяви за работаПроекти
 

ПРЕПОРЪЧВАМ МАТЕРИАЛ


 
 
момент...